Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
VW racebilar, vilka har en sådan?
1 besök senaste veckan (4302 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Jag ska hjälpa Bug Run med racingen även i år, men det som är nytt är att rejset är öppet för ALLA VW karossbilar (formel Ve kör en egen klass samma dag) som har en vagnbok från SBF (eller sitt eget nationella förbund ifall dom är från utlandet)

och då skulle jag behöva hjälp med att få tag på ALLA som har en race-VW för att kunna bjuda in dom.
Dom jag vet om är dom som kör i SLC redan som bubblorna , Stötdämparexpertens Golf och New beetle Racing.... men vilka fler finns det i landet?

Kan ni skriva dit namnet nedan och gärna om ni kan PM eller maila mig kontaktinfo till dom?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



ÅSA Racing kör väl min favorit Sciroccon i ERF... Någon kontaktinfo har jag tyvärr inte.

Vad är kostnaderna för att vara med? Har inget färdigt iår men kanske till nästa BugRun.

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Rocco-82 skrev:
ÅSA Racing kör väl min favorit Sciroccon i ERF... Någon kontaktinfo har jag tyvärr inte.

Vad är kostnaderna för att vara med? Har inget färdigt iår men kanske till nästa BugRun.


kostnaderna för att vara med är 1.000:- och då ingår 4 inträdesbiljetter, och fler kan köpas till för 200:- st om man förbetalar eller 250:- st om man tar det på plats.

Angående vilka som får vara med, detta är den OFFICIELLA tolkningen från BUG RUN

VW relaterade fordon, antingen med motor eller kaross från VW. Det är de regler vi har på hela träffen, både på utställningen och i tävlingarna.

Så det är ok med en 928 med LT 35 motor eller 924 med LT31 motor

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374



Fredrik - SLC skrev:


Så det är ok med en 928 med LT 35 motor eller 924 med LT31 motor[/b]


Har inte 924 en LT31 motor orginal?

Jag har för mig att det är någon slags lastbils-derrivat. Precis som Vipern!

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare

borg skrev:
Fredrik - SLC skrev:


Så det är ok med en 928 med LT 35 motor eller 924 med LT31 motor


Har inte 924 en LT31 motor orginal?

Det var nog exakt det som menades. Men vad är en LT35-motor?

Sen kan det väl finnas några 914? De har ju t.o.m. ett VW-märke där bak original (även om de flesta verkar plocka bort just det märket... )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
borg skrev:
Fredrik - SLC skrev:


Så det är ok med en 928 med LT 35 motor eller 924 med LT31 motor


Har inte 924 en LT31 motor orginal?

Det var nog exakt det som menades. Men vad är en LT35-motor?

Sen kan det väl finnas några 914? De har ju t.o.m. ett VW-märke där bak original (även om de flesta verkar plocka bort just det märket... )


LT31, tja så länge som det är något VW baserat så får jag säga ok.......
LT35, inte den blekaste om vad det är ??? men Grape skrev det i mailet när jag frågade om vilka som får vara med...... kanske någon VW duktig människa som vet mer... J.Hast eller N.Claesson kanske?

914 vore väl riktigt kul att se på bana.... men finns det några kvar? förrutom norrmännen som kör en i dressman cup.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare

Fredrik - SLC skrev:
914 vore väl riktigt kul att se på bana.... men finns det några kvar? förrutom norrmännen som kör en i dressman cup.



_________________
Magnus Thomé
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Fredrik - SLC skrev:
Magnus Thomé skrev:
borg skrev:
Fredrik - SLC skrev:


Så det är ok med en 928 med LT 35 motor eller 924 med LT31 motor


Har inte 924 en LT31 motor orginal?

Det var nog exakt det som menades. Men vad är en LT35-motor?

Sen kan det väl finnas några 914? De har ju t.o.m. ett VW-märke där bak original (även om de flesta verkar plocka bort just det märket... )


LT31, tja så länge som det är något VW baserat så får jag säga ok.......
LT35, inte den blekaste om vad det är ??? men Grape skrev det i mailet när jag frågade om vilka som får vara med...... kanske någon VW duktig människa som vet mer... J.Hast eller N.Claesson kanske?

914 vore väl riktigt kul att se på bana.... men finns det några kvar? förrutom norrmännen som kör en i dressman cup.


LT35 är deras nyare transportbil. Samma bil som Mercedes Sprinter f.ö.

/ Patrik som jobbat på transportbilsfirma.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Magnus Thomé skrev:
Fredrik - SLC skrev:
914 vore väl riktigt kul att se på bana.... men finns det några kvar? förrutom norrmännen som kör en i dressman cup.





_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Det har gått en 914 i RHK:s "Standard Ny". Vet inte vem som kör...

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
rgm

Här sen Mar 2004
Inlägg: 107



Har inte ice's Alfa en motor från VW-koncernen (riskerar att ha helt fel här.. ). Sedan hoppas jag att köra själv i Formel Vee klassen fast det är inte spikat ännu!

_________________
Rickard Madsen
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Patrik Rydh skrev:
LT35 är deras nyare transportbil. Samma bil som Mercedes Sprinter f.ö.

/ Patrik som jobbat på transportbilsfirma.


Hrrmm... Nu blir det OT, men eftersom jag efterfrågades som sakkunnig av Fredrik så måste jag ju svara.

Siffrorna hos LT-modellerna beskriver totalvikt, inte årsmodell. LT35 finns alltså även som den "gamla" modellen. Den med motorn från Porsc... Den som har lånat ut delar av motorn till Porsche 924 alltså.
LT31:an har alltså 3.1 ton som max totvikt och det finns LT modeller upp till LT55.

(Tack Mathias för viss hjälp )

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Nisse Classon skrev:

Siffrorna hos LT-modellerna beskriver totalvikt, inte årsmodell. LT35 finns alltså även som den "gamla" modellen. Den med motorn från Porsc... Den som har lånat ut delar av motorn till Porsche 924 alltså.
LT31:an har alltså 3.1 ton som max totvikt och det finns LT modeller upp till LT55.

(Tack Mathias för viss hjälp )


924:ans block, vevaxel, vevstakar, troligen vev och ramlager samt diverese annat smått och gott (typ oljepump mm) är identiskt med VW. Topp och kolvar är dock inte samma, ivf inte på 924 turbo

_________________
Pär Hylander
Citera
Elitracing (åskådarracing)
VW racebilar, vilka har en sådan?
1 besök senaste veckan (4302 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande