Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (52170 totalt) |
Tack Johan! Tanken är att komma ikapp och förbi alla E30, men va f-n dom är ju så snabba ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Folieringsorgie idag
![]() Fick proffsbesök från vonne.se i att fixa det sista. Kolfiberfolie på huven: ![]() Fixade dörrsidor till brossans E36:a ![]() Göranssons gamla S2000 vinge fick också lite folie på sig. ![]() ![]() Färdigt ![]() ![]() Nu vilar bilen och föraren sig i form inför shakedown på Måndag! Då skall det testas däck, bromsar, stötdämpare och så skall föraren vakna ur vinterdvalan hoppas jag! Skulle egentligen behöva träna mer, men tiden finns tyvärr inte ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Då var äntligen shakedown gjord på Knutan idag tillsammans med FörenadeBil och andra ur BMW Cup:s skånemaffia
![]() Allt nytt kördes in, justerades och kontrollerades. Funkade fint ![]() Jag har länge blivit mobbad för jag åkt med servo så inför dagen fixade jag kortare rem för att undvika framtida mobbing... ![]() ![]() Efter 10 varv åkte jag in igen och bytte till original remmen ![]() Det går f_n inte att åka utan servo, vilken brottningsmatch! ![]() Då jag åkte E30 var det inga problem, men denna blysläde, nej tack! Brossan testade samma manöver, med samma utgång ![]() Har problem med min vattentempmätare, visar samma värde ![]() Allt är RaceTechn. prylar, bör funka tillsammans. Verkar vara ett "default" värde när något är som det inte skall vara ![]() Någon som har en ide? ![]() Race ready! Ses på Fredag! ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Utan att tömma styrväxlen på olja är det tungt som
![]() Har testat att köra med olja kvar i styrväxeln & det är ca 5ggr tyngre än att köra med den tömd. Gick knappt att styra mer än ett varav totalt man märker det mest när man vrider mycket på ratten det blir som en fjädrande verkan tyngre ju mer man vrider _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Race-Techs' egna vattensensor? Antar att den har rätt pull-up motstånd?
Enklast borde väl vara att mäta involten vid olika temperaturer och låta configverktyget skapa en tabell? Kör du DL-1an måste du ju även tala om att infon kommer från den... Kan bli hur komplicerat som helst att installera enkla grejor i dom där ![]() ![]() _________________ Stefan Båging ---------------- BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart... ![]() |
||||
0 Volt på ingången ska ge 137,11°C i Dashen enl. formeln för givaren Race Technology säljer. Vill minnas att du kör med deras egen kabel och då sitter pull-up-motståndet i kablaget. Någonstans utmed vägen är där avbrott eller kontakt med jord. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
|
||||
![]()
![]() Kul att allt funkade bra, även om jag inte gillar att ni fusktränar. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
Jaa det borde vara 5 platsers nerflyttning på griden för tjuvträning.
Eftersom jag kommer att missa Mantorp förväntar jag mig 5 platsers uppflyttning nästa gång. Bilen är sjukt fet iallafall. Åk på asfalten i parisern den här gången så du slipper köra sönder fronten ![]() ![]() _________________ /Mathias Cardevik ![]() 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||
![]() Andy, visserligen dagens snabbaste men tiden hör tyvärr hemma hos Mr Cornerweight ![]() Tack för temp givar tipsen, får nog ut och mäta lite mer. Får inte +5V på något stift vid givaren för det skall det väl vara ![]() I övrigt så ser det tyvärr ut till att bli sol och inte regn på lördag ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Kort racerapport från premiären på Mantorp Park:
Efter lördagens premiär race på Mantorp Park är numera BMW Cup säsongen 2013 officiellt igång! Aldrig förr har BMW Cup haft så många startande, 32 förare fördelat på 3 klasser stod taggade till max att fälla ner högerfoten. Som "vanligt" kom vi iväg senare än planerat från Skåne men väl avlastade och klara så fick vi chans att träna ett par pass. Fredagens träning/test gick bra och tiden gick åt att mixtra vidare med bromsbalansen som inte riktigt satt som den skulle, lite dämparjustering och camberjustering bak. Kvällen spenderades på Scandic Linköping med goa gatbilsgubbar. Traditioneenlig uppladdning bestående av kött & öl. ![]() Lördagen började med två kval omgångar och i kval 1 fick jag till personbästa på 1.29.7 vilket var mitt mål faktiskt, att komma under 1:30 som jag inte lyckades med under 2012. Samson som hade strul med sin bil var ett par sekunder efter och även John i 2012 års vinnarbil. Kunde pusta ut lite ![]() Väl till kval 2 lovade Samson att jaga i kapp mig och efter som han håller vad han lovar så satt han en tid på 1:29.499 ![]() ![]() Starten i race 1 gick och jag kom ut på långa rakan med Samson hack i häl. Inbromsningen vid mjölby gick bra och jag drog ifrån något. Jag körde vad det gick för att försöka skaffa mig en lucka och det verkade gå vägen. Efter ett par varv såg jag att Johan hade problem och senare kom teknisk flagg upp med #69 ![]() ![]() Race 2 blev i princip en kopia på race 1 där John jagade på bakom men jag lyckades utöka ledningen och kunde backa av tempot och ta flaggan först i klassen igen ![]() Med detta i ryggen så har säsongen startat klart över förväntan. Jag har dock från flera håll blivit utlovad duktigt med rast redan på Kinnekulle vilket jag räknar med då det varken är en favorit för mig eller bilen. ![]() Det som känns bäst av allt är att jag fått till bilen precis dit jag vill. Helt underbar att köra. ![]() Svårt att beskriva men det finns inget att klaga på förutom att föraren kan bromsa senare och gasa tidigare. Nu skall bilen och föraren vila sig i form tills Kinnekulle, där är målet att ta sig runt utan att bli förnedrad av alla lätta E30 på steorider i klass modifierad ![]() Uppladdningsbild inför kvalet: ![]() Just det, filmer... ![]() Packade upp min GoPro 3 innan racet och slog igång den. Funkade fint, men någon inställning är fel för inne i bilen är det toppen kvalité men allt utanför är bara "ljust". p**s alltså. Skall se om det går att rädda med någon programvara ![]() Har någon bra stalltips på "rätt" inställningar i kameran så är jag tacksam för tips. _________________ Patrik Skoog |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (52170 totalt) |