| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Elitracing (åskådarracing)
Vad händer med svensk elitracing?
|
40 besök idag (253724 totalt) |
|
Re:
Uppdaterar listan. Volvo Polestar Racing Fredrik Ekblom Thed Björk Volvo Polestar Performance Robert Dahlgren Linus Ohlsson Volvo Polestar Prins Carl Philip BMW Dealer Team WCR Richard Göransson Fredrik Larsson PWR Racing Daniel Haglöf (ingen pressrelase än men allt tyder på att han kör) Team Tidö Roar Lindland Picko Troberg Racing Alexander Graff Brovallen Design Jocke Mangs Dacia Dealer Team Mattias Andersson Engström Motorsport Tomas Engström _________________ Martin Öberg
|
||||
|
http://www.radicalmotorsport.se/nyhe
Ska inte Radical åka med STCC i år? Obs det är inte inlagt första april, va tvungen att titta upp det.
Här blir det ju frågor. Vet att vi i superkart inte få ihop någon serie i pga av ljudproblematiken som finns i detta förbudens land. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
|
Re:
Sk mediadagar är fria, men testdagar är begränsade. Nya team måste ju få komma ifatt de andra, även om Mattias hade sitt "folk" med förra året så är det ju skönt att kunna öva in rutiner i sin egna regi. så jag tolkar hans testkörning som ett renodlat test. Ang att TTA inte skulle vara billigare än s2000 håller jag inte med om, skillnaden är att det är 20 nya bilar, hur många av s2000bilarna på startfältet för två år sedan var 2 år eller nyare? En S2000bil krävde betydligt fler mantimmar att gå igenom mellan tävlingshelgerna, och motorrenoveringen kostade skjortan. TTA kräver idag ett hyfsat högt startkapital, men då får man en 1 år gammal bil med billigare reservdelar och en hyfsat standard motor med längre livslängd än s2000. Teamen som brukade driva 2st s2000 sitter nu med 4st TTA, så då blir det klart dyrare, men mer bil för pengarna. om något år så börjar det komma ut några begagnade bilar så tror jag mångfalden kommer tillbaka, som exempel kan Ahlberg köpa ett chassi från Westcoast och en begagnad kaross från Brovallen. Jag vet med mig att det är smalt utbud i startfältet och racen kan vara lite lama, men jag tror att när materialet börjar bli äldre och billigare så blir det också bredare och mer intressant. _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||
|
STCC test idag, onsdag och torsdag. Mediadag imorgon onsdag, så jag vet inte hur mycket tidtagna varv som körs då.
länk till live-timing: http://www.motorsport-events.se/race _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||
|
Rudholm är enligt uppgift på plats på Knutstorp, ska köra för WCR som har tre bilar på plats.
Får hoppas att han får ihop budgeten, det är han värd. Livetider från testen ska finnas på denna länk: http://www.motorsport-events.se/race Edit: var visst några sekunder för sen.
Magnus, finns det möjlighet att splitta denna tråden från tex sid 15 till en ny tråd kallad STCC 2013? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
Tror det varit blött och börjar torka upp för tiderna sjönk med flera sekunder nu precis innan passet var slut.
_________________ Martin Öberg
|
||||
|
Varvtid på 59.1 är ganska snabbt.
Tror att varvrekordet för Super Touring sattes av Jens Edman, Volvo S40 med 1.00.16 om mitt minne inte sviker helt. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
Försökte hitta den databas som tidigare fanns på TTA:s hemsida men den är borta (från hemsidan)...
Edit: Poletider STCC 2012 1.00.7. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
ST-banrekordet borde vara 58.xx nånting. Kan inte aktuellt S2000-banrekord, men minns att Ekblom körde 1:00,0x på test 2008 (sista året med michelin däck).
_________________ /Arne Lindgren |
||||
|
Re:
Njaa Arne, lite snabbare än så körde väl ändå ST?
Konstigt, hade för mig de aldrig kom under minuten. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
Re:
Hehe, fumlade visst till det lite på mobilen.. Men nu är det ändrat. _________________ /Arne Lindgren |
||||
|
Kul att se Dahlgren i topp, kändes som han hade lite problem att hänga med de snabbaste förra året, hoppas det håller i sig.
Och Mattias är "Best of the rest", lite överraskande men kul. Hoppas Rudholm och Olsson får ihop budget, de behövs. Hade även varit kul med Öhlin men han ska väl inte köra har jag för mig? Men det är ju bara första testdagen, mycket kan ändras än... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
Vad händer med svensk elitracing?
|
40 besök idag (253724 totalt) |