Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SBF krismöte fredag 8/3? Nä SBF och STCC ihop igen. Jösses
<<   1, 2, 3, ... 10, 11, 12   >>
49999 besök totalt
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Får man bilda bolag som inte har vinstsyfte?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det är lätt att göra sig lustig eller himla med ögonen. Och det kan vi ju ha all rätt att göra. Men för att fortsätta försöken att dechiffrera pressreleasen:

"Bakgrunden är att det inte längre finns något avtal med promotorn STCC AB då de valt en annan väg för sin verksamhet."

Har det blivit slutgiltigt att det inte blir avtal med STCC? För egen del så tror jag att allt kan hända fram tills startflaggan faller. Men var står vi idag, är det en förhandling som strandat slutgiltigt eller är det ett uppehåll där man strandat men det kanska kan tas upp igen? Är det slutgiltigt att STCC kör utanför SBF?


"För att säkra Svenska Mästerskapen i Racing bildas en samarbetsgrupp...."

"För att säkra" Det här går jag bet på. Jag kan bara göra en hel hög med olika väldigt vaga gissningar. Vad menas med "för att säkra"?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Pär Hansson skrev:
Får man bilda bolag som inte har vinstsyfte?
Barmhärtighetsinrättning ?

Psykiatrisk Institution kanske (tvångsoveraller har vi ju redan)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Magnus Thomé skrev:
"För att säkra" Det här går jag bet på. Jag kan bara göra en hel hög med olika väldigt vaga gissningar.Vad tusan menas med "för att säkra"?

För att säkra makten!

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fredrik Nyström skrev:
Magnus Thomé skrev:
"För att säkra" Det här går jag bet på. Jag kan bara göra en hel hög med olika väldigt vaga gissningar.Vad tusan menas med "för att säkra"?

För att säkra makten över svensk motorsport!


För att säkra att mästerskapsserie körs under säkra och ordnade former.


Om man är snällt lagd.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Magnus Thomé skrev:
För att säkra att mästerskapsserie inte körs under nån annans säkra och ordnade former.
och lite mer balanserat.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Niklas Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
För att säkra att mästerskapsserie inte körs under nån annans säkra och ordnade former.
och lite mer balanserat.

Exakt! thumbs up

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nåt enda halvfullt glas kan vi väl ha

Nähäää... inte det

_________________
Magnus Thomé
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Säkra SM i racing?
Det är ju en förutsättning att man har en serie som lockar publik, press, sponsorer och som har en professionell aura omkring sig. All annan SM-variant är ju bara för inbördes beundran (utan att för den skull nedvärdera segrarnas segrar).

Sen att alla måste vara med och samarbeta i nåt bolag är väl irrelevant, serie/mästerskapsarrangören hyr banor av banägaren och sätter upp racedatum, ordnar med personal/funktionärer och teamen tävlar.

Om nu banägarna skall vara med i bolaget så börjar det lukta kartell om det, alla begär samma ersättning, ingen ger något extra för att serien skall passa nåt lokalt event......... Hur ska en ny banägare komma in i den gemenskapen om det finns flera banor än tävlingshelger.

Är SBF inne på en ny monopolsits, SBF ska ta hand om domare, regler och säkerhet, klubbarna tävlandet ihop med seriearrangörer i den mån som inte klubbarna har egna tävlingar eller serier ihop i ett distrikt.

Svammelgubben steffe åker till bolaget nu.........

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Magnus Thomé skrev:
Nähäää... inte det
Det har ju förekommit raljerande formuleringar mer än en gång med andemeningen att det som inte sker under SBFs paraply är okontrollerat och tvärfarligt.
Det är skillnad mellan
-Det är en verksamhet som sker utanför SBF, så du får söka den ansvarige på annat håll.
och
-Det är osanktionerad svartveksamhet som vi aktivt tar avstånd ifrån (förmodligen oförsäkrad och olaglig dessutom, vi är inte informerade).

Så motiveringen "säkra former" skramlar lite ihåligt numera.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
PiPPi
Nacka
Här sen Dec 2002
Inlägg: 108



Magnus,

Jag har tappat bort ditt nummer, kan du ringa mig på 0733 86 13 70?

_________________
PiPPi Willén
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



PiPPi skrev:
Magnus,

Jag har tappat bort ditt nummer, kan du ringa mig på 0733 86 13 70?


Ring KG han har det

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
PiPPi
Nacka
Här sen Dec 2002
Inlägg: 108



Babbe skrev:
PiPPi skrev:
Magnus,

Jag har tappat bort ditt nummer, kan du ringa mig på 0733 86 13 70?

Ring KG han har det

Jo, men han satt fortfarande i möte.

_________________
PiPPi Willén
Citera
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303



Hör jag ordet SBF tänker jag på den gamla historien då en Idrottare (tror tennis var det) hade vunnit utomlands och köpte en telefon på vägen hem av sina vinstpengar.
På den tiden var det fortfarande Televerket som styrde all telefonverksamhet i det här landet - och de bötfällde Idrottaren för att han inte hade köpt deras telefon....

_________________
Philipp Klement
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
PiPPi skrev:
Magnus,

Jag har tappat bort ditt nummer, kan du ringa mig på 0733 86 13 70?


Du har PM.

_________________
Magnus Thomé
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



En tanke som slog mig, om nu SBF har insett att STCC har valt en annan väg.
Kan det vara så att de satsar på den häst som de redan har gett SM-status, V8 Thundercars...?
Dvs samma som våra grannland.
Frågan är om STCC har vattentätt kontrakt?

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
PiPPi
Nacka
Här sen Dec 2002
Inlägg: 108



Magnus Thomé skrev:

Du har PM.

Njaäe, är bara lite bakis.

_________________
PiPPi Willén
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Wow. Liksom.


Kåge ringde tillbaka nyss och vi hade ett trevligt samtal. Jag är ju tyvärr ingen slipad journalist men det här kom fram under samtalet:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Man bestämde sig under mötet idag att starta en egen serie som ska köras i år. Man vill erbjuda teamen som skaffat bilar till STCC att köra i denna serie istället.

Jösses. Det hade jag ALDRIG trott.

Jag utryckte en viss skepsism till att man skulle kunna få ihop detta (typ "det verkar helt omöjligt om jag ska vara ärlig") men Kåge menade att det absolut skulle gå och att det hängde mest på banägarna. Jag frågade ingenting om man skulle försöka "blocka" STCC från banor eller tillgång till funkisar/klubbar för jag tänkte inte på det just då. Ingen skjutjärnsjournalist här inte

De banor som hade representanter på plats var de här (vilket nog kommer vara centralt i hur det här avlöper):

Mantorp
Gelleråsen
Falkenberg
Tierp
Anderstorp

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

På frågan om han ansåg förhandlingarna med STCC är slutgiltigt strandade och avslutade så sa han att när STCC sa upp kontraktet i februari så ansåg han att det var vägs ände.

Han sa även att STCC var inbjudna till mötet idag från början men att de avböjt och därmed fick ju agendan en annan inriktning.


Jaha. Jösses. Rock n roll i år igen i Svensk racing.

_________________
Magnus Thomé
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

TPR skrev:
En tanke som slog mig, om nu SBF har insett att STCC har valt en annan väg.
Kan det vara så att de satsar på den häst som de redan har gett SM-status, V8 Thundercars...?
Dvs samma som våra grannland.
Frågan är om STCC har vattentätt kontrakt?


Lite svårt att klämma in en SM-serie till i år med tanke på hur långt in på säsongen vi är, boka bana, fixa kontakter med eventbolag etc, SSK klass3 eller vad det är ligger väl bra till att SMifiera, tillbaka till mer gräsrot och medlemsförbund.

Men det kommer att bli intressant och läsa/höra om den fortsatta utvecklingen, jag tror personligen att tvåtusentretton är ett tappat år för SBF.

Edit: skjuten i foten som vanligt när puckot spekulerar, Magnus T's inlägg ovan sänkte mina tankar totalt.

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Min tanke går till två alternativ. SBF kör någon annan klass som "officiella" kungaklassen tex. Camaro cup eller vad den k allas nu när det kommer olika karosser och försöker ingnorera STCC. Eller så biter de i sura äpplet och inser att de inte kan konkurera med STCC och samarbetar.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Björn skrev:
Min tanke går till två alternativ. SBF kör någon annan klass som "officiella" kungaklassen tex. Camaro cup eller vad den k allas nu när det kommer olika karosser och försöker ingnorera STCC. Eller så biter de i sura äpplet och inser att de inte kan konkurera med STCC och samarbetar.


Det var klart uttalat att det var STCC-teamen man ville erbjuda att köra. Sen var det landar är en annan femma.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
SBF krismöte fredag 8/3? Nä SBF och STCC ihop igen. Jösses
<<   1, 2, 3, ... 10, 11, 12   >>
49999 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande