| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Elitracing (åskådarracing)
Vad händer med svensk elitracing?
|
40 besök idag (253724 totalt) |
|
Re:
Knutstorp: Super Touring lap record: 1:00.492 S2000 lap record: 1:00.571 _________________ Johan Meissner |
||||||
|
Re:
Bra fart på TTA-bilarna med andra ord. _________________ Martin Öberg
|
||||||
|
Re:
det är carrera-cup tider på TTAbilarna. har för mig att s2000 låg på 1:01 tider och carrera låg på 58tider 2011, det är taget ur minnet som kanske sviktar efter någon whiskey. någon som vet vad camaro-cup kör för tider på knutan? (jag vet att Opeln jag kör långlopp i kör 1:15 med gamla motorn, har en bit kvar mao.. )
_________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||||
|
Jag är helt säker på att Edman körde 1.00.016 för det var det snabbaste en ST hade kört då, men det var troligen på kval dvs ej varvrekord.
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
|
Robin Rudholm i STCC 2013 - nytt samarbete mellan WestCoast Racing och Xlander Racing
http://www.westcoastracing.se/2013/0 _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||||
|
Re:
Någon av Elgh-förarna (Rustad eller Rosenblad) vet jag var under minuten, tror det var säsongen 2000. Dock inte heller i race, utan då snackar vi test/kval. Minns det var ett uppslag i IB Motorsport (?) om det, kan ha varit försäsongstestet. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
|
Göransson har redan haft flera varv som är snabbare än Dahlgrens tid igår.
Antar att det är Öhlin som kör #99 även om det nu står "Solution F"? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
|
Någon som vet vem förare "Solution F" är? Är det testbilen som är ute och rullar med någon ny förare?
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
|
Dahlgren nere på 57 tider. Banrekordet enligt Rejsa är 56.XX nånting för Formel 3, ryker det snart tro?
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
|
Re:
58.066 och nu nyss Ekblom med 58.064. Nära en 57'a nu! Noterbart är att Volvo och BMW ligger konstans i topp, dom andra är en bit efter. _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||
|
En av mina farhågor inför TTA förra året är rättvisan, som i.o.m. TTA-bilarna kommer mynna ut i en ständig kamp för millimeter-rättvisa. Jag skrev om det förra våren. Saxat från Jocke Mangs testrapport:
Knutstorp är ju inte den snabbaste av banorna, och hela förra året var det ingen som yttrade sig om sånt här? Inte öppet iaf? Jag tror sånt här kan bli vanligt, samt att skylla på hur olika karosser beter sig när de flexar etc. Det är nackdelen av att inte ha samma tillverkare av alla karosser = samma toleranser, specifikationer och tillverkningssätt för att säkerställa jämnheten. Sen när bilarna går fortare än S2000 så ställs högre krav på aerodynamik och här blir karossernas former och förmåga att generera grepp avgörande i både lägre och högre farter. Inför man sedan märkesspecifika motorer så tillför man ytterligare en dimension där skillnaderna blir större mellan bilarna. Nu driver bilarna på samma hjulpar och körs på samma bränsle, men det kommer ändå i slutändan att bli diskussioner om skillnaderna mellan bilarna. Problemet med TTA-reglementet, som är enhetsbilar i grunden (men man vill ändå inte se det så?), är att nivån hamnar på millimeterrättvisa i alla lägen. Speciellt med så små marginaler om man tittar på varvtiderna. Men jag hoppas att TTA är snabba och kör några vindtunneltester och korrigerar "felet". Sen får vi hoppas att inte nästa bilmodell står på tur? Det kommer heller aldrig att bli 100% rättvist i något reglemente och folk kommer ändå klaga, men ändå . Risken i TTA är att rättvise-tänket drivs in absurdum.
_________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
|
_________________ Martin Öberg
|
||||||
|
Re:
Helt Ok insats av Prinsen. 1'a året i STCC och med den kalibern på stallkompisar Trodde han skulle bli avhängd betydligt mer. Jämför med de förare som gästspelade förra året... _________________ Christoffer Silfverberg |
||||||
|
Re:
http://www.stcc.se/2013/04/24/allt-o _________________ Johan Meissner |
||||||
|
Flash Engineering tar time out 2014:
http://www.touringcartimes.com/2013/ Hade varit intressant att veta anledningen bakom... Undrar vad Svarta Masken kommer kräka ur sig angående detta? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
|
Re:
Borde gå att utnyttja, flex på rätt ställen så det blir aktiv aero
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Engström har testat TTA-Hondan, ser bättre ut än Dacian men något utsträckt.
Undrar om inte en Accord hade passat bättre, eller är den för stor? http://www.touringcartimes.com/2013/ _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
Vad händer med svensk elitracing?
|
40 besök idag (253724 totalt) |