Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Simbins GTL
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
3 besök senaste veckan (113736 totalt)
Pioneerman
Hässleholm
Här sen Dec 2005
Inlägg: 57



e-lindman skrev:
Jag får inte online funktionen att fungera odenkligt, funderar på om jag slagit fel "onlinekey" och nu inte kan göra om proceduren..
Någon som kan hjälpa?


Jag lyckades inte heller när jag provade häromveckan!!

_________________
André Engdahl
Citera
Kenlad
Södra Sandby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 402



Hej

Fungerar CATERHAM Expansion med GTL?

Finns det någon Seven bil till GTL?

//Kenneth

_________________
Kenneth Lundblad

Westfield SEiW
Mini Jem GT
Citera
Unitarded
Tyresö
Här sen Aug 2007
Inlägg: 69



Kenlad skrev:
Hej

Fungerar CATERHAM Expansion med GTL?

Finns det någon Seven bil till GTL?

//Kenneth


Nej inte vad jag vet men du kan säkert ladda ner någon mod från tex http://www.nogripracing.com eller liknande. googla Annars finns ju GTR-Evolution där finns det 3 olika caterhamklasser att välja på + att du kan köra ringen på GTR-Evo

P.S om man inte kan regga sig för online funktionen, testa ladda ner den senaste patchen (1.1 eller något sånt) det gjorde jag och det löste problemet.

_________________
//Erik Lindman
Citera
Adde_89
Uppsala
Här sen Feb 2005
Inlägg: 58



Väcker liv i en gammal tråd...


Jag har svårt att få GT Legends att fungera i Windows 7, är det någon som vet om det finns/kommer finnas en patch som kan fixa till det eller har någon tipps på en lösning??


Mycket tacksam för svar!!

_________________
Andreas Eriksson
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Har du provat att köra spelet i Vista- eller Win XP-läge? Det kan man ju välja i vissa Win 7.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Unitarded
Tyresö
Här sen Aug 2007
Inlägg: 69



Tar mig friheten att posta en länk med instruktioner som förhoppningsvis löser dina problem!
http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=186595

Hade själv extremt mycket problem med GTL efter att jag installerat win7.
Lösningen som finns är ganska meckig och kan vara lite svår om man inte är datorvan, så det gäller att föja instruktionerna noga.
Vanliga "workarounds" som att köra som administratör, kompatibilitetsläge och liknande fungerar tyvärr icke.

För övrigt så har simbin släppt en ny digital utgåva av GT Legends som finns att köpa hos simbins egen online-store http://www.raceroom.net .
Tydligen ska denna digitala utgåva fungera även till windows 7 utan allt för mycket meck (Simbin har själva lagt upp support info för windows 7 användare).

Att det inte kommit någon patch till GTL beror på att distributören "10Tacle studios" gick i konkurs.
Därmed har det varit svårt med licensavtal och sånt mellan simbin och DRM-utvekclaren (Piratkopieringsskydd) "Starforce" som orsakar inkompatibiliteten med win7
(DRM-skyddet använder "osignerade drivrutiner" som Microsoft vägrar tillåta...)


Förövrigt så är Nogripracing.com extremt trevlig sida för alla som håller på med sim-racing! trevligt folk, och mycket kul material

Hoppas mitt ordbajsande var till någon hjälp!

_________________
//Erik Lindman
Citera
Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 124



om du gillar att köra GTL kan jag rekommendera Power & Glory modden till GTR2. I princip är det GTL bilar överflyttade till GTR2. Modden kräver att man har både en GTR2 och en GTL skiva. Den funkar alldeles utmärkt på W7.

http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=39912

_________________
Koit Reispass
Citera
Unitarded
Tyresö
Här sen Aug 2007
Inlägg: 69



Koit skrev:
om du gillar att köra GTL kan jag rekommendera Power & Glory modden till GTR2. I princip är det GTL bilar överflyttade till GTR2. Modden kräver att man har både en GTR2 och en GTL skiva. Den funkar alldeles utmärkt på W7.

http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=39912


Gör det?! trodde GTR2 drogs med samma problem som GTL Nåja, synd att man inte har gtr2 i så fall..
Vet du om GTR2 funkar även på x64 bitars operativ?

_________________
//Erik Lindman
Citera
Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 124



Jag kör GTR2 på 64-bitars W7.

_________________
Koit Reispass
Citera
Unitarded
Tyresö
Här sen Aug 2007
Inlägg: 69



http://www.raceroom.net/specials/gt-legends-revival/
Läs artikeln och NJUT Alla som har en "retail" kopia av GTL får den digitala versionen, som funkar med VISTA och WINDOWS 7 GRATIS thumbs up
Bara att följa instruktionerna

_________________
//Erik Lindman
Citera
Johan E
Säter
Här sen Apr 2007
Inlägg: 459



Ok, jag vet att det är en skaplig uppning men det kanske finns fler än jag som fortfarande inte lyckats få till GTL på windows 7. Så här gjorde jag och det var busenkelt. Jag behövde inte ens installera GTL till att börja med, inte ens använda skivan. Det enda som behövs är online-koden från skivfodralet och steams spelhanterare.

Ladda ner steam: Steam eller irektlänk till windows nerladdning:Windows installer
Följ sedan denna instruktion: Retail owners of GTR, GTR 2, and GT Legends

klistrar in det viktiga:
Citat:
The digital versions of GTR, GTR 2, and GT Legends are available now. To add these games to your Steam game library you'll need the multiplayer lobby code which was provided with your retail version. Navigate in the Steam menu to: Games > Activate a product on Steam, then follow the prompts until you are asked to enter your *code.

*Please note: You will need to enter your code without the dashes.

Example:

DZC9Z7S-HWPSJNC-3CAXTG8-KGZJ3VC

Will be entered as

DZC9Z7SHWPSJNC3CAXTG8KGZJ3VC

Enjoy!

//The Insider Team


När det är klart är det bara att ladda ner spelet och installera via steams spelhanterare. Smidigt värre.

_________________
///BMW - Was sonst!

Johan Eriksson
Citera
Racingsimulatorer
Simbins GTL
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
3 besök senaste veckan (113736 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande