Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (20502 totalt) |
Re:
Okay även bakåt som jag Kan nå med armarna om jag verkligen anstränger mig? Känner liksom att om man skulle volta så hamnar nog inte armarna där direkt,men jag vet inte hur de har tänkt ![]() Men det får bli lite mer vaddering då så kanske de blir nöjda. Får återkomma med hur det gick,för som sagt.. Jag har rullat såpass länge nu med coilovers,grövre avgassystem,skålade stolar hit och dit,utan att ha råkat illa ut med lagen.. Då kan jag likväl fortsätta med det nu,även om min bil kanske är rätt intressant i polisens ögon med det utseende den har.. _________________ Johan Hedlund |
||||
Re:
Ja, fast med en avgärande skillnad. Då kunde vi försöka se till att man blev lika behandlad oavsett var man åkte i landet. Det är bra med valmöjlighet och för er som bor i södra änden är det inte så svårt - det finns rätt många orter och besiktningsorgan att välja på. Men mina kunder i Kiruna, Gällivare eller Överkalix kanske bara har ett besiktningsorgan inom cirka 20 mil. För att åka till ett "bra" organ kan man behöva röra sig kanske 40-50-60 mil, det tycker jag inte är så bra. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
När man läser sånt här blir man bara ledsen och irriterad på byråkratin
(som knappast blev mindre med avregleringen...) Mitt eget sedan 30 år tagna beslut att mina leksaksbilar inte har regplåt känns rätt. (om den inte är äldre 1969, då är det betydligt smidigare) _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Det är möjlgt att det är de lokala besiktningsmännen på SBP som inte gör sitt jobb enl reglerna. Men jag gjorde en regbesiktning för några år sedan i Sollentuna som är en av de två stationerna, tror jag, som gör regbesiktningsr i Sthlm. Det var helburen vi skulle ordna. Han kom ut på parkeringen, tittade lite och tyckte "jag hade gjort det jättefint med stoppning å allt". Sen skrev han upp mätarställningen och sen körde vi runt huset och vägde bilen. Sen var det klart. Sen dess har jag aldrig haft nåt strul trots bortmonterade airbags, annan ratt, skalstolar. Sen är det mesta bytt i chassie och bromsar. Men gissar att en porsxhe 911 har en fördel av att det finns så mycket delar så att så länge man byter till originaldelar eller motsvarande så är det snudd på omöjligt att veta vad som är standard eller inte.
_________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||||
Re:
Glöm o köra på 90% av alla trackdays med såna bilar. Men jag hajar vad du menar! ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (20502 totalt) |