| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
|
26 besök idag (477227 totalt) |
|
nja kanske
Men förstår ditt "tvivel". Vi står själva med frågande miner när vi testat & kollat. Ser man andra gammel 9:or så är det ju inte såå vanligt att dom har 18-19" & är toklåga....så lite markfrigång kommer den allt att ha
Hur mycket fjädrar en sån här rackare på våra vägar? Original fjädring..... _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
|
Re:
Dom är ju lite svåra att få riktigt låga dom gamla 911:orna. Titta på min röda som jag kör 18" på, där är det inte utrymmet mellan fälg/skärmkant som sätter gränsen utan problemet är att få tillräckligt med fjädringsväg Jag hade gärna sänkt 1-2 cm till med då blir det väldigt lite fjädringsväg kvar.
Riktigt skoj att se bilen växa fram nu och skärmarna kommer bli grymma, brett men inte vulgärt _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||
|
tack, både Jakob & Petter
Jo Fia & jag har granskat arkivet med bilder på hur bilarna ser ut rent höjdmässigt med större fälgar. Precis som du, Petter, nämner så sitter begränsningarna i kaross & chassi. PÅ dina bilder Jakob, kan man se att det ter sig ganska "stum", vilket bådar gott
Blir den inte som önskat får vi väl bygga om till vintern
På den sista bilden kan ni nog inte riktigt urskilja breddningen...men det är inte heller meningen att ni ska kunna det vi drar på det till.....ptja.....efter helgen...kanske
Nu är det full rulle med "andra" sidan samt bläster/grund av lösa karossdelar....vi ligger efter, men jagar för att komma in enligt nu gällande planer
_________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
|
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
WAZUUUPPP??!!
Tack Mange för infon, spar oss en del arbete med trasiga skärmar!
Tja, eftersom ingen har verkat sakna oss så har vi inte uppdaterat utan mest bara grejat :shifty: Hanen har stått typ dygnet runt i garaget och jobbat när han trott han är färdig så har han mätt med sin piggekott-mall och insett att NÄÄ, bara att rita en massa streck hit och dit igen och börja slipa gjuta och slipa igen för att få till skärmarna. 3D-scanning the OLD SCHOOL WAY
Delar med mig av bildbevis på en ena skärmen som faktiskt är färdig. Andra sidan är på G men tar tid då det kommit lite andra bilprojekt emellan.
Dessutom så hittade den maniska hanen felaktigheter i taket och var tvungen att sätta sig och köra in till grabbarna i Porschegaraget i panik för att mäta med sin piggekott. Men det blev bra =) Tack för hjälpen, IGEN! Efter jobb dag in och dag ut så hade det kört ihop sig för lackeraren så det gav oss lite extra tid. Tacksamt nog då det tar tagit längre tid än beräknat med den andra skärmen.
_________________ Sofia B *********************** Porsche 911 3.6 RSR *********************** Ågrens Polyester & Epoxyprodukter, Kalmar Bläster och lack. ORM Kalmar |
||
|
Re:
Ja, att köpa på sig en så gott som rostfri Swift (det mesta av golvet och tröskel var väl bortkapat?) var väl precis vad ert lagom pressade schema behövde? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
|
biatch please
I got 9,9 projects & the Suki ain't one
Sukin får kärlek (plåt) medan porschen har härdtid. Tack vare en liten värmefläkt så är dock härdtiden nedkortad. Men iom att vi inte använder spackel för att bygga upp ojämnheterna på den andra skärmen....ptja...då tar det tid. Trots ett par dagars mätningar innan limning så hamnade sedan skärmen ett par mm fel i framkant, vilket resulterade i att hela skärmen fick lida för det..... NI som mest "mekar" framför facetube, youtube & google & inte lägger tiden på praktisk garagetid....ni kommer aldrig förstå
Dessutom har jag utvecklat någon form av hat-kärlek till "piggekott-mallen" aka profilmallen vilket gör att jag inte får någon ro i kropp & själ....ett par mm ter sig vara enorma & anses vara ett nederlag. Som bestraffning kopplar jag testiklarna till 3-fas uttaget & zappar mig själv
Profilmallen ruinerade schemat då jag gick loss på biltaket & upptäckte fel där också...fel jag tidigare missat
meeen....taket är färdigt så, dags att fortsätta med 3D-scanningen
_________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
|
det sägs att, om man vill ha ett vettigt svar så ska man fråga sig själv
men ni får kommentera...annars håller vi helt enkelt inne med mer mumma tills ni gör
dryga kommentarer från P.P är också välkomna
Förutom Jakob & Magnus så tror jag inte andra riktigt förstår vad som tagit så lång tid att göra för att få skärmen klar....tids nog lär ni väl bli varse......
Känner att jag måste sms-terrorisera Magnus idag igen...komma bort & mäta lite annat
lackis fördröjning var till gagn, då allt inte var klart på utsatt tid....nu ska baken passas in mot en skev spoiler också
||
|
Re:
Kommer vara lite i garaget mån-ons denna veckan, sen är vi på öland med klubben hela helgen. Åker dit efter jobbet ikväll ca 17 till 19. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
|
||
|
Bättre att göra det redigt med en gång å låta det ta tid än att hasta ihop nått som man retar sig på och får göra om.Så ni gör helt rätt även om man kan förstå att plastaskit tar en jävla tid att få bra :-)
Råkk ånn så blir det här ett lysande resultat.Igen. _________________ Andreas Nilsson |
||
|
hörrni, tack för alla vänliga kommentarer
Alltid trevligt att höra att folk gillar det dom ser meeen...vi jagar inte "likes" det är ingen som reagerar på linjerna ? (förutom ni som sett denna IRL) Ni Porsche-experter...ingen reaktion?
Henke som undrade varför vi lägger så mycket tid på ett par sketna skärmar &/eller inte låter lackerare göra jobbet, någon kommentar? Du lyser med din frånvaro
Samtidigt som det är tråkigt OM ingen ser vad som gjorts så får det ändå ses som positivt. Det ska INTE vara vulgärt, utan smakfullt modifierat. SÅ där hoppas vi att vi har lyckats
Mer bilder kommer, kanske redan idag. Mer avslöjande "rumpbilder" borde också dyka upp inom kort
||
|
Re:
Det är därför vi behöver FLER bilder Grymt jobbat och det ska bli skoj att se någon bild från lite längre avstånd som inte ger samma fisheye effekt
_________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||
|
Ring in Olle eller nån annan som kan fota. Jag vågar inte uttala mig (yeah, right...) förrän jag ser mer av helheten. Vill du ha kommentarer, dra upp bilen till Strand lördag morgon, rigga en videokamera med bra microfon och låt den stå ett par timmar. Då lär du få höra både bra och dåligt.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
|
26 besök idag (477227 totalt) |