Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-02-10 Is is is is, massa massa is! (nu med video)
1 besök senaste veckan (2645 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
När man rullar ut bilen ur garaget så blir det såna här lattjo spår:





Rullar man i lite mer snö så kan spåren se ut såhär. Säger man inte piggedeck i Norge?

Näääää, det är inte min bil hjulen sitter på, CSL'en sover vintersömn. Men M3 är det! E30 thumbs up





Stort megatack för en av de skojsigaste söndagarna på länge! Tack till Perre och Krille för att jag fick hänga med och dessutom köra den vita M3 E30'an för fulla muggar på isen. J*****ar vad skoj det var ! Första gången för mig med iskörning. Att jag inte fått ändan ur och gjort det förr ! Det är ju tokskoj (vilket jag iof misstänkt ) Och riktigt gigantiskt tack till Johan (som stod som värd för dagens övningar) för allt plogjobb med en underbart "pendlande" bana. Den var verkligen skoj! Åt båda hållen!!!

Släpper man ut Perre med bilen på isen så går det såhär:










PS: Var vi var och körde.... ja ärligt talat vet jag inte exakt, det var skogsvägar hit o dit. Men jag har också (av naturliga orsaker) blivit ombedd att inte släppa ut info om banan på internet. Tyvärr är det ju lite så att kommer det massa besökare ut och kör så blir grannar less och så är det slut på det hela. Sen vet jag som sagt ändå inte var den är, bara mellansverige/mälardalen nånstans





Kommer video från banan så fort den väl är uppladdad

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Vita M3E30s växer inte på trän Magnus. Råkar du veta om det är min gamla?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
BTG skrev:
Vita M3E30s växer inte på trän Magnus. Råkar du veta om det är min gamla?


Den här har gått i SLC för länge sen. Mycket charmig race patina thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Perre kör. Jag försöker hålla kameran stilla (jag glömde mobiltelefonhållaren uppe i transportbilen Youtubes antiskakfilter fungerar tack o lov ypperligt!)


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fler videos!!! Johan vet hur man kör på is thumbs up thumbs up thumbs up Tack för passagerarturerna! M3 E36 3.2 fyrdörrars. Kännner mig som hemma igen i såna

http://www.youtube.com/user/MrJohanFRED?feature=watch


Bland annat den här:


_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Det är sjukt kul ja!
Var upp och kikade på Speed Weekend i Orsa under helgen. De hade ju en bana där också för iskörning av detta slag. Blev grymt sugen på att plocka ut E30n å ratta lite Men det är väl bara rallydäck som gäller om det ska bli nått riktigt åka av.

Körde Niklas Rosells Nissan GTi-R på is för nått årsen eller två. Grymt kul! thumbs up

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Just det ja, måste tacka Anton för att jag fick ratta hans M3' E36 en hel bunt varv också

Efter den här kul dan så är det första gången i världshistiorien som jag tycker det verkar vettigt att flytta norrut

_________________
Magnus Thomé
Citera
PH-Racing
Skogstorp (Eskilstuna)
Här sen Aug 2009
Inlägg: 486



Magnus Thomé skrev:
Fler videos!!! Johan vet hur man kör på is thumbs up thumbs up thumbs up Tack för passagerarturerna! M3 E36 3.2 fyrdörrars. Kännner mig som hemma igen i såna

http://www.youtube.com/user/MrJohanFRED?feature=watch


Bland annat den här:



Hej Magnus
Jag kan informera att Johan är väldigt händig att köra på både asfalt och grus med.
Han körde min BMW cup bil klass Standard på Gelleråsen 1 träningspass 20min med bästa tid 1,19,1, det är en bra tid med min bil. thumbs up
Tyvärr 1 sek snabbare än vad jag körde , som sagt han är riktigt snabb på asfalt med.
Man har lite och lära.

MVH
Peter

_________________
Peter Henblad
Awimex Elcentral
BMW E46 -99 Coupe GTR
BMW E31 -92 850I
Citera
Eftersnack
2013-02-10 Is is is is, massa massa is! (nu med video)
1 besök senaste veckan (2645 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande