| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325i E30 -84 Kebabracing SLC klass 2 Såld!
|
2 besök senaste veckan (100866 totalt) |
|
Re:
det är också ett banlayouts fel om man säger så......ni startar ju från startlinjen som ligger nästan borta vid kurvan medans mållinjen ligger ju i början av rakan.... så det är inte ett helt varv.... |
||||
|
Re:
ahh, givetvis. Tyckte det såg märkligt ut annars... Jag filmade lite innefrån bilen, här är nog varvet som med officiell tidtagning blev 1:58:317, i race 2 igår alltså. _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Skriver här med kanske och inte bara i BMW tråden:
_________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Mjo, men nu kom jag inte i mål på 3 timmars racet med ca 115 liter soppa trots att sista halv timmen var "lift and coast" eller vad det är dom säger...
Förra kebaben var klart under 30 liter per timme _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Lägger filmen från eftersnacktråden även här, en skoj kamp med Ahlqvists Honda:
Behöver fixa så jag har ström till telefonen så jag kan filma hela loppen. Det blir stora meck insatser mellan loppen för tillfället. _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Tror jag hittat varför cigguttaget inte gav ström, kikade in bakom och det verkar vara den trådlösa varianten...
har även satt i en annan stol så nu kan du få tillbaka din Håkan
Den var lite smalare så istället för att bygga om stolsunderredet, jag var på väg men såg att du hade tänkte lite där Håkan, så använde jag sidostöden som tjocka och stabila brickor... Lite onödig vikt men den sitter iaf lågt... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Re:
Jag tror att Gabriel tog dom kablarna när han kopplade in radion. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
ok, har kopplat in den och transponder nu, satt tebax nummerplåten igen även om den börjar bli lite sliten... Satte även dit H&R fjädrarna bak från kebaben. kvar att fixa tills nästa race är Anders skada, dvs byta nätet framför bromskylintaget..
_________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Jag har läst lite på bmw cup modifierad reglementet, och det känns nästan görbart att fixa denna så den får åka med... Jag tycker ju att det är kul när det är lite tight och det är ju en del startande där.
Tank och stol behöver uppdateras då de har utgågna datum, men är det nåt annat som gör att det är för mkt jobb att köra lite sprint race emellan långloppen? Ogillas forcerad bromsventilation och hembyggd front? Behöver väga den och plocka bort runt 70kg gissar jag och hitta runt 7 sekunder på mantorp, men r-däck gör ju en del, och det är väl snabbare asfalt nu med. _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Kul att du kikat på bmw cup
Har du frågor ang reglementet skicka mail till vår reglementesgrupp så får du svar av rätt personer reglemente@bmwsc.com.
Ang varvtider i mod låg dom mellan 1.29 till 1.36 nu i premiären. Ang stolen så är inte utgånget datum ett problem om den är i bra skick. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
ok, ska gört... bilen har enligt uppgift gått 1.36 på mantorp med gatdäck, ska dit på lördag och se för mig själv vad den nya asfalten ger... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Re:
Bilen är ju en gammal BMW-cupbil. (Androw's) Det som var fel med den, var att fjäderbenstornen var ombygda. Men det är ju åtgärdat nu. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
För sprint skulle det nog vara vettigast att montera en halv orginaltank. Du får flytta batteriet.....men annars bör det vara genomförbart. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Det finns grejor här, för att fixa kopplingen och täta ev oljeläckor.
Men det kanske är ekonomiskt tveksamt att köra hit bilen ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Tack för erbjudandet, jag återkommer! Jag börjar med att plocka isär och kolla, den hade lämnat en liten fläck efter sig i garaget innan rejset... men det var inga mängder så jag tänkte inte så mkt på det. Till nästa rejs hoppas jag containern med däck kommit för dom behövs nu... roterade dom inte på anderstorp och framdäcken har snedslitet rätt ordentligt, ska vända dem på fälgen så jag kan köra helt slut på dem men nu använde vi dem inte bak då det var väldigt blankt på insidan, varken Kumho eller Hangkook var nåt kul. Det blev lite bättre med dom fram än bak för farten men det blev lite tråkigare... så på bilderna med dom guldiga färgarna fram så hade vi falken fram och på dem med dom bak hade vi bytt. Så arbetslistan är som följer: *vända däck och fixa bort samtliga skräpdäck *fixa slirande koppling *fixa ny kanalfläkt till bromsskylningen (den högra fick lite väl mkt lecakulor i sig) *fixa mer känsla i bromspedalen, ska prova med att förlänga slaget i första hand *fixa ny splitter (den gillade inte den andra turen genom lecakulorna) *sätta nät framför det övre hålet i fronten så jag inte fyller upp utrymmet framför kylaren med lecakulor *fixa mümmelmann och leca strajpning _________________ Tord Ringenha11 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325i E30 -84 Kebabracing SLC klass 2 Såld!
|
2 besök senaste veckan (100866 totalt) |