Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
2004-05-09 - MGCC Klubbtävling Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
18157 besök totalt
Patrik Norrman
Löddeköpinge
Här sen Feb 2003

Grattis Pär till en bra tid.
Trevligt att sitta på backen och se 26 bilar ställa upp för start till C och Historic. Imponerande!
Hoppas antalet håller i till Sturup.
/Patrik.
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tack alla!

Som jag skrev innan, helt klart underlättar det att ha en optimerad bil

Till nästa race får jag se till att lägga på min sista uppsättning halvslitna däck, igår blev jag påhoppad och halvtomhalvt anklagad av funktionärer för att åka på slicks, mina 008:or hade inte så mkt mönster kvar på utsidan

Som sagt kul att träffa så många, ont om tid blev det eftersom det var så kompakt med bara en halvdag att man nästan bara hann säga hej till många av er. Nästa MGCC-race på Sturup (13 juni) antar jag är en heldag, så då ska man väl få det lite lugnare.

Torslanda
Här sen Nov 2002

Pär, ber om ursäkt om jag lurade dig ang. prisutdelning

Nån som har resultatlista, skulle vara kul att se var man slutade nånstans?

Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
FSN skrev:

Ingen större fara . För egen del saknade jag inte prisutdelningen, men jag hade gärna varit där för jag tycker man ska vara på plats och ta emot sitt pris och därmed visa arrangören sin uppskattning och respekt. I skyttesammanhang försöker jag alltid göra så ivf.

Ingen lista uppe på hemsidan än ivf... trots att den enligt sin framsida var uppdaterad igår.

Lomma
Här sen Jan 2003

Grattis Pär!!

Själv blev det ingen körning alls pga att jag fick uppsöka sjukhus på torsdagen

Men är på benen igen

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:
FSN skrev:

Ingen större fara . För egen del saknade jag inte prisutdelningen, men jag hade gärna varit där för jag tycker man ska vara på plats och ta emot sitt pris och därmed visa arrangören sin uppskattning och respekt. I skyttesammanhang försöker jag alltid göra så ivf.

Ingen lista uppe på hemsidan än ivf... trots att den enligt sin framsida var uppdaterad igår.

Man kan ju tycka att arrangören kunde gå ut och tala om att det blir prisutdelning och att den är försenad. Dom hade inga problem att ventilera sitt missnöje i högtalarsystemet när jag körde ut på första träningen utan att ha fått bilen bes.

Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004

Patrik Norrman skrev:
Trevligt att sitta på backen och se 26 bilar ställa upp för start till C och Historic. Imponerande!
/Patrik.

Det är ju skoj att klassen fått så många deltagere!
Men om man släpper iväg ett startfält på 26 bilar på Sturup för tidsträning kanske det blir aningen trångt och omöjligt att få "fritt varv". Omkörningsmöjligheterna är oxå lite mer begränsade på Sturup jämfört med Knutan. Ett förslag kan vara att dela upp tidsträningen i mindre grupper. (Det kanske man redan gjort vid tidigare MGCC körningar?) Det skulle ju dessutom se lite lustigt ut med 26 fordon i en startuppställning som når ut någonstans på banans baksida.

Undrar när MGCC's webmoster ska lägga ut resultaten på hemsidan?

Fredrik
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Några bilder från MGCC KM1.......

Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
964c2 skrev:
Grattis Pär!!

Men är på benen igen

/Björn

Tackartackar!

Hörde att du var dålig, men begrep inte att det var så illa att det var sjukhusbesök. Vad var illa?

mvh, Pär

Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Fredrik olsson skrev:
Patrik Norrman skrev:
/Patrik.

Det är ju skoj att klassen fått så många deltagere!
Men om man släpper iväg ett startfält på 26 bilar på Sturup för tidsträning kanske det blir aningen trångt och omöjligt att få "fritt varv". Omkörningsmöjligheterna är oxå lite mer begränsade på Sturup jämfört med Knutan. Ett förslag kan vara att dela upp tidsträningen i mindre grupper. (Det kanske man redan gjort vid tidigare MGCC körningar?) Det skulle ju dessutom se lite lustigt ut med 26 fordon i en startuppställning som når ut någonstans på banans baksida.

Fredrik

Det blir ju bra träning isf, alltså att hålla ordning på sig själv och alla andra i tät trafik thumbs up .

Fast tittar man lite antal startande på vårracet Knutstorp och på Sturup under de senaste åren så verkar det vara ca 60% på Sturup, så 26 startande på Knutan blir kanske snarare 15-16 på Sturup. Fast det är klart, många blir kanske nyfikna på "nya" Sturup i år.

Lomma
Här sen Jan 2003

Pär Hylander skrev:
964c2 skrev:
Grattis Pär!!

Men är på benen igen

/Björn

Tackartackar!

Hörde att du var dålig, men begrep inte att det var så illa att det var sjukhusbesök. Vad var illa?

mvh, Pär

Nja, lite blodtrycksfall och annat smått o gott Men efter tester så verkar man vara frisk som en nötkärna

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Nu är resultaten publicerade.

http://www.mgcc.nu/KMresultat.htm

Utrustade Edvins flickvän med videokamera, hoppas kunna ladda upp filmen ngnstans under kvällen (tips om lagringsplats mottages...!). Tror iofs den mest är av intresse för dom närmast sörjande. Visar Roadsport C + Historic träning 2 och race.

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Fredrik olsson skrev:
Hej,

Det verkar ju som att en hel del "Rejsa medlemmar" kommer att dyka upp på MGCC's körning på söndag.
En del verkar att ha träffats innan men kanske inte alla, jag t ex.

Det skulle vara kul att träffa några av ansiktena till namnen som brukar dyka upp här på Rejsa.nu

Själv är jag ganska grön då det gäller asfaltkörning. Jag började lite försiktigt av en slump förra året genom att gå med i KAK syd som håller körningar på Sturup Raceway och blev fast direkt. Har tidigare tävlat aktivt i en motorsport som heter Formula offroad http://www.foff.nu/ under drygt 10 år.

MVH
Fredrik

Formula offroad är ju det manligaste söder om nordpolen.
2004-09-04 Habo Sweden - var ligger det?

Torslanda
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:
Nu är resultaten publicerade.

http://www.mgcc.nu/KMresultat.htm

Utrustade Edvins flickvän med videokamera, hoppas kunna ladda upp filmen ngnstans under kvällen (tips om lagringsplats mottages...!). Tror iofs den mest är av intresse för dom närmast sörjande. Visar Roadsport C + Historic träning 2 och race.

Fasen oxå... jag trodde att jag blev 3:a i Roadsport B

Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Film ligger på i ngn vecka eller så på ftp://rejsa:rejsa@axmedia.hopto.org , det vill säga axmedia.hopto.org
med användarnamn och lösenord "rejsa".

Ca 90 MB

mvh, Pär

Halmstad
Här sen Jun 2003

Pär Hylander skrev:
Film ligger på i ngn vecka eller så på ftp://rejsa:rejsa@axmedia.hopto.org , det vill säga axmedia.hopto.org
Ca 90 MB
mvh, Pär

Man tackar
Men... lite väl mycket porsche på den filmen, va

Citera
Thomas_B
Malmö
Här sen Jan 2004

Till att börja med vill jag be alla deltagare på MGCC vårrace om ursäkt för dom problem som uppstod. Tävlingen blev tyvärr ett lågvattenmärke för våra arrangemang. Det var många orsaker som samverkade till att det blev som det blev. Vi har genomfört en intern utvärdering, men vi vill gärna ha era åsikter. Ett PM till mig är välkommet.

Personligen måste jag säga att det var kul att träffa er, men tyvärr var omständigheterna sämsta möjliga. Den enda som jag fick ett "lugnt" samtal med var Goran, som gjorde en klassiker. Det blev även en liten meningslös löptur med Ulf.
För er som jag inte fick tillfälle att prata med, så var jag killen i röd tröja i anmälningen. Egentligen skulle jag bara ha varit med som trainee, men det var bara att göra det bästa av situationen.

Jag försökte kolla av läget när folk lämnade tillbaka sina transpondrar och dom allra flesta var nöjda med dagen.

Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004

Daniel5xQ skrev:
Formula offroad är ju det manligaste söder om nordpolen.
2004-09-04 Habo Sweden - var ligger det?

Det är helt klart en spännande och publikfriande motorsport.
Habo ligger ca 6 mil norr om Jönköping på Vätterns västra sida vid Brandstorp.
Vi kommer eventuellt att köra någon träning under sommaren i en grushåla här i sydvästra skåne.

Vi ska kanske INTE splittra denna tråden för mycket.
Bifogar i alla fall en bild på vårt fordon.

Fredrik
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Dennis Kullman skrev:
Pär Hylander skrev:
Ca 90 MB
mvh, Pär

Man tackar
Men... lite väl mycket porsche på den filmen, va

Det är väl vad man kan vänta sig av en Porscheåkande kameraägare och en en fotograf som är som är sambo med en annan Porscheåkare...

Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Thomas_B skrev:
Till att börja med vill jag be alla deltagare på MGCC vårrace om ursäkt för dom problem som uppstod. Tävlingen blev tyvärr ett lågvattenmärke för våra arrangemang. Det var många orsaker som samverkade till att det blev som det blev. Vi har genomfört en intern utvärdering, men vi vill gärna ha era åsikter. Ett PM till mig är välkommet.

Personligen måste jag säga att det var kul att träffa er, men tyvärr var omständigheterna sämsta möjliga. Den enda som jag fick ett "lugnt" samtal med var Goran, som gjorde en klassiker. Det blev även en liten meningslös löptur med Ulf.
För er som jag inte fick tillfälle att prata med, så var jag killen i röd tröja i anmälningen. Egentligen skulle jag bara ha varit med som trainee, men det var bara att göra det bästa av situationen.

Jag försökte kolla av läget när folk lämnade tillbaka sina transpondrar och dom allra flesta var nöjda med dagen.

Jamen så illa var det inte! Ber om ursäkt om jag lät sur ang startproceduren.

Nyfiken på var Gorans klassiker var? Är det missade växeln som avses? Var det upphämtning av bortblåst taklucka med Ulf?

Bjärred
Här sen Jan 2003

Pär Hylander skrev:
Thomas_B skrev:

Jamen så illa var det inte! Ber om ursäkt om jag lät sur ang startproceduren.

Nyfiken på var Gorans klassiker var? Är det missade växeln som avses? Var det upphämtning av bortblåst taklucka med Ulf?

Jag kom till Svalöv på min färd hem, då Thomas ringde upp mig och sa att jag glömt lämna transpondern.
Gjorde ingen annan det? Jag såg ingen som var på väg till speakerstornet med en transponder i näven.

Dem är MYCKET dyra, upplyste Thomas mig om och dem ägs inte av klubben, utan hyrs in.

Thomas_B, väldigt seriöst och hedervärt att ta upp frågan om helgens körning och vilja ha in feedback.
MGCC hade kunnat strunta i det också, men reagerar som en seriös klubb ska reagera. Ytterligare ett bevis på att man valt rätt klubb.
Bravo! thumbs up

Allmänt banåkaforum
2004-05-09 - MGCC Klubbtävling Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
18157 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande