Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
MSCC
Fundering
3281 besök totalt
96%sprite
Karlshamn
Här sen Okt 2011
Inlägg: 33


Trådstartare
Såg på hemsidan att det ska vara ett möte om Hansskydd, intressant, klart att det är bra med skydd och det är kanske framtiden, förr hade vi varken bälten eller båge, de reglerna gäller iof för min bil ännu, men det är lite för spännande. Vi som kör klubbtävlingar är ju glada amatörer ( iallfall jag) med vanliga jobb eller kanske t.o.m pensionerade som kör för de tycker det är jävligt roligt och kanske inte har så stor budget. Ja sbf kräver ju Hansskydd, men nu när de inte har ensamrätt på att bestämma skulle vi inte kunna köra klubbtävlingarna utan deras inblandning, efter våra regler. Försäkringar finns att få så det är inget problem, det enda är väl att det är lite känsligt och kanske inte så lite heller. Hansskydd, sen har vi en viss dispens sen gäller nya stolar och bälten var tredje år, det kommer att ta död på oss "vanliga vardags racerförare"
PS svara gärna på detta om vad ni tycker.

_________________
Leif Molin
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



96%sprite skrev:
Såg på hemsidan att det ska vara ett möte om Hansskydd, intressant, klart att det är bra med skydd och det är kanske framtiden, förr hade vi varken bälten eller båge, de reglerna gäller iof för min bil ännu, men det är lite för spännande. Vi som kör klubbtävlingar är ju glada amatörer ( iallfall jag) med vanliga jobb eller kanske t.o.m pensionerade som kör för de tycker det är jävligt roligt och kanske inte har så stor budget. Ja sbf kräver ju Hansskydd, men nu när de inte har ensamrätt på att bestämma skulle vi inte kunna köra klubbtävlingarna utan deras inblandning, efter våra regler. Försäkringar finns att få så det är inget problem, det enda är väl att det är lite känsligt och kanske inte så lite heller. Hansskydd, sen har vi en viss dispens sen gäller nya stolar och bälten var tredje år, det kommer att ta död på oss "vanliga vardags racerförare"
PS svara gärna på detta om vad ni tycker.


Precis detta du pratar om kommer att tas upp på årsmötet den 2e Feb.
MSCC värderar vår km serie och utövarna väldigt högt och att man kan få ut sin sportbil och tävla under billiga och enkla förhållanden utan att för den delen sänka säkerheten.
Jag tror det finns för lite kunskap bland alla glada amatörer om hur och vad man ska ha när det kommer till HANS och hybrid skydd.
HANS skydd kan om man har fel eller felinstallerat göra mer ont än gott.
Själv kommer jag antagligen köpa mig ett hybridskydd om jag tänker fortsätta att köra oavsett om det är krav eller ej.
Kom till årsmötet och gör din röst hörd.

Johan

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
MSCC
Fundering
3281 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande