Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3059 besök totalt |
Inför första tävlingen..
FAQ mini... 1# Övernattning. Vi tänkte ta med husvagn, funkar det på området, är det några andra som kampar eller bor alla på hotell?? 2# Tyvärr räckte inte budgeten till nya däck, men finns det någon regel om mönstedjup? Hittar bara kravet på R-däck som är E-märkta och jag har köpt slitna 032or som är i blandning Soft!, vilket betyder att jag med min tunga E46a inte får så många varv jag vill utan måste spara på däcken lite. Finns det några regler ang. detta eller får man köra till dom är slut. 3# Någon som kan enkelt förklara vad man behöver förbereda för lånetranspondern? Kör med lånad början av säsongen i hopp om att hitta någon till salu men den ska väl kopplas in eller är det den uppladdningsbara varianten dom kör vid utlåning? Fler frågor kommer efterhand under veckan... //Petter _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||
En till!
4# Kan någon mäta hur stor nummerplattan man klistrar på bilen är, och finns det någon främre gräns på dörren vart den skall sitta eller får man sätta den ända fram emot dörr/skärm-skarven? Bra att veta innan man klistrar på sponsorerna så inte dom hamnar under plattan... //P _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||
Re: Inför första tävlingen..
1; Husvagn funkar utmärkt, vi är ganska många cup åkare som bor över vid banan ![]() 2; Är inte riktigt hundra (längre) när det gäller R-däck, men tror att det 1,6 mm vid bes som gäller, rätta mig någon om jag har fel. 3; Du behöver inte förbereda något, hyr av tidtagaren och sätt fast i bilen med buntband eller någon form av tejp. Dock finns en speciell hållare att köpa som håller transpondern (brukar tidtagaren sälja). Lycka till i premiären, det såg ju bra ut på Kinnekulle i Söndags ialla fall ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
Re:
Har inte måttet exakt men ca 30 cm bred och 40 cm hög, placeringen skall vara långt fram på dörren. Gå in på vårat forum och titta på några bilder så ser du på ett ungefär. ![]() ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
032 soft håller mycket bra vi åkte 6 timmars med dom däcken och de va de enda som höll så du behöver nog inte va så orolig ![]() _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
Låter ju bra om det funkar för min del med, kanske 1-2 timmar kvar då i dom däcken och det är väl max vad man kör på en cup-helg. Frågan är ju vad man ska åka på för något på fredagsträningen om man hinner dit? Ingen som vet/har 2 st 205/45 alt 205/50-16" billigt? Köpte 4st begagnade 205/45 Kumho till träning men körde slut 2 av dem helt på Kullen, men om man fick tag i 2 st med lite lite kvar så skulle det i alla fall duga till träning. //Petter _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||
Re:
Tack för hjälpen! //Petter _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||
1:Fint. 2:Kan man få "flygande" besiktning tex mellan heaten eller är det bara vid tävlingsbesiktningen innan kvalen börjar? 3:Låter ju också smidigt. Ang söndags så kändes det helt ok faktiskt... Tiderna kommer väl förhoppningsvis med lite mer justeringar och körtid för dom från söndagen räcker inte långt. //Petter _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||
Nu går det trögt...
Om man missar förarmötet för träningen 11.45, är träningen rökt då?, eller genomförs det fler förarmöte fram till slutet 15.30? //Petter _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||
Vi som arrangerar har inte radiopassning på detta forum 24/7 så ring någon istället vid frågor som du behöver få ett snabbt svar på. Du är välkommen till träningen när som, vi tar en kort brefieng med dig innan du rullar ut.
_________________ olof Johansson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3059 besök totalt |