Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Alfa i F1 2002
2 besök senaste veckan (3028 totalt)
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
He he, nu trodde nog många att detta var en het nyhet...

I själva verket är det så att jag får inte igång Alfa-add-on:et i F1 2002. Jag har lagt in det enligt konstens alla regler och får upp en liten ruta där det står "Play Alfa Challenge" eller något liknande, men spelet startar bara upp som vanligt och några Alfor syns inte till.
Finns det någon här som kan lösa detta?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Hmmmm... vet inte. Funkar hos mig rakt av. Väl värt en test om man gillar framhjulsdrivna lågmotoriserade saker Det är dock viktigt att du inte gör några ändringar i F12002 som tex grafikinstälningar efter att du installerat moddet. För då blir det som du säger har jag för mig, det blir totalknas iaf.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Här finns länkar o info till det mesta:

http://www.racesimcentral.com/

och här är länken till själva "Alfa Romeo 147 Challenge" moddet:

http://www.rsdg.net/

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Tack Magnus!

Det är bra att du finns och kan hjälpa en sådan som jag. Den sidan hade jag ju aldrig hittat.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
MagnusT skrev:
Hmmmm... vet inte. Funkar hos mig rakt av. Väl värt en test om man gillar framhjulsdrivna lågmotoriserade saker Det är dock viktigt att du inte gör några ändringar i F12002 som tex grafikinstälningar efter att du installerat moddet. För då blir det som du säger har jag för mig, det blir totalknas iaf.


Nu kom jag ju på... Det kommer alltid upp en ruta där den vill att man skall ange vilken upplösning man vill köra i. Kan det vara det som gör att det strular tro? Måste testa.

Hörru, vad menar du med "om man gillar framhjulsdrivna lågmotoriserade saker" förresten??? Jag skall allt ta och smiska förbi dig uppför mot Kesselchen någon gång så du inte gör sådana självbelåtna uttalanden mer.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Nisse C skrev:
Nu kom jag ju på... Det kommer alltid upp en ruta där den vill att man skall ange vilken upplösning man vill köra i. Kan det vara det som gör att det strular tro? Måste testa.
Då är det det! Hmmm... antingen editerar du inifilerna manuellt och flyttar över den texten om grafikinställningarna från config.ini till alfa147.ini dvs de här raderna måste vara samma (iaf de rödmarkerade) de andra är jag lite osäker på faktiskt. Alternativt ominstallerar du moddet. (hhhmmm finns det inte en knapp "copy files" kan ju prova den!)

VIDEORAM=223
OBJDETAIL=3
TEXDETAIL=3
VIDEOGUID=D7B71E3E-4113-11CF-586C-0A2001C2CB35
VIDEODRIVER=0
VIDEOMODE=259

WINDOWEDMODE=0
FSAA=0
VSYNC=0

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Harkel... Host... *skrapa förläget med ena foten i marken*
Jag hade visst zippat upp filerna i två olika mappar...
Nu funkar det klockrent!

Riktigt kul med en bil som man kan känna igen beteendet ifrån. Styra kasa styra styra kaaasaaa.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare

Live for Speed har samma roliga stil!! Det spelet måste ALLA som kör framhjulsdrivet testa

www.liveforspeed.net

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Nisse C skrev:
MagnusT skrev:
Hmmmm... vet inte. Funkar hos mig rakt av. Väl värt en test om man gillar framhjulsdrivna lågmotoriserade saker


Hörru, vad menar du med "om man gillar framhjulsdrivna lågmotoriserade saker" förresten??? Jag skall allt ta och smiska förbi dig uppför mot Kesselchen någon gång så du inte gör sådana självbelåtna uttalanden mer.


Lugn, Nisse!!!
Det är mig han menar!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Allmänt banåkaforum
Alfa i F1 2002
2 besök senaste veckan (3028 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande