Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
MSCC
Eftersnack KM1...
4793 besök totalt
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Tänkte bara informera att jag skapat en tråd för KM1 i eftersnacksforumet eftersom jag hade lite
bilder att dela med mig av.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=87306

Efter att ha sett min första KM-tävling kan jag säga att jag kommer gärna och tittar på fler, det
var riktigt trrevligt.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



KM1 avverkat

Man kan säga att jag i alla fall hade tur med vädret

Morgon 07.00 embarkerar jag bilen, motorn mullrar igång så att jag säkert väcker alla mina grannar
Glider ut på yttre ringvägen mot Landskrona och in i dimman

Såg knappt framlyktorna på Caterhamen, upp med visiret, kallt som attan och då slaggar glasögonen igen omedelbart
Tork, ser nåt, tork igen i ca 7 mil

Kör mot Svalöv och passerar nåt gult vid vägkanten, uppfattar att det är klubbrodern Thomas Ahrens, jag stannar för att kolla varför han står där, Thomas kommer fram och säger, jag fryser som bara den oich ser inget
Thomas hakar på mig och vi åker i rad den sista milen till Knutstorp

Det klarnar upp och solen blir större och större, det blir årets första riktiga vårdag, så klart när det är KM

Nya Kumho däck, annan fjäderuppsättning (den gamla) samt en motor med andra förgasare

Det gick inte bra, motorn tvekar i det centrala varvtalsområdet och jag får inget flyt i körningen, i andra tidsträningen börjar bilen kasa obefogat både här och där, glykol på banan hör jag sedan

En Jumboplats blev det bland idel raketförare för dagen

Åldermannen Ove Schaar gjorde personbästa 3 ggr, höga 1.08or, snabbaste bilarna körde 1.06+

Patrik Rydh snabb som vanligt, Magnus Mårtensson samt Peter Öfverman belade de tre översta platserna på pallen

1.10.27 eller nåt blev ett av mina snabbaste varv, räcker knappt till en bra placering i Roadsport C

Men som sagt, Tur med vädret

Bilder kommer lite här och mest på MSCCs hemsida

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Warnich
Århus, Danmark
Här sen Apr 2008
Inlägg: 7



Kære MSCC styrelse,

Jeg vil gerne sige tak for en herlig forårsdag på Knutstorp.

Men jeg vil også komme med en konstruktiv kritik af jeres reglement og jeres anmeldelses-formular.

Jeg tilmeldte mig i Historic 1 klassen med min Mini Cooper S, 1965.
Det gjorde jeg fordi jeg i jeres reglement læste, at I havde en klasse for »Historic 1: Enligt appendix K, kategori A - F (t.o.m. 1965).«

Den kategori passer 100% til min Mini Cooper S.

Jeg læste også jeres indbydelse til KM1 og jeres indbydelse til hele serien.
Jeg har for kört med min Mini til Swedish Sportscar Meeting - så jeg troede, at alt var ok.

Og så körte jeg glad og spændt 5 timer fra Århus Danmark til Knutstorp...

Hvorefter jeg fik at vide, at jeg ikke kunne köre med, fordi MSCC kun accepterer sportsvogne.

Tror I, at jeg fölte med som en idiot?

Det er OK, at I er en sportsvognsklub.
Og naturligvis er det også ok, at I kun accepterer sportsvogne.

Men det er efter min mening IKKE OK, at jeres reglement ikke passer til den måde, I administrerer anmeldelserne på.

Det skal fremgå tydeligt, at I ikke vil have TC/CT biler med.

I stedet for »Historic 1: Enligt appendix K, kategori A - F (t.o.m. 1965).« skal der stå »Historic 1: Enligt appendix K, kategori A - F, GT-biler (t.o.m. 1965).«

Jeg anerkender fuldt Jeres beslutning om at afvise min bil.
Men i lyset af ovenstående kunne jeg godt have önsket mig en storre fleksibilitet og forståelse - specielt efter at have kört helt fra Århus Danmark for at deltage med en bil, der rent faktisk passer til jeres reglement.
Om jeg havde været styrelse, havde jeg dispenseret....


Heldigvis kunne jeg köre med i HMS-træningen.
Jeg havde en dejlig dag på den herlige Knutstorp - og jeg fik også tid til at nyde jeres vidunderlige sportsvogne.

Venlige racer-hilsner fra »idioten i Danmark«

_________________
Carsten Warnich
Citera
MSCC
Eftersnack KM1...
4793 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande