| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
|
27 besök idag (477228 totalt) |
|
Re:
så krävande ni är bilderna är ju tagna med mobilen....men visst. Jag har fasen svårt att se vad som är gjort....& då är det jag själv som gjort jobbet....fan så bra men vad vet jag om dessa bilar jämfört med er....det är ju därför vi frågar ju
Det är tajt med plats runt bilen nu då ytterligare ett projekt skulle in i garaget & få ett golv men kanske kan skaka fram nån bild från mobilen till imorgon bitti
bilder kan vi fixa själva...det är inte problemet...problemet är åtkomst. För att få med hela rumpan måste vi öppna en porten, vilket inte är möjligt då porten utgör....ptja, vägg för all skit som står innanför & nyttjas till att få skärmar & kaross klart inför lack. Strand hade varit en liten utmaning jag gärna ställt upp på..men endast en tom kaross..knappt färdig....nja...vi tar det när bilen är klar... Till lördag skulle jag ändå inte hinna. Porsche-grabbarna har efterfrågat en kväll för att kika, så vi hoppas kunna bistå med detta...eeh...när det går att komma fram här inne
_________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
|
Re:
tack ja fyfaen vilket slit det varit sista tiden med passning av skärm
men nu görs framsteg igen....vilket innebär att nåt säkert är fel
en liten teaser till då, eftersom en ren rumpbild inte går att ta ännu
_________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
|
Re:
Det där kommer bli bra...så vill jag också ha mina skärmar.... Imörrn är det iaf gatpremiär för Ubersport, då blir det hämtning hos Levin!
Kommer inte kunna sova inatt, det kommer vara värre än när man var liten och fick feber dagen innan julafton....
_________________ D Ekholm |
||||||||
|
Re:
Haha, tackar tackar. När du väl sätter dig i din bil så kommer du väl knappt våga vrida om nyckeln....än mer våga köra med den...inte fatta att det är verkligt Usch så avis jag blir.....been there, done that, will be doing it again
Lycka till imorgon.....vill ha en bild här på bilen sen
||||||||
|
Re:
Life is Good.....Jag har lite smågrejor att plocka med. Väntar även på bredare Fuchs från Zuffenhaus Premiär blir på Gelleråsen den 7 Juli alt 14:e på Mantorp
||||||||
|
we're not worthy, we're not worthy
we like a LOT vi siiter här båda två & spanar in bilderna....vilken inspiration
Hoppas vi ses på nån träff under säsongen. Lycka till nu & tack för bilderna
||||||||
|
Re:
Kul att få se denna bilen, när den nu är "klar". Kanon blev det )
Ursäkta kapningen Bilen i denna tråden kommer säkert att bli minst lika grym. Gillar verkligen breda gamla elvor. Följer denna tråden med stort intresse
_________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||||||
|
Re:
Hej igen Kjell och ursäkta den fortsatta kapningen Barre. Jag kan ta bort bilderna om du vill. Valde att bli lite mer diskret på nätet efter att fått lite konstiga samtal om bilarna Funderar att sätta upp trådar på Porscheklubben eller Pelican så småningom, vi får se. Med risken att exponera bilarna på nytt så kommer här lite bilder på Ducky. Svetsjobbet är klart med 6-punktbur och jag kommer att hämta den från lack om 2 veckor. Den här blir i Indian Red.
||||||||
|
Re:
du Dan....nu ska vi ta & prata allvar om detta med "kapning" av tråden
Om din dam kommer in i vardagsrummet, endast iförd sitt nya raffset.....skulle du be henne "ta bort" det då....eller låt mig omformulera den meningen..... skulle du be henne avlägsna SIG från rummet??
INGEN normalt funtad karl skulle väl göra det
Så länge bilderna är Porr-sche-relaterade så är det nog inga problem....inte för min del iaf. Tråden tillhör ju å andra sidan inte mig Den royala honungen kanske är av annan uppfattning
SÅ för min del, mera Porr-sche Vart gömde du boxen till motorn förresten? Kablage & trixande för att få ihop gammalt & nyare? Borde inte vara allt för jäkligt att få ihop, MEN finns det några scheman & dylikt man kan kika på? Gasreglage har du fått mixtra om för att funka också eller? _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
|
Re:
Tjena Vi får hoppas so-FIA tycker likadant (Passande namn för en racebrutta!)
Motorboxen ligger under förarstolen som det brukar på 964/993. Har även sett varianter där man hänger den på den lilla väggen bakom stolen för att undvika om man skulle få in vatten på golvet. Elen är helt omdragen av Levin. Jag hade dragit elen med mottot "friskt kopplat hälften brunnet" och det var visst inte så jättebra gjort även fast jag höll mig till orginalstammarna
Pedalstället är lika hokuspokus för mig så jag är rätt tråkig på att svara på dessa frågor. Hur som helst så sitter pedalerna mer på rad vilket underlättar vid tå-häl nedväxlingar. Kan lugna er med att en 3,6:a med lättat svänghjul är helt rätt val i en lättad 911 kaross. Har testat det tidigare i Hirschbergs 87:a och med den lätta karossen på Ubersport så blev det helt kanon. Har aldrig kört nåt som är så svarande och kommunikativ som den här bilen. Och då har jag kört många roliga bilar. Skillnaden mot min svarta 964 är väldigt stor åt det positiva hållet. _________________ D Ekholm |
||||||||
|
Re:
Hej på daj du! Klart att du och dina bilar är FIA-godkända i den här tråden Det där med el är ju ett stycke för sig, tur att jag inte lägger mig i för då hade det blivit värre än "frisk brunnet och hälften kopplat" Skämt o sido men vi har olika funderingar på om vi ska köpa en ny kabelstam eller bygga en egen från scratch. Lite avis på att du har din bil ute och kan brumma omkring Tack för infon! Det är alltid välkommet. =) Just nu verkar det dock som en fråga med svar ger tusen fler frågor
_________________ Sofia B *********************** Porsche 911 3.6 RSR *********************** Ågrens Polyester & Epoxyprodukter, Kalmar Bläster och lack. ORM Kalmar |
||||||||
|
SoFIA: -titta älskling. Stolarna är FIA-godkända...good shit
ja jisses, tror ni man fått höra om FIA-godkända grejor hit & dit
Apropå vikt, vad ligger din på viktmässigt nu Dan?? Uppskattad/uppmätt effekt? Medan jag är ute & återhämtar mig från byggande, så kan jag passa på att uppdatera med lite arkivbilder från senaste veckorna. Här nedan kan ni skåda old school 3D-scanning Profilmall är verkligen lite av hat-kärleks-verktyg...allt ter sig så fel så fort inte hela profilen stämmer mot det området man mäter....det hela övergick i en besatthet att allt skulle stämma in på minsta millimeter Men nej, allt stämmer inte på minsta millimeter....jag lovar
När Porsche-klubben hade sin årliga träff på Öland så låg vi på alla fyra & ögon-bollade alla de äldre bilarna som stod där....& när man började titta riktigt nära så insåg vi att....jisses vad det skiljer mellan de båda sidorna på bilarna... de skillnader vi bl.a kunde notera var: -kurvaturen på bakskärmarna gentemot motorlucka -inpassning kaross bakljus -skärmkanter bak kontra hjul -skärmkanter fram kontra hjul mm Men på alla de bilar vi kikade så var "felen" de samma mellan bilarna....mao....så insåg vi att vi inte heller fullständigt vill frånta bilen den charmen detta ändå inbringar. liksom FÖR perfekt...känns plötsligt så fel....konstigt nog
När jag vid ett tillfälle hälsade på Mange i garaget & vi började kika in bilarna som står där så såg vi samma sak. Mange inflikade då med att man visuellt kan se just skillnaden på bakhjulen mellan hö/vä sida på att de ligger olika långt ut kontra skärmkanterna. Som sagt, lite charmigt på nåt sätt.... panik blev det ju också när profilmallen användes på taket för att stämma av det......men det tar vi i nästa inlägg. Ikväll får vi "kändisbesök" ombord ca 170 bilar......GUMBALL 3000, Stockholm-Åbo....vem tror ni ränner runt med kamera & filmar då
||||||||
|
Det er næsten umuligt at få bagskærmene perfekte, jeg brugte også noget tid på justering af mine og alligevel er der foreskel på afstanden fra dæk til kant
Jeg måtte også justere hjul åbningen så den passede til mine nye 964 forskærme
Der skulle skæres ved sort streg
Det kan da aldrig blive for lige?? Keep up the good work
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Skyline R33 GTST e46 Cabrio E36 Cabrio |
||||||||
|
Re:
När chassit ställdes/vägdes in så visade den sammanlagda vikten 1009 kg med 15 liter bränsle. Vet inte om det blir rätt att räkna ihop 4 vågar men det blev lite mer än vad jag hade hoppats på. Jag hade räknat på ca 950 kg och hoppats på ännu mindre. Då har jag plast i bägge stötfångare, bägge luckor och framskärmar. Alla rutor utom vindruta är i plast och ingen inredning. Dörrarna är utskurna på innehåll. Sedan vet jag att en 3,6 väger 20-40kg mer än 2,7 och att G50-lådan är tyngre än en 915 men motsvarande projektbil hos DP motorsport ska väga 870 kg och skillnaden är att den har kolfiber där jag använder plast. Hur som helst så känns det svårt att kapa 100 kg. Kanske blir till att ta fram borren? Motorn är en 993 med 272 hk i std och det som är gjort är avgassystemet som kanske ger 10-15 hk? Jag var inne på att mappa om men vill nu köra och prova ut först. För mig är det egentligen ingen grej att få en dragster utan mer att få en bil som har ett hyfsat vikt-effektförhållande och som kommunicerar på ett bra sätt _________________ D Ekholm |
||||||||
|
Re:
oj du det var inte lite du fått kapa bort. Bra jobbat
Tack för uppmuntran
oj, imponeranade siffror ändå, må jag säga BANTA MERA
men som du själv säger....borde hamnat under tonnet.... Fia kommer ha "full" inredning då bilen ska nyttjas även som "daily driver" -915-låda väger mindre -GF-bakskärmar istället för dina plåt..... ....& sen har vi ett par tick till i bakfickan för ett lättare slutresultat
||||||||
|
Re:
Helium inte bara i däcken, utan inne i kupén också?
|
||||||||
|
Jeg blev også overrasket over at min Porsche vejer 1150kg selvom jeg syntes at alt er pillet ud, men med store bremse skiver der vejer over 10kg stykket store brede hjul komplet bur og orig. front-bag klap og dore, jeg har jo også lige 25 ltr kolervæske som i ikke har. så er det nok ok, det hjælper jo altid at have over 500nm til at skubbe den fremad
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Skyline R33 GTST e46 Cabrio E36 Cabrio |
||||||||
|
Re:
tror nog inte cupén är tät nog Däremot går funderingarna kring hålborrade fälgar & däck med endast tillräckligt mönster för att klara en poliskontroll.....roterande vikt, ni vet
Man brukar ju döma andra utifrån sig själv säger dom
vad bantningskuren består av tar vi framöver när vi väl kommit så långt. Visst kan man ändå göra sååå mycket mer. Kom dock ihåg, det ska fortfarande vara en "daily driver" med alla de bekvämligheter som det medför Vart ribban ligger, bestämmer den Royala Honingen Denna har krävt DynaMat mot motorrummet, Kalmarmaffian har rekommenderat någon form av ljuddämpande matta mot taket. F.ö så blir det nog inte mycket mer dämpande.
En båge kommer komma in i bilen framöver, men skruvad. Resten återkommer vi, som sagt, till
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
|
27 besök idag (477228 totalt) |