| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Opel corsa -94 4x4 TURBO - 659whp
|
63 besök senaste veckan (300968 totalt) |
|
Jo vi får hoppas det funkar lite bättre än tidigare så man får lite mil och svarta sträck
Idag var jag in med bilen till bilprovningen igen, nu är det bara vänta på regpapper och skyltar som kommer på posten. Kort och gott, REGGAD OCH KLAR
_________________ Mattias Holmgren |
|
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
|
_________________ Micke Ohlsson TACK: TG Racing Alutech Simatec https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140 |
|
Detta är ju en riktig racebil, måste kännas tok grymt och lite halft overkligt att sätta plåtar på den och få köra gata helt lagligt med den? Hur som helst stort grattis till en fantastiskt cool och välbyggd bil.
Det jag undrar ni är vad planen är nu när regbesiktningen är avklarad? Antar att det är vissa saker som endast var provisoriskt monterade för besiktningen? |
|
Kändes jävligt skönt på väg hem från bilprovningen
Återstår väl egentligen bara att få hem plåtar och papper så jag kan fixa försäkring innan det blir att åka raggarrundan en sväng bara för att man kan
Lite provisoriska bitar åker bort såklart, tex stänkskydd bak, innertaket, en del burbuntning osv annars ska den bara få sig en mappsväng och högre ladd, 1.2 bar istället för 0.45 som jag har nu. Har ju hunnit testa lite gränser tidigare så jag vet ungefär vad man ska undvika både vad gäller inställningar och körsätt för att det förhoppningsvis ska hålla ihop hjälpligt. _________________ Mattias Holmgren |
|
Blev en liten mapparsväng på drygt 3 mil ikväll, safe tändning och 1bar laddtryck fick det bli.
Borde spänna upp den i bänken hos robban sen så man får mappat ordentligt nån gång.. Ev isåka på söndag, tyvärr med vanliga gatdäck dock..
|
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
|
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
|
Då är vi 2 som inte har mycket för neon
kraftigt överexponerad instrumentbelysning dock
Svetsat avgasrör utan kat och med rätt dimension, gjordes i onsdags av vidde Idag blev de lite gasa, med betoning på väldigt lite gasa och väldigt mycke sladda då jag åkte vanliga 225/45 vinterdäck
Började tidigt imorse med att plocka ur huvudcylindrarna (OBP) jag haft där sedan knappt 1 år och som jag aldrig fått att funka bra trots många försök och olika genomgångar av systemet. Hade beställt nya Willwood som hade med mig och monterade, passade även på att stoppa dit en hydraulisk bromsljuskontakt när jag ändå hade isär bromsrören. Tror ni inte det blir riktigt bra känsla i pedalen nu efter en enkel luftning bara :thumbright: det lönar sig åka märkesgrejjer.. Med bromsproblemet ur världen satte jag kurs mot norra Åkulla för lite isbanekörning, som sagt bara med vanliga däck men det är kul gasa ändå.
Bygger dock rätt bra med snö, skulle vara kul se viktökningen
Gjorde även ett leak-down test direkt när kom hem då jag fick låna grejjerna av Alle. 15% 35% 45% 35% visade det, bra eller dåligt? 3ans lopp vet jag är inte riktigt 100, de var där jag grillade en kolv i sommras. Men varför sån skillnad mellan 1an och 2an/4an?
Stiften var dock jävligt fina, likadant gyllenbruna allihop
|
I väntan på brädan finns ju såklart lite service att göra.
Har tänkt börja åka castrol fst 10w60 så hade upp tråget för lagerinspektion när gammoljan åkte ut. Inga överraskningar där, satte i en tempgivare och montera tillbaks allting och starta upp. Får hoppas brädan blir klar innan 11 maj då det är utställning på ladan med NMH. Dåligt med bilder, han få med 4ans vevlager iaf.
Fixade en strypning på 2mm för oljetillförseln på turbon, har inte kollat i loggen men det känns som det spoolar lite bättre iaf :thumbright:
Sen tog jag och bytte klumpen bak, bort med den öppna och dit med den svetsade
Nu går den som den ska igen på lätt sladd utan att det 2hjular hela tiden, skulle bara haft en liten diff i fronten också
Launchcontrollen funkar bra nu också 4000rpm och 0.7 bar på blött _________________ Mattias Holmgren |
|
Fick brädan flockad av robban för 1,5 vecka sen precis i ti före motorhistorikernas lokala utställning, vad man nu ska dit med en 2013 års bil och göra
Hann iaf mont den och ha bilen inlåst i isladan hela helgen. smida även till en bättre handbromsspak i samma veva
Annars har det bara varit "lättare" underhåll och faktiskt rätt bra med körning
Men som vanligt då, inget kalas utan kras sopslut F-låda.
Ska ragga tag i en annan och plocka över viscon, locket och lite sånt tillsvidare. Man får vara lite snällare med prylarna helt enkelt och börja se sig om efter en helt annan drivlina kanske
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Opel corsa -94 4x4 TURBO - 659whp
|
63 besök senaste veckan (300968 totalt) |