Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Fick inte regbesiktiga min bil med fullbur..
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (20502 totalt)
Scoore
Kumla
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Re:

Rolle Scirocco skrev:
Scoore skrev:
Tack för mycket svar grabbar.

Efter mycket om och men så bestämmer jag mig för att INTE regga den som standard rallybil. Dels pga att jag då MÅSTE ha en licens för att köra bilen överhuvudtaget,och dels för att det sabbar ett andrahandsvärde som annars är rätt bra på dessa bilar.

Var igår iväg och fick tag på 2st original stolar,och frågade även besiktningsmannen jag pratat med innan om han tror det räcker med stolar. Ja det räcker fick jag till svar.

Så på Måndag dyker jag förbi dom igen och bokar in ny tid,så får vi se om jag får in buren i papprena.

Var lite osäker på hur den skulle vadderas,men fick tips av Rallyimport att den ska täckas framåt och sidorna där man sitter,samt att jag skulle sätta fast en wellpapp eller något som hindrade händerna från att sättas mellan tak och rörsträva i takets framkant.

Har med andra ord inte täckt buren alls bakom stolarna,och inte heller huvudbågens sidor. Är det något ni tycker jag ska göra?

Är ju inte så svårt att fixa,så SKULLE ju kunna göra det bara för att ha mitt på den säkra sidan,men om det inte behövs,så ser jag ingen mening med det.

Tack än en gång!

Vaddera allting du kan slå i med någon del av kroppen så minskar du risken för vrede hos bilbekämpningen thumbs up

Okay även bakåt som jag Kan nå med armarna om jag verkligen anstränger mig? Känner liksom att om man skulle volta så hamnar nog inte armarna där direkt,men jag vet inte hur de har tänkt

Men det får bli lite mer vaddering då så kanske de blir nöjda.

Får återkomma med hur det gick,för som sagt.. Jag har rullat såpass länge nu med coilovers,grövre avgassystem,skålade stolar hit och dit,utan att ha råkat illa ut med lagen.. Då kan jag likväl fortsätta med det nu,även om min bil kanske är rätt intressant i polisens ögon med det utseende den har..

Skellefteå
Här sen Dec 2002

Re:

ButterflyRacing skrev:
therealpinto skrev:
.................Men TS menar att det är en del av en avreglerad marknad. Det är fritt fram för ett besiktningsorgan att se till att vara "duktig" ...............

Ja....precis som alla besiktningar utfördes på samma sätt innan avregleringen.....

Ja, fast med en avgärande skillnad. Då kunde vi försöka se till att man blev lika behandlad oavsett var man åkte i landet. Det är bra med valmöjlighet och för er som bor i södra änden är det inte så svårt - det finns rätt många orter och besiktningsorgan att välja på.

Men mina kunder i Kiruna, Gällivare eller Överkalix kanske bara har ett besiktningsorgan inom cirka 20 mil. För att åka till ett "bra" organ kan man behöva röra sig kanske 40-50-60 mil, det tycker jag inte är så bra.

Gustaf

Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

När man läser sånt här blir man bara ledsen och irriterad på byråkratin
(som knappast blev mindre med avregleringen...)
Mitt eget sedan 30 år tagna beslut att mina leksaksbilar inte har regplåt känns rätt.
(om den inte är äldre 1969, då är det betydligt smidigare)

Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003

Det är möjlgt att det är de lokala besiktningsmännen på SBP som inte gör sitt jobb enl reglerna. Men jag gjorde en regbesiktning för några år sedan i Sollentuna som är en av de två stationerna, tror jag, som gör regbesiktningsr i Sthlm. Det var helburen vi skulle ordna. Han kom ut på parkeringen, tittade lite och tyckte "jag hade gjort det jättefint med stoppning å allt". Sen skrev han upp mätarställningen och sen körde vi runt huset och vägde bilen. Sen var det klart. Sen dess har jag aldrig haft nåt strul trots bortmonterade airbags, annan ratt, skalstolar. Sen är det mesta bytt i chassie och bromsar. Men gissar att en porsxhe 911 har en fördel av att det finns så mycket delar så att så länge man byter till originaldelar eller motsvarande så är det snudd på omöjligt att veta vad som är standard eller inte.

erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Re:

Bosse L skrev:
När man läser sånt här blir man bara ledsen och irriterad på byråkratin
(som knappast blev mindre med avregleringen...)
Mitt eget sedan 30 år tagna beslut att mina leksaksbilar inte har regplåt känns rätt.
(om den inte är äldre 1969, då är det betydligt smidigare)

Glöm o köra på 90% av alla trackdays med såna bilar.

Men jag hajar vad du menar!

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Allmänt banåkaforum
Fick inte regbesiktiga min bil med fullbur..
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (20502 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande