| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Plåtis -04 såld.
|
35 besök idag (171629 totalt) |
|
Re:
Tack! Krävdes några mallar, fixturer och misslyckade försök för att få det dit jag ville.. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
|
Provlackat mina reservfälgar, en i sidenmatt svart och en i guld.
Den i svart blev bra, men lite för vanligt kanske.. Den i guld blev lite mesig, man kanske ska ha svart bas under för att det ska bli bättre? Har beslutat om en färg till att prova med, lägger upp bilder när jag kommit längre. Vågar nog inte med Inka-orange. Rutan är klar, instrumentpanelen håller jag på att lacka om för den såg tråkig ut. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
|
Re:
OZ är lättare men har inte vägt dom. På bilden sitter inte spacrarna på där bak för jag behöver trimma ner muttern innanför ca 4mm _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
|
|
||||
|
Har också bestämt mig för OZ.
Har fyllt på min lista på att göra saker med bilen innan besiktning: - Montera vippbrytare för vindrutetorkare - Montera torkarmotor - Löda fast kabelsko till minuskabeln till batteriet - Rem för låsning av batteriet - Fixa bakhjulen, spacern passar inte så bra - Luftintag... Igår gjorde jag klart lådan som batteriet ska sitta i, blev lite mindre benutrymme på passagerarsidan. Blev ett gräsklipparbatteri på 30Ah, borde räcka..? Nya luftintaget kommer att sitta över batteriet istället för att klämmas mot expansionskärlet
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
|
Jag kör samma typ av batteri i både seven & eliten, funkar klockrent.
Pressa kabelskon istället för löd, Bilbuttrix art.no. 71-604 funkar bra för hobbyisten, annars finns 19-1257 om man är en cheapskate. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
|
Snart besiktningsdags... problemet är ett gäng pallar med byggnadsställningar på uppfarten så jag kommer inte ut...
Fick lite ny energi i början på veckan och gjorde följande Fula muttrar
Det går ju inte... En pappbit klipptes ut och formades...
Plattade ut den igen och gjorde en likadan i tunn aluminiumplåt (tänkte först ha en i plåt). Den blev lite för sladdrig och inte så snygg i avslutet då jag inte är skillad i att svetsa aluminium.
Använde dock plåtbitens insida till att gjuta av den. Här har den tillochmed fått lite spackel på sig och jag har börjat slipa en del.
Tillfälligt på plats, ska kläs med svart vinyl så blir jag nöjd..
Problemet är bara att nu måste jag ju göra en till andra sidan också...
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
|
Får tuppjuck på torkarna...
Hittade ett kopplingschema som fler än jag använt mig av och tydligen fått att fungera.
Men som vanligt när det gäller det elektriska så går jag bet
Kopplade in allt igår och körde igång tändningen, det långsamma läget funkar och den går tillbaka till viloläge när man stänger av. Nu till det konstiga: Om man låter den gå på lånsamma läget så rör sig varvräknaren (vilket kan tyda på nån mindre kortslutning i systemet. På det snabba läget så händer ingenting mer än strömsvikt(eller vad det kallas).. Torkarmotorn är från en BMC mini. Hjälp!! _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
|
Re:
TOPP! Får man se bilen i helgen tro? _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
|
Re:
Kommer till knutstorp på söndag, jag och Albin. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
|
Re:
Såg bilen, dock ej Svante. Jag hade Ingrid med mig fre-sön, det gick hur bra som helst! Här är hon själv med sin favoritbil:
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Plåtis -04 såld.
|
35 besök idag (171629 totalt) |