Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SBF krismöte fredag 8/3? Nä SBF och STCC ihop igen. Jösses
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12   >>
49999 besök totalt
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Magnus Thomé skrev:
Som sagt, Matz, starta en tråd om ditt fyrklasssystem. Tror det kunde vara klart intressant att synka upp klubbracing så att man kan samla seriepoäng o sånt under ett paraply. Eller nåt. Dra i det! thumbs up thumbs up thumbs up


Det skall bli, kommer info till helgen..

mvh matz

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Noterbart att en viss herr Nilsson har skrivit på Pickos brev!

Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

magnusrx7 skrev:
Noterbart att en viss herr Nilsson har skrivit på Pickos brev!

Magnus


Jag är blind, men jag hittar inget Nilsson bland undertecknarna (www.picko.se), eller har han skrivit på i efterhand nånstans

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



steffe skrev:
magnusrx7 skrev:
Noterbart att en viss herr Nilsson har skrivit på Pickos brev!

Magnus


Jag är blind, men jag hittar inget Nilsson bland undertecknarna (www.picko.se), eller har han skrivit på i efterhand nånstans


Visst är det fint att alla motstridigheter löstes förra året när Nilsson steg åt sidan.
Men nu bröt att ihop utan honom.
Men det är säkert han fel endå...på något sätt.....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Just nu ska väl STCC och SBF sitta i möte AFAIK.

Och sen är det stort SBF-möte resten av dan.

Spännande vad som kommer ut ifrån denna dag. Vad som beslutas. Vad som släpps ut som info. Kring SBF-STCC men även frågeteckena kring kapitalförvaltning.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
STCC och SBF har kommit överens. Vilken historia. Jösses.

_________________
Magnus Thomé
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Jag hörde rykten om detta, har du mer info?

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



En fråga som kanske inte hör tråden till.

Vad för bilar ska köras i STCC under säsongen? TTA Bilarna eller nya supertouring bilar?

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



TTA

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3652



Stämmer detta är detta pajkastning på högsta nivå.

Så mycket besvär bara för att två "trögskallar" inte kan komma överrens.

Som jag ser det är det de aktiva som kommer att kunna få problem p.g.a allt detta valsande fram och tillbaka.
Hur ska man kunna få intresserade sponsorer i framtiden när man två år i rad sett hur det totalt spårat ut, precis innan säsongen sätter igång.

För att inte tala om hur det ser ut för den icke insatta massan som bara läser enstaka artiklar i dagspressen. Det förbättrar inte direkt motorsportens rykte.

Hoppas nu bara att de blir något bra av denna soppa.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Den konsekvens som stannar kvar längst kan nog bli att det blir svårare för team att hitta sponsorer att samarbeta med. Tack liksom.

_________________
Magnus Thomé
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Hoppas detta är ett tilfälle i tiden.. fullt av samförstånd och kärlek..då vi även kan tavhand om amtörracingen också.

Kul iaf att pojkar å flickor i den stora sandlådan är övrrens och det blir elitracing iåt också.

4 klasser ideen i mer detalj kommer till helgen. Så håll utkik vid 21 söndag kväll.

Mvh matz

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Magnus Thomé skrev:
Den konsekvens som stannar kvar längst kan nog bli att det blir svårare för team att hitta sponsorer att samarbeta med. Tack liksom.
Kan vi redan nu börja handla in popcorn för dramat om 11 månader... ?

Eller kan de redan nu säga att TTA får fortsatt standardbilsdispens 2014-2016 och kan köras med rödmotorer (Det är ju nationellt redan...)?
FIA 1,6 Turbo (FIAs Världsmotor) vore ju rimligare, men det är ju ändå en nationell bil så vitsen att använda en världsmotor går ju lite förlorad (förutom att VW kan tänka sig köra siluett om de bara får ha egen motor).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
jimmyc
Kalmar
Här sen Apr 2011
Inlägg: 24



SBF har ju varit i kontakt med Flash, är det så att han blivit "utlöst" av alla parter och då kom dom överens? Jag har foliehatten på när det gäller STCC, SBF och Flash

_________________
Jimmy Christiansen
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
jimmyc skrev:
SBF har ju varit i kontakt med Flash, är det så att han blivit "utlöst" av alla parter och då kom dom överens? Jag har foliehatten på när det gäller STCC, SBF och Flash


Nej, inte så vitt jag vet. Pengar plus ensamrätt över vissa områden av racing var det det föll på tidigare. Som jag förstod det. SBF har ju vägrat lämna ut listan på de nu famösa "orimliga kraven" som STCC ställde..

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101



Låter som en helt vanlig facklig förhandlingsrunda. Uppsagda kollektivavtal, varslade stridsåtgärder, mediautspel åt höger & vänster med krigsrubriker.

Sedan görs det upp efter en nattmangling och smörgåstårtan och groggbordet bärs in. Skål broder!

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



steffe skrev:
magnusrx7 skrev:
Noterbart att en viss herr Nilsson har skrivit på Pickos brev!

Magnus


Jag är blind, men jag hittar inget Nilsson bland undertecknarna (www.picko.se), eller har han skrivit på i efterhand nånstans



Jag missade bara ett litet ord! Men du fattade vad jag menade och det här är så snörrigt ändå så det gjorde väl inget?

Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



steffe skrev:
magnusrx7 skrev:
Noterbart att en viss herr Nilsson har skrivit på Pickos brev!

Magnus


Jag är blind, men jag hittar inget Nilsson bland undertecknarna (www.picko.se), eller har han skrivit på i efterhand nånstans



Jag missade bara ett litet ord! Men du fattade vad jag menade och det här är så snörrigt ändå så det gjorde väl inget?

Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



steffe skrev:
magnusrx7 skrev:
Noterbart att en viss herr Nilsson har skrivit på Pickos brev!

Magnus


Jag är blind, men jag hittar inget Nilsson bland undertecknarna (www.picko.se), eller har han skrivit på i efterhand nånstans



Jag missade bara ett litet ord! Men du fattade vad jag menade och det här är så snörrigt ändå så det gjorde väl inget?

Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Lelle
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 140



SBF och STCC AB enas om Racing SM
Svenska Bilsportförbundet - 2013-03-14 16:22
Svenska Bilsportförbundet har nu en lösning och en överenskommelse med Promotorn STCC AB avseende Svenska Mästerskapet i Racing. Förhandlingarna har varit långa och komplicerade och involverat klubbar, förare, team, funktionärer och banägare. Nu har parterna slutligen kommit överens om ett långsiktigt avtal som kommer att ligga till grund för ett bra mästerskap med start redan i år.

- Det är skönt att vi rott detta i hamn och detta är ett besked som många har väntat på. Vi har haft ett samarbete med STCC AB sedan -96 och nu satsar vi vidare tillsammans på att göra Svensk Racing 2013 och framåt säger Kåge Schildt, ordförande i Svenska Bilsportförbundet och STCC:s nya ordförande Karl Eklöf.

Den 8 mars samlade Svenska Bilsportförbundet sina företrädare för både racing och Rally-cross för att diskutera sina alternativ för framtiden och man enades om att bilda en samarbets-grupp. Denna grupp kommer att fortsätta sitt arbete och tillsammans med STCC AB utveckla mästerskapet.

För Svenska Mästerskapen i Rallycross fortsätter det som planerat med Rallycrossutskottet som huvudman i ett nära samarbete med arrangörsklubbarna och banägare genomföra mäster-skapet 2013. Samtidigt inleds ett samarbete med STCC AB för klasserna SuperCars och SuperCar Lite med planen att STCC AB också är promotor för dessa klasser från 2014 och ska tillsammans med utskottet utveckla även det mästerskapet.

För ytterligare information:
Kåge Schildt 070-5949696
Karl Eklöf, STCC AB 0708-243454

_________________
Lelle Olsson
Citera
Allmänt banåkaforum
SBF krismöte fredag 8/3? Nä SBF och STCC ihop igen. Jösses
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12   >>
49999 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande