Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
<<   1, 2, 3 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88   >>
60 besök senaste veckan (413463 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



dstr skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Nu vet jag vad dom inkom med.......


Något nytt i ämnet?


näe.... sbf hade väl till månaden på sig att komma in med synpunkt?..... sen ska väl RIN handha det, så får väl vänta tills nästa vecka innan jag får reda på att ärendet är nerlagt.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Fredrik - SLC skrev:
dstr skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Nu vet jag vad dom inkom med.......


Något nytt i ämnet?


näe.... sbf hade väl till månaden på sig att komma in med synpunkt?..... sen ska väl RIN handha det, så får väl vänta tills nästa vecka innan jag får reda på att ärendet är nerlagt.....



Nu kom beskedet om vad SBF sagt....

och oj, vilken bra kommentar dom kom med som anledning till att dom vill att det läggs ner


Citat:
Svenska Bilsportförbundet kan meddela att vi härmed återkallar Fredrik Skoghags förbundsanmälan med anledning av att det gått över 4 år sedan anmälan gjordes

Mvh Thomas Jansson




Så att dom förlorade hela målet både i KKV och Marknadsdomstolen har inget med det att göra??






Edit: la till ett missat VI , fast det förändrar inte betydelse eller nånting men lite bättre språkmässigt och framförallt exakt korrekt jämfört med PDFen som inte gick att kopiera

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

WTF, hade du anmält något till SBF

Har Settervalls hjälpt till med formuleringen eller har Thomas skrivit alldeles själv

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



steffe skrev:
WTF, hade du anmält något till SBF

Har Settervalls hjälpt till med formuleringen eller har Thomas skrivit alldeles själv


Tror nog att SBF kanske inte har så mycket förtroende för Settervalls längre...... 10miljoner + i kostnad och 2st tvärförlorade mål......

så det där har nog thomas pillat ihop alldeles själv.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425



Då siktar vi framåt istället då. thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
pastaracing
Eskilstuna
Här sen Aug 2009
Inlägg: 620



Citat:
Svenska Bilsportförbundet kan meddela att härmed återkallar Fredrik Skoghags förbundsanmälan med anledning av att det gått över 4 år sedan anmälan gjordes

Mvh Thomas Jansson

steffe skrev:
WTF, hade du anmält något till SBF

Har Settervalls hjälpt till med formuleringen eller har Thomas skrivit alldeles själv


Haha, det ser precis ut som om Fredrik har anmält förbundet men eftersom han inte gjort något på fyra år så godkänns inte anmälan.

Snack om att kunna tolka in vad man vill i den meningen om man inte vet vad som hänt.

_________________
Fredrik Stråhle

Alfa Romeo GT 1600 Junior -74
Mazda 3 MPS -10 (Såld)
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Nu kom det officiella beslutet som inte kan överklagas även från Riksidrottsnämnden... med den lama anledningen att det vara 4 år sen anmälan gjordes och därför las ärendet ner



_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425



Fredrik - SLC skrev:
Nu kom det officiella beslutet som inte kan överklagas även från Riksidrottsnämnden... med den lama anledningen att det vara 4 år sen anmälan gjordes och därför las ärendet ner
Fråga:
Innebär detta att RF inte anser sig ha lärt nåt av ärendet (eller ens vill lära sig), utan bara lagt det till handlingarna utan att ha tittat på det, så nästa liknande fall måste hanteras det också (i RIN då, KKV och Marknadsdomstolen har ju minne)?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10114



Fredrik - SLC skrev:
Nu kom det officiella beslutet som inte kan överklagas även från Riksidrottsnämnden... med den lama anledningen att det vara 4 år sen anmälan gjordes och därför las ärendet ner


De har ju i alla fall utrett ärendet ordentligt.

_________________
Anders Hansson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Niklas Falk skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Nu kom det officiella beslutet som inte kan överklagas även från Riksidrottsnämnden... med den lama anledningen att det vara 4 år sen anmälan gjordes och därför las ärendet ner
Fråga:
Innebär detta att RF inte anser sig ha lärt nåt av ärendet (eller ens vill lära sig), utan bara lagt det till handlingarna utan att ha tittat på det, så nästa liknande fall måste hanteras det också (i RIN då, KKV och Marknadsdomstolen har ju minne)?



tja, vad tror du själv?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Vad härliga dem är...

"Vi har inte gjort fel"

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
PiPPi
Nacka
Här sen Dec 2002
Inlägg: 108



Reflektioner från SVEMOs ordförande:
http://www.svemo.se/sv/Forbundsinformation/Nyheter/ReflektionerkringMa . . . .

Bl.a. skriver Leeman att "Min egen åsikt är att konkurrens är bra och leder till en bättre produkt, om konkurrensen sker på lika villkor. Marknadsdomstolens dom leder nu till att vi behöver - till och med är mer eller mindre tvingade - att se över vår verksamhet för att se hur vi kan göra den mer attraktiv för våra förare och funktionärer, något som ibland kan glömmas bort i en mer monopolistisk värld."

Håkan Leeman är alltså helt ny i branschen vilket torde vara skälet till den betydligt mer friska, moderna och realistiska syn på det hela än vad hans kollegor i andra SF har uppvisat.

Kan tänka mig att en och annan betonghäck på RF höjer ögonbrynen när dom läser Leemans inlägg i debatten.

Som sagt, SVEMO visar på en bra attityd nu. En person som sitter med i en av SVEMOs sportgrenssektioner jobbade på Landracings Speed Weekend On Ice, ett evenemang där det tävlades med hojar och som inte kördes under SVEMOs sanktion.

_________________
PiPPi Willén
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3300



PiPPi skrev:
Reflektioner från SVEMO:
http://www.svemo.se/sv/Forbundsinformation/Nyheter/ReflektionerkringMa . . . .


Där var väl en del bra och tänkvärda ord?!

_________________
Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41393

Forumägare
Forumägare

PiPPi skrev:
Reflektioner från SVEMOs ordförande:
http://www.svemo.se/sv/Forbundsinformation/Nyheter/ReflektionerkringMa . . . .

Bl.a. skriver Leeman att "Min egen åsikt är att konkurrens är bra och leder till en bättre produkt, om konkurrensen sker på lika villkor. Marknadsdomstolens dom leder nu till att vi behöver - till och med är mer eller mindre tvingade - att se över vår verksamhet för att se hur vi kan göra den mer attraktiv för våra förare och funktionärer, något som ibland kan glömmas bort i en mer monopolistisk värld."

Håkan Leeman är alltså helt ny i branschen vilket torde vara skälet till den betydligt mer friska, moderna och realistiska syn på det hela än vad hans kollegor i andra SF har uppvisat.

Kan tänka mig att en och annan betonghäck på RF höjer ögonbrynen när dom läser Leemans inlägg i debatten.

Som sagt, SVEMO visar på en bra attityd nu. En person som sitter med i en av SVEMOs sportgrenssektioner jobbade på Landracings Speed Weekend On Ice, ett evenemang där det tävlades med hojar och som inte kördes under SVEMOs sanktion.


Wow! J***AR vad jag blir glad när jag läser en sån grej. Nu gäller det att sådana tankar "får fäste". Heja heja heja thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41393

Forumägare
Forumägare

Är Svemos struktur bättre demokratiskt än SBFs? SBFs upplägg är på pappret demokratiskt men är ju i praktiken allt annat än det. Har Svemo ett bättre upplägg, dvs är Leemans åsikt att Svemo har ett "demokratiskt och rättssäkert system av regler och medbestämmande" någorlunda rätt?

_________________
Magnus Thomé
Citera
PiPPi
Nacka
Här sen Dec 2002
Inlägg: 108



Magnus Thomé skrev:
Är Svemos struktur bättre demokratiskt än SBFs? SBFs upplägg är på pappret demokratiskt men är ju i praktiken allt annat än det. Har Svemo ett bättre upplägg, dvs är Leemans åsikt att Svemo har ett "demokratiskt och rättssäkert system av regler och medbestämmande" någorlunda rätt?

Nja, kanske inte stadgemässigt men med mångårig erfarenhet från kontakter med både SBF och SVEMO så tycker jag att SVEMO är helt överlägset SBF i det mesta som har med den här diskussionen att göra (Glenn kanske inte håller med ).

Trots att SVEMO har cirka 25% fler medlemmar än SBF så känns SVEMO som ett betydligt mindre förbund än SBF (på ett positivt sätt) när det gäller byråkrati, kortare kontaktvägar med mera. Bara att lyfta på luren, har bl.a. haft några mycket upplyftande diskussioner med SVEMOs generalsekreterare Per Westling som tidigt visade på en förståelse och aktivt tänk angående det som den här diskussionen handlar om. Och som sagt, nye ordföranden sen april 2012, Håkan Leeman, har redan visat på ett modernt och pragmatiskt tänk som många av hans gelikar inom andra förbund borde ta sig en funderare över.

_________________
PiPPi Willén
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



PiPPi skrev:
Magnus Thomé skrev:
Är Svemos struktur bättre demokratiskt än SBFs? SBFs upplägg är på pappret demokratiskt men är ju i praktiken allt annat än det. Har Svemo ett bättre upplägg, dvs är Leemans åsikt att Svemo har ett "demokratiskt och rättssäkert system av regler och medbestämmande" någorlunda rätt?

Nja, kanske inte stadgemässigt men med mångårig erfarenhet från kontakter med både SBF och SVEMO så tycker jag att SVEMO är helt överlägset SBF i det mesta som har med den här diskussionen att göra (Glenn kanske inte håller med ).

Trots att SVEMO har cirka 25% fler medlemmar än SBF så känns SVEMO som ett betydligt mindre förbund än SBF (på ett positivt sätt) när det gäller byråkrati, kortare kontaktvägar med mera. Bara att lyfta på luren, har bl.a. haft några mycket upplyftande diskussioner med SVEMOs generalsekreterare Per Westling som tidigt visade på en förståelse och aktivt tänk angående det som den här diskussionen handlar om. Och som sagt, nye ordföranden sen april 2012, Håkan Leeman, har redan visat på ett modernt och pragmatiskt tänk som många av hans gelikar inom andra förbund borde ta sig en funderare över.



Jag gillar SBF bättre.... KG Schildt är nominerad till årets försäljare hos SMA

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Sandström
Uppsala
Här sen Aug 2004
Inlägg: 43



Fredrik - SLC skrev:
steffe skrev:
WTF, hade du anmält något till SBF

Har Settervalls hjälpt till med formuleringen eller har Thomas skrivit alldeles själv


Tror nog att SBF kanske inte har så mycket förtroende för Settervalls längre...... 10miljoner + i kostnad och 2st tvärförlorade mål......

så det där har nog thomas pillat ihop alldeles själv.....


Vet inte om jag tolkar dig fel, men är alltså SBF:s inställning att deras stagar var i samklang med gällande rätt men att Setterwalls klantade till det?

_________________
Anders Sandström
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Sandström skrev:
Fredrik - SLC skrev:
steffe skrev:
WTF, hade du anmält något till SBF

Har Settervalls hjälpt till med formuleringen eller har Thomas skrivit alldeles själv


Tror nog att SBF kanske inte har så mycket förtroende för Settervalls längre...... 10miljoner + i kostnad och 2st tvärförlorade mål......

så det där har nog thomas pillat ihop alldeles själv.....


Vet inte om jag tolkar dig fel, men är alltså SBF:s inställning att deras stagar var i samklang med gällande rätt men att Setterwalls klantade till det?


jag har ingen aning om vad SBFs inställning är.... men tippar på att förtroendet för Settervalls är lågt, eftersom dom kostat SBF massor av pengar och det har inte hjälpt SBF nånting....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1750



Fredrik - SLC skrev:
jag har ingen aning om vad SBFs inställning är.... men tippar på att förtroendet för Settervalls är lågt, eftersom dom kostat OSS massor av pengar och det har inte hjälpt SBF nånting....
Jag rättade till det där åt dig. Fast egentligen ser jag det mer som att SBF kostat OSS en massa pengar genom att spendera dem på fel saker.

För det må vara SBF som har spenderat pengarna, med det var VÅRA pengar! Pengar som vi betalat in till förbundet i avseende att de skulle gå till att göra bra saker FÖR svensk motorsport. Inte för att de skulle spenderas på någon vansinnigt dyr rättsprocess som medlemmarna själva hoppas SBF förlorar.

Men som Falk skriver - nu måste vi se framåt. (Ja ee inte bitter...)

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Men det är väl det som är unikt med SVEMO's uttalande. Han var ju den första som har en ledande position i ett etablerat förbund (inkl RF) som kommer till insikt att förbunden faktiskt finns för medlemmarna och inte tvärt om, vilket annars verkar vara den rådande inställningen.

Hela historien handlar ju om att förbunden vill straffa sina medlemmar för att dom lägger sitt engagemang på "fel" ställe, snarare än fundera på varför dom inte väljer att engagera sig i etablerade förbund.
Citera
Allmänt banåkaforum
Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
<<   1, 2, 3 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88   >>
60 besök senaste veckan (413463 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande