Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-04-13/14 SLC/rejsaträffen Anderstorp
1, 2   >>
7465 besök totalt
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Var lite glest idag men säsongen är igång!

Pga lite däckstrul så körde jag med slicks i rejs ett. Men Anders bromsade sönder ett av dem. Men tack vara tjommen i Honda teamet så är det fixat för morgondagen. Men det blir ta i gatdäcksklassen för mig..

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Fyra "gatbilar" var vi bara idag! Snacka om glest...men desto lugnare på banan och gott om plats att experimentera tills forumägaren själv nosa en i baken

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012
Inlägg: 586



Hade tänkt att åka och för skitsnack och grillning, men en veckas förkylning + skenande laddtryck i bilen gjorde att jag valde att stanna hemma i garaget istället för att få ordning på bilen då jag ska till Sviestad på onsdag och skenande ladd är lite halvt obra när man ska köra. Hoppas att ni hade roligt iaf och få upp lite bilder så man kan se vad man missade för något.

_________________
Matthias Karlsson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Tack till alla för en skön lördag på Mossen, riktigt skoj at träffa alal och känna att säsongen är igång oavsett vad vädergudarna påstår.

Tack till Magnus o Janne ( och alla andra) för allt gott tugg, störst tack går dock till Fredrik för sin gästfrihet i sin SLC-soffa utan den tror jag att jag frusit av kroppsdelar.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41419

Forumägare
Forumägare

Ja det har verkligen inte varit en vår att skriva hem om än. Att många tvekade att köra till träffen på rdäck i snöblandat regn har jag full förståelse för.

Men jag har haft skitkul, massa trevllgt skitsnackande och dessutom efterlängtad banpremiär!!! Idag söndag skiner solen och det var riktigt ok fäste i asfalten även om det min vana trogen gick brett...... ibland

_________________
Magnus Thomé
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Det gick extra brett med lera på däcken dock Magnus ..

Solen värmde ganska skönt måste jag säga, inte så mycket o titta på dock

_________________
Viktor Starkman
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Gick ju bra det där!

2 vinster i dag och 2a i timeattack. Inget meck alls, bara soppatorsk sista 5 minuterna men det räckte. Rätt törstig nya kebaben...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41419

Forumägare
Forumägare

Tord skrev:
Gick ju bra det där!

...
2a i timeattack

Men hallå, du kom ju på allra sista plats i timeattacken (dvs 2'a alltså.... )

(det var bara jag och Tord som körde final i timeattack. men det var skitkul ändå!)






_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41419

Forumägare
Forumägare

STORT tack till Butterfly som hjälpte till (gjorde 99,9% thumbs up) att byta frambeläggen på min bil så jag hann med att köra kvalet i timeattacken. Satan va skoj det var att köra

Nyfiken på om 1:48.3 är bara so-so-okej, inte helt o-hyffsat, klart bra, kanoners eller du-är-fan-F1-förarematerial

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Magnus Thomé skrev:
STORT tack till Butterfly som hjälpte till (gjorde 99,9% thumbs up) att byta frambeläggen på min bil ...........................


Varsågod.
Man måste ju syselsätta sig med något. Det blir tråkigt annars, eftersom jag sålt en bil man inte behöver skruva på...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Magnus Thomé skrev:
STORT tack till Butterfly som hjälpte till (gjorde 99,9% thumbs up) att byta frambeläggen på min bil så jag hann med att köra kvalet i timeattacken. Satan va skoj det var att köra

Nyfiken på om 1:48.3 är bara so-so-okej, inte helt o-hyffsat, klart bra, kanoners eller du-är-fan-F1-förarematerial


Jag skulle vilja säga kanoners!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Tord skrev:
Gick ju bra det där!

...
2a i timeattack

Men hallå, du kom ju på allra sista plats i timeattacken (dvs 2'a alltså.... )

(det var bara jag och Tord som körde final i timeattack. men det var skitkul ändå!)







Så du blev ju näst sist om du vill vrida det så där

Måste säga att jag gillade upplägget, trots det lilla startfältet så blev det en del nerver med att stå vid depåutsläppet och höra dig göra ditt varv för att sen bli utsläppt för att sätta varvet på ett försök. Gick ju lite så där eftersom jag under långloppen åkte 1.7 sekunder snabbare som bäst samt åtminstone 10 varv som var snabbare än just det där varvet.

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



jag kommer göra fler såna time-attack körningar.... med renodlad ETT-varvs finaler för att se hur nerverna är på förarna och inte vad man kan komma ner till med nötning varv efter varv.... vilket för mig ju är det riktiga tävlingsmomentet i Time-Attack

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Fredrik talar till en entusiastisk publik

Tack för värmen och allt trevlig snack under helgen, jag hade en väldigt trevlig helg.

Det har sagts för men jag tycker det är värt att upprepas igen: Tack alla förare för det skötsamma uppförandet ute på banan thumbs up

_________________
Janne Ström
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Det heter multitasking Janne!

Facebook,Rejsbook,SLCsoffa, Rejsasoffägare allt i en härlig blandning

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41419

Forumägare
Forumägare

Johan Sjöström skrev:
Magnus Thomé skrev:
STORT tack till Butterfly som hjälpte till (gjorde 99,9% thumbs up) att byta frambeläggen på min bil så jag hann med att köra kvalet i timeattacken. Satan va skoj det var att köra

Nyfiken på om 1:48.3 är bara so-so-okej, inte helt o-hyffsat, klart bra, kanoners eller du-är-fan-F1-förarematerial


Jag skulle vilja säga kanoners!


Bara ett litet steg från F1-ämne alltså. Wooohoo!





Jag tror att jag var inne vid apex vid tajta svängen ut på nya start och mål typ två gånger totalt under helgen. Resten av gångerna var det "men va f.... nu igen" och 2 meter från apex och satt o garva på rakan för att jag var så puckad. Fick kanontips av Butterfly att gena in lite mot apex istället för det normala klassiska sent turn in men jag hade bara envarvsfinalen kvar att köra då. Verkade vara bra tips! Även om varvtiden på finalen var sådär, vete fan var jag loosade över två sekunder mot mina bästa tider under dagen. Men jag är ju ojämn, så är det.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Jag bjuppar på ett ensamt varv:



Tidtagningen blev över start och mål linjen och inte samma som Fredrik mätte.

Kommer att kolla igenom om jag hittar några omkörningar eller nåt mer spännande då jag har filmat en timme ungefär under helgen.

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Då jag mest var där för att skitsnacka blev det inte så många bilder men här här kommer de få som blev tagna i alla fall.
































_________________
Martin Öberg
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Martin, jag lånar en som avatar, är det ok?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Tord skrev:
Martin, jag lånar en som avatar, är det ok?


thumbs up

_________________
Martin Öberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41419

Forumägare
Forumägare

Tokfina foton som alltid Obizzz!!!


Jag sa det till Erik på plats också att.... hhrrmmm... fronten på deras vita Pegga... liksom... eeehhh


Men tanken är väl att om man ser det bilnyllet i backspegeln så åker man av av rena förskräckelsen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2013-04-13/14 SLC/rejsaträffen Anderstorp
1, 2   >>
7465 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande