| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 330 BMW Cup #1 -serievinnare 2013! (SÅLD)
|
52358 besök totalt |
|
Re:
Jävlar vad arg den såg ut!!
Sjukt cool i matt grön! _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||
|
Re:
Tack alla
Ja det blev riktigt bra. Säg det inte högt, men Måns kommer bli av med mera saker efter hand han parkerar sin 1M i mitt garage
Nu skall jag "bara" hitta tid att skruva på sakerna efter folieringen, mappa motorn, göra cornerweight och hjulinställning samt komplett oljebyte. Ja just det, träna en gång innan premiären vore inte fel
_________________ Patrik Skoog |
||||
|
Re:
Ny "bakdel" är på plats. Har nya sidokjolar också, men tvekar om jag skall sätta på dessa. Sen blir det lite annat pimp + Göranssons gamla STCC vinge. _________________ Patrik Skoog |
||||
|
Säsongsstart närmar sig och som vanligt är jag ute i sista sekund då garagetiden minst sagt är minimal. Allt måste klaffa som ett schweiziskt tidur för att det skall vara möjligt att få bilen startklar.
Då jag skulle lasta bilen inför folieringen skulle jag för första gången glatt starta och backa ut från verkstan varpå jag märkte att jag hade minst sagt "stum" kopplingspedal. => ingen kopplingsverkan alls.
Eftersom jag utan att överdriva haft kopplingsbeskymmer under säsongen 2012 som jag nu trodde var "bortbyggda" efter att ha fått ny leverans av tryckplatta och lamell till något som faktiskt fungerade under senare delen av 2012 blev jag både förbannad och förvånad. Jag hade ju bara bytt lamell till en helt ny och "setupen" lirade ju innan?
Felsökandet började, luftade, fixade, bytte slav kopplingscylinder till helt ny, mätte och klurade. Ville inte riva ner växellådan igen när allt var på plats. Denna manöver gjorde jag tillräckligt många gånger 2012... Det sista "felet" som jag kunde tänka mig var om jag monterat nya lamellen fel, vilket borde vara en lågoddsare. Igår fick jag nog och tog ner lådan med allt var det innebar. Bild på "billig" bil, ge bud
Tog av tryckplattan och fick se detta: (ny till höger, gammal till vänster)
Den skarpögde ser nu att det är olika ytterdiametrar på lamellens nav
Varpå lamell navet bottnar i tryckplattans centrum när allt är monterat. Tro F-N att det var stum koppling. Visst, jag kunde sett detta själv, men i alla fall jag förutsätter att man inte skall behöva tänka åt leverantören och tillverkaren.
Så nu faller hela tidsplanen med mappning av motor. cornerweight, shakedown.
Tydligt mail är skickat till leverantören, som tyvärr jobbar med den Engelska tillverkaren som är allt annat än snabba att leverera nya prylar. Bevisligen så kan de heller inte leverera rätt. Nåväl, bryt ihop och så får vi se när jag kommer igen. Finns lite olika alternativ. _________________ Patrik Skoog |
||||
|
Re:
Fy fan va surt!
Hoppas du får ihop det ändå på något sätt.
Nej, nej...självklart skall du tänka åt dem!
Man måste tänka åt andra hela tiden...
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
Re:
Tycker vi skiter i detta !
Tar med mig en flaska blått så ses vi den 28:e
||||
|
Re:
Taget!
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 BMW 550i Touring E61 Haase DD2 kart NS: 45 varv |
||||
|
|
||||
|
Vet inte om jag missat något med kopplingen, men varför inte nita om nya lamellen med gamla lamellens nav? Så slipper du vänta på långa leveranstider
Bilen blev otroligt fräck med nya fronten och färgen måste jag säga! _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||
|
Re:
Tack.
Jo nita om är ett alternativ. Frågan är bara vem som kan göra det med gott resultat? Ett annat är att riva en växellåda för att få utgående axeln för att sätta upp kopplingen i svarven och hoppas att navcentrum inte är för hårt. Ger leverantören någon dag till.....
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 330 BMW Cup #1 -serievinnare 2013! (SÅLD)
|
52358 besök totalt |