Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 49, 50, 51   >>
26 besök idag (477227 totalt)
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

lugna & fina, det kommer cup holders VI ska bara bestämma oss för hur dom ska se ut

till annat....

Efter att ha lagt timmar & DAGAR på att få till skärmkanten....så kapar vi bort den & kastar den på tippen...bara för att istället gjuta en helt ny kant som skall på plats istället....den 3:e i ordningen.
Ett tag släppte jag possen helt, bara för att få distans till hur göra & hoppas på ny infallsvinkel....det lyckades thumbs up

Till slut föll det på den skärmkanten som egentligen bara skulle syfta till att vara en testbit..... Det visade sig dock att den, tack vara att den var tunnare, kunde anpassas bättre till de nya formerna som skärmen får efter moddningen....& när allt är klart.....så kommer ni inte se att bilen är breddad men det dröjer ett par dagar till

imorgon fortsätter vi

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
mitche
Norrköping
Här sen Mar 2008

Roligt att se...

...att det händer lite.

Ang skärmar und so weiter.. Jag har ett kit på blocket som jag bara får skambud på.

Om du är intresserad så kan jag sponsra med bakdelarna, för att hålla liv i tråden.
Kolla in: http://www.d-moris-equipments.com/look-965-turbo---photos.html

Så ser de ut, om du är intresserad pm'a så löser vi transporten på ngt sätt!

Micke

BMW E46 M3 -05
911 993 -96
911E -72
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

Re: Roligt att se...

mitche skrev:
...att det händer lite.

Ang skärmar und so weiter.. Jag har ett kit på blocket som jag bara får skambud på.

Om du är intresserad så kan jag sponsra med bakdelarna, för att hålla liv i tråden.
Kolla in: http://www.d-moris-equipments.com/look-965-turbo---photos.html

Så ser de ut, om du är intresserad pm'a så löser vi transporten på ngt sätt!

Micke

lugn & fin nu....ett sånt kit kan vi bara inte ta emot utan att ge nåt för det...bara går inte

Jag förstår innebörden av sponsring...men det är bara FÖR mycket. Hade det varit en firma som ville sponsra...visst absolut! ....men samvetet säger ifrån om du som köpt in allt bara skänker bort saker, men ett oerhört tack för erbjudandet 965-paketet är annars riktigt snyggt thumbs up FÖrstår bara inte varför det är så jäkla svårsålt då uppdateringar verkar mer poppis än bakdateringar

Pratade tidigare idag med Magnus aka Safe & han verkade också förvånad över vad vi gör....
Det verkar alltså som om vi inte riktigt fått fram att de originalskärmar (typ 964/turbo) som kapats upp skall breddas utöver dess ursprungliga bredd. DÄRFÖR har skärmkanten kapats bort

MEN istället för att bredda vulgärt & med "platta" skärmar, så ville vi behålla de ursprungliga linjerna på turboskärmarna & bilen. Dels för att bilen i sig har väldigt mjuka & runda linjer & dels för att det inte skulle sticka FÖR mycket i ögonen...less is more, MEN ändå inte "bara" turbobredd thumbs up
Så de som inte är inbitna Porsche-fantaster kommer troligtvis INTE se att bilen är "breddad"

Ombyggnationen skall vara klar i kommande vecka, breddad, limmad & sen börja slipas inför lack.
Så medan ni sitter & snaskar ägg under påskhelgen så sitter jag i garaget & färdigställer bakskärmarna

en trevlig påsk önskar vi er alla

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
oje
Göteborg
Här sen Apr 2005

Helt otroligt vilket jobb ni lägger ner.

thumbs up thumbs up thumbs up

Här sen Jul 2006

Re:

oje skrev:
Helt otroligt vilket jobb ni lägger ner.

thumbs up thumbs up thumbs up

+1

Portugal, Ourique
Citera
Henke_HJCC
Helsingborg
Här sen Apr 2010

Ska de bli en utställningsbil eller en banbil? Vääääldigt mycket energi på att få rätt på skärmen. Kan inte lackeraren göra de?

Citera
LadyS
Kalmar
Här sen Sep 2010

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Förtydligar lite till då det fortfarande verkar oklart vad vi pysslar med just nu

Bilen ska B R E D D A S och det har varit planen hela tiden.
och det ska ske innan lack, så klart.

Skick på bilen? ska man ändå lägga tid och pengar så är det bättre att göra rätt från början så det blir ordentligt gjort.

Det blir ju min vardagsbil så jag ska åka o handla med den, till och från jobbet, köra konbana, nått blackrace och annat skööööj som innerhåller svänga och gasa

Även om bilen kommer att nyttjas allround så kommer den att klara av en granskning av folk. Inget slafsigt skitbygge med rinningar i lacken här inte. Den kommer att se mycket bättre ut än många av de bilarna som visas under helgen på en välkänd biltillställning.

Ågrens Polyester & Epoxyprodukter, Kalmar Bläster och lack. ORM Kalmar
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011

Ja man skal passe på formerne Det der kendetegner en 911er er jo de flotte kurver. Jeg syntes selv mine bagskærme er lidt for kantede men de er jo en del af noget 935 Fölger kit, på billedet manger sideskortet.

Jeg kobte min bil fordi den ikke var som alle de andre og nu hvor jeg er færdig med den så er jeg alligevel blevet lidt i tvivl om looket, så mit råd er gå efter Turbo look bare lige 20% værre...........Keep up the good work

Skyline R33 GTST
e46 Cabrio
E36 Cabrio
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

Re:

sirhiss skrev:
Ja man skal passe på formerne Det der kendetegner en 911er er jo de flotte kurver. Jeg syntes selv mine bagskærme er lidt for kantede men de er jo en del af noget 935 Fölger kit, på billedet manger sideskortet.
Jeg kobte min bil fordi den ikke var som alle de andre og nu hvor jeg er færdig med den så er jeg alligevel blevet lidt i tvivl om looket, så mit råd er gå efter Turbo look bare lige 20% værre...........Keep up the good work

Flemming verkar förstå hur man ska göra tack för det thumbs up

Det är faktiskt första gången jag ser ett 935 kit som ser ut som ditt. Lite annorlunda, lite råare, lite kantigare också men det funkar

Jo en 911 ska ha kurvor & det kommer denna få bra med, så håll ut ett par dagar till så bör det komma upp lite bilder.

Under tiden kastar jag upp en bild på ena bakskärmen.....vägd! Magnus, du känner ingen press va

trevlig kväll på er

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

Re:

tjoho
Nu har påsken passerat...med råge & det har hänt en del i garaget thumbs up Iom att det görs saker på olika håll & flera fordon, så kan det verka som om inte mycket händer....

För er som inte följt tråden & för er med lässvårigheter ...så kommer här lite förtydligande bilder på varför skärmarna tar sådan tid & varför inte lackeraren kan göra jobbet....

eller iofs så...anledningen till att jobbet inte överlåts till lackeraren är helt enkelt för att

1. jag kan göra det själv
2. lackerare utför, i regel, INTE såna här jobb.

Enkelt va

Som sagt, en hel del har hänt, men vi tar allt i rätt ordning nu

på bild i tidigare inlägg har ni sett att skärmkanten kapats & kastats på skrothögen. Denna var dålig från början & mycket tid lades på den för att få den bra, MEN i slutänden dög den ändå inte
Tack & lov har vi ju former till SWB-skärmar med riktigt fina skärmkanter. Därmed gjordes en avgjutning på dessa skärmar istället thumbs up tråkigt att dom måste kapas sönder iaf för att passa efter breddningen

Tandställningen monteras på plats för att de nya kanterna skall kunna skruvas fast i rätt position

tejpningen gör det lättare att se linjerna mellan skärm & kant så att allt stämmer i vinkel & lutning. Vid gjutning inifrån så funkar tejpen också som "form" för de lager glasfiber som skall läggar på plats. Mitt på skärmkanten syns en skarv. Detta är där skärmkanten kapats & reducerats för att passa på plats

& så här ser det ut bakifrån

funderingar ?

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005

Re:

barre skrev:
funderingar ?

ja, var är bilden på en lagom fet fälg?

Kalmar
Här sen Okt 2005

Re:

Jakob.Josefsson skrev:
barre skrev:
funderingar ?

ja, var är bilden på en lagom fet fälg?

men fuling där Vad kom först? Hönan eller ägget? Vi måste ta saker i rätt ordning nu

kan väl iaf avslöja att vi fått på ett "testdäck" med 265 i bredd....& det är aningen smalt på fälgen i nuläget men blir prima när allt sitter rätt
Vi är dock liiiiiiite kluvna till utseendet....det måste få växa fram

Så fort vi är klara med insidan på skärmarna så ska hjulet dit & bilen sänkas ner till rätt åkhöjd, så att vi får "rätt" placering på hjul kontra kaross thumbs up

ut & färdigställa skärmen så vi kan ta lite bilder & slippa upplopp

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

nope, fortfarande inga bilder på skärmen hittade ett par bubblor mellan plast & plåt & har fått åtgärda detta...så medan epoxin härdade igår fick jag pilla med annat

Var inne hos lackeraren & nappade tips inför lack. DUbbelkollade ang sättningar i spackel för att försäkra oss om bra resultat. VÄrme i ett dygn eller 2 skulle göra susen. Det eller låta honom bränna bort i ugnen innan lack. Vi fixar med Elbjörn thumbs up

- lackade tryckplattan....bara för att den var så ful utan färg...men iom att färg väger så fick det banne mig bli tunnt

- fixade kolfiber-locket till batteriet på min bil så att SFRO blir glada thumbs up

- viktade kolvarna till Possen

Hur kommer det sig att det skiljer så mycket mellan lättaste & tyngsta? Att vikta in 0,5-1g är inga problem, MEN 4g.... Nu MÅSTE man ju inte vikta in alla inom 1g men om man skulle vilja....vart fasen plockar man ens denna vikt
Parvis blev det helt acceptabelt iaf

dags att gå ut & titta till skärm-eländet

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Kolvbulten tar man på för att vikta in dom.
Tyngsta kolvparet sätter man närmast svänghjulet.

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

Re:

safe skrev:
Kolvbulten tar man på för att vikta in dom.
Tyngsta kolvparet sätter man närmast svänghjulet.

tackar för det Mange thumbs up
Jo jag mätte som en tok på kolvarna & upptäckte att de skiljer godsmässigt på flera ställen i både tjocklek & höjder/längder. Efter mycket granskande & klurande började jag fila lite försiktigt. De tyngsta kolvarna hade också mest "gods". MEN efter att ha insett att 0,5g plötsligt var ganska mycket aluminium...så gav jag mig istället på kolvbultarna. Även där är 0,5g mycket "jobb" då dessa är hårda som as.
Tack & lov så blev det inte mycket slipande då de ändå låg ganska jämnt...men inte jämnt nog

Tyngsta mot svänghjulet, check! thumbs up

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

NÄ! fortfarande ingen bild på skärmar

Kunde inte släppa kolvarna, utan putsade till dom tyngsta liite granna

Frågade Fia om det var ok att lacka tryckplattan röd eller om hon ville ha någon annan färg på den?? Jo, jag brukar fråga FÖRST

F: - vadå, vart sitter den då?
B: - den sitter ju mot kopplingen, mellan motor & låda
F: - mao så syns den inte?.
B: - näee, inte med allt på plats
F: - suck! Ja då får du lacka hur du vill...

Ibland förstår tjejer inte vikten av porriga-re delar

& samtidigt, en liiten glimt av "lagom fet fälg"
Ser dock att färgen ser blek ut på bild....aja, det får duga för denna gång

igår passades en motorlucka in mot skärmarna. Tur att Porsche från början hade så kass passform på sina grejor Det gör ju inte att det blir lättare att få till de nya skärmarna
Så även baklyktor passades in....lika kass där...måste göra om...
Idag ska vi montera på dörrarna för att dubbelkolla mot dessa också.....

mao...dags att lyfta på ar-let & börja göra lite nytta.....

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004

Är det inte ändå lite överkurs att lacka tryckplattan?
Vilken färg blir det på insidan av tanken?

Nä, skämt åsido, jag beundrar folk som orkar ha puts på sina banåkabilar.
thumbs up

Kalmar
Här sen Okt 2005

Re:

Skip skrev:
Är det inte ändå lite överkurs att lacka tryckplattan?
Vilken färg blir det på insidan av tanken?

Nä, skämt åsido, jag beundrar folk som orkar ha puts på sina banåkabilar.
thumbs up

meeeen, nu börjar du låta som Fia

fast ang tankarna på bilen så finns det planer för dessa också i framtiden....I say no more

faktum är att tryckplattan var aningen ledsen & fick sig en omgång i glasblästern. För att skydda mot angrepp så drog jag ett lager epoxigrund i tunt lager & sen tornadorött ovanpå. Då fick jag testat så att min gamla färg fortfarande är ok att nyttja nu när vi ska börja detaljlacka delar thumbs up

inte att glömma. Bilen är en "daily driver" i första hand, banåkarbil i ANDRA hand. Alltså en totalrenoverad & ombyggd gatbil som även kommer nyttjas för banåka / konbana / "dragrace". Därför läggs MYCKET tid på detaljarbete.

& apropå detaljarbete så har de nya pinnarna till fram & baklucka kommit hem. Dessa pinnar kommer även nyttjas som stag till fram- & bak-spoiler / vinge mm.... bilder kommer

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

det går långsamt med skärmarna...men det tar sig

Ena skärmen är NÄSTAN klar & den andra har nu breddats & ska börja få sin slutliga form innan den också limmas fast thumbs up

Dom "misstagen" man gjorde på första skärmen undviker vi på den andra. Inga konstigheter som förstör, men dom skapar ändock lite merjobb. Detta ihop med lite andra projekt vid sidan om, gör att det hela dragit ut lite på tiden.....

...men men. NI lider bara av bristen på uppdateringar...det är VI som lider i garaget

Som en liten update i tråden & för att stilla Jakob så kommer här en bild med fetare modell fälg testad på bil. Inte korrekt placerad...men det ger en hum om hur det kan komma att se ut.

RH Cup Split 10x18" med 265/(30-40)

Utlåtanden om fälgval eller

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005

den är ju för hög!

kläm och känn på dom, det är ett tag tills jag åker till kalmar igen och har med mig de andra två!

Kalmar
Här sen Okt 2005

går inte att få så mycket lägre....kaaanske ett par cm till...annars måste vi ju ner i storlek på fälgar ELLER bygga om skärmarna så hjulhuset hamnar högre upp.....

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 49, 50, 51   >>
26 besök idag (477227 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande