Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
MSCC Eftersnack KM1... | 4793 besök totalt |
Tänkte bara informera att jag skapat en tråd för KM1 i eftersnacksforumet eftersom jag hade lite
bilder att dela med mig av. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Efter att ha sett min första KM-tävling kan jag säga att jag kommer gärna och tittar på fler, det var riktigt trrevligt. _________________ Fredrik Moberg |
KM1 avverkat
Man kan säga att jag i alla fall hade tur med vädret Morgon 07.00 embarkerar jag bilen, motorn mullrar igång så att jag säkert väcker alla mina grannar Glider ut på yttre ringvägen mot Landskrona och in i dimman Såg knappt framlyktorna på Caterhamen, upp med visiret, kallt som attan och då slaggar glasögonen igen omedelbart Tork, ser nåt, tork igen i ca 7 mil Kör mot Svalöv och passerar nåt gult vid vägkanten, uppfattar att det är klubbrodern Thomas Ahrens, jag stannar för att kolla varför han står där, Thomas kommer fram och säger, jag fryser som bara den oich ser inget Thomas hakar på mig och vi åker i rad den sista milen till Knutstorp Det klarnar upp och solen blir större och större, det blir årets första riktiga vårdag, så klart när det är KM Nya Kumho däck, annan fjäderuppsättning (den gamla) samt en motor med andra förgasare Det gick inte bra, motorn tvekar i det centrala varvtalsområdet och jag får inget flyt i körningen, i andra tidsträningen börjar bilen kasa obefogat både här och där, glykol på banan hör jag sedan En Jumboplats blev det bland idel raketförare för dagen Åldermannen Ove Schaar gjorde personbästa 3 ggr, höga 1.08or, snabbaste bilarna körde 1.06+ Patrik Rydh snabb som vanligt, Magnus Mårtensson samt Peter Öfverman belade de tre översta platserna på pallen 1.10.27 eller nåt blev ett av mina snabbaste varv, räcker knappt till en bra placering i Roadsport C Men som sagt, Tur med vädret Bilder kommer lite här och mest på MSCCs hemsida / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
Kære MSCC styrelse,
Jeg vil gerne sige tak for en herlig forårsdag på Knutstorp. Men jeg vil også komme med en konstruktiv kritik af jeres reglement og jeres anmeldelses-formular. Jeg tilmeldte mig i Historic 1 klassen med min Mini Cooper S, 1965. Det gjorde jeg fordi jeg i jeres reglement læste, at I havde en klasse for »Historic 1: Enligt appendix K, kategori A - F (t.o.m. 1965).« Den kategori passer 100% til min Mini Cooper S. Jeg læste også jeres indbydelse til KM1 og jeres indbydelse til hele serien. Jeg har for kört med min Mini til Swedish Sportscar Meeting - så jeg troede, at alt var ok. Og så körte jeg glad og spændt 5 timer fra Århus Danmark til Knutstorp... Hvorefter jeg fik at vide, at jeg ikke kunne köre med, fordi MSCC kun accepterer sportsvogne. Tror I, at jeg fölte med som en idiot? Det er OK, at I er en sportsvognsklub. Og naturligvis er det også ok, at I kun accepterer sportsvogne. Men det er efter min mening IKKE OK, at jeres reglement ikke passer til den måde, I administrerer anmeldelserne på. Det skal fremgå tydeligt, at I ikke vil have TC/CT biler med. I stedet for »Historic 1: Enligt appendix K, kategori A - F (t.o.m. 1965).« skal der stå »Historic 1: Enligt appendix K, kategori A - F, GT-biler (t.o.m. 1965).« Jeg anerkender fuldt Jeres beslutning om at afvise min bil. Men i lyset af ovenstående kunne jeg godt have önsket mig en storre fleksibilitet og forståelse - specielt efter at have kört helt fra Århus Danmark for at deltage med en bil, der rent faktisk passer til jeres reglement. Om jeg havde været styrelse, havde jeg dispenseret.... Heldigvis kunne jeg köre med i HMS-træningen. Jeg havde en dejlig dag på den herlige Knutstorp - og jeg fik også tid til at nyde jeres vidunderlige sportsvogne. Venlige racer-hilsner fra »idioten i Danmark« _________________ Carsten Warnich |
MSCC Eftersnack KM1... | 4793 besök totalt |