Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-05-12 MSCC KM2 Bulltofta konbana
2435 besök totalt
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Då var dagens KM2 på Bulltofta avklarat

Jag har ofta haft svårt att hitta rätt på konbaner så även idag

Första åket (tre varv) funkade inte tidtagningen

Det blev omåk, det blev ett felfritt varv, dvs inga vällta koner eller felåkningar, på 1.05.+ vilket jag fick ledningen med

Magnus Mårtensson kom ikapp med ett åk på 1.04+

Jag åkte kring dessa tiderna också men dessvärre puttade jag till nån kon så det blev 5 sek tillägg

Trea bev her Edlund ca 1 sekund långsammare än mig

Det bjöds på Kanonväder och årets första grillspett med en suverän potatisgratäng, sallad, dryck och kaffe

Mina smörgåsar och de obligatoriska äggen fick stanna i matlådan

Min bil gick bra men det gäller att hantera gasen mjukt med 220-230 hästar i en lätt Caterham dvs lätt att överköra och få kas på kalla däck och som vanligt en ganska grusig bana

En kanondag och en ny tennbuckla till samlingen

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Här kommer lite bilder från dagen.

En toppendag med bra väder, god mat, inte för mycket spring efter välta koner och massor av trevliga människor.

Bilderna är gratis och fria att använda för dem som vill.

Enjoy!

Klicka för större bilder!

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Fina bilder!
Kul att nån fotograferat!!

Det blev en supertrevlig dag på Bulltofta.
Härlig stämning och kul körning men framför allt mycket tid till trevligt umgänge.
Supertack till FH Racing-killarna med sina respektive familjer för att de fixade grillning med grillspett, potatissallad mm till lunch (och tack till MSCC som sponsrade detta).

/Fredrik
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Tusen tack för all hjälp för att få ihop tävlingen.
Själv körde jag tidtagningen och hade en mycket underhållande dag.
Minnesvärt var Fredriks Powerslide i karusellen, både graciöst och spektakulärt thumbs up .
Pierres monumentala understyrning på samma plats
Edlunds framfart, det snålades inte med engagemanget
Ahrens visade att man inte behöver alla cylindrar för att köra fort
Sedan imponerade Bengt med att köra felfritt första stinten och personligen tyckte jag det var riktigt illa att fotocellen lade av just då . (Vi bytte den sedan verkade det fungera.)

De som vill se tiderna har jag lagt upp excel filen vi använde på klubbens hemsida.

Henric och Andreas mätte bullret på er som körde. Jag fick inte lov att lägga upp infon i resultatlistan så ni får fråga dom om ni vill veta mer. Det är sällan man kan testa och veta hur mycket man bullrar så ni som körde kan få reda på resultaten utan att riskera påföljder

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Tusen tack skall alla funktionärer ha, även du Eddie

Lite trackade blev ni nog när vi ville ha snabba resultat

Jag tror inte jag kom under Magnus tid när tidtagningen inte funka, (hade laptimer uppställd)
men jag var nära om jag inte vällt någon kon

Änn en gång tack alla

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Tack alla för en kanonhelg på Bulltofta Trevligt med bilderna Fredrik thumbs up thumbs up

Körningen började sådär för min del. Första varvet tog jag det riktigt lugnt, andra och tredje med lite mer "vilja".. Precis över start/mål linjen dog motorn och jag rullade in i depån. Fick hjälp att putta den sista biten av snälla rejskompisar. Precis när jag lyckats få av mig hjälm, hybrid och allt annat så kommer Magnus Neergaard och meddelar att tidtagningen inte fungerat mer än på första varvet och att jag får köra om de två missade varven. Kändes sådär när man stod med en bil som inte gick att köra.

Lite funderande så misstänkte jag att bränslepumpen lagt av. Plockade av bottenplåten under bakvagnen och mätte om pumpen fick ström och det fick den, men den var tyst som aldrig förr. Dränerade tanken i omgångar och fick låna en tom bränsledunk av Anders Edlund att hälla över bränslet i. Tur är det att man anammat den modernare Roadsport stilen och trailar till tävlingarna. Nu kan man ha en hel buss med reservdelar och klart man hade en reservpump med sig. Strax var den monterad och bilen startade upp fint igen Precis efter det kom Magnus Neergaard igen och sa att de ville att jag körde mina två kvarvarande varv från första omgången. På med hjälm och kittet igen och ut. Inte lönt att fega på utvarvet utan få upp tempen i däcken så fort som möjligt. Med lite extra vilja och övertygelse från stressmeket så satte jag snabbaste varvet för dagen där och då med 1,4s marginal till näst bästa tid.

Det blev en bra dag till slut med mycket bra stämning i depån, mycket snack och traditionsenlig grillunch med FH Racing familjen bakom grilltängerna, suveränt

_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Grattis till segern igår Magnus

Bra att ha lite delar med sig, se nedan


Lite OT

Jag måste bara förtällja att man inte behöver en hel buss för att ha reservdelar med på tävlingarna

Jag har kört med Caterhammen till de flesta tävlingarna under mer än 10 år och har naturligtvis ett stort reservdelspaket med mig i bilen

Exempel:

Ett komplett tändsystem, bränslepump, bromsklossar fram o bak, tändstift, vakummeter till förgasarinställning, tändspole, tändkablar, däcktrycksmätare, en stor väska med verktyg, div bult o mutter, 2 st 10-12 liters bränsledunkar, resevhjul, 6 kilos brandsläckare, en liten släckare i cupén, en uppfällbar stol, varningstriangel, saxdomkraft med vev, oljematta eller stor presenning, trunken med racingutrustningen och hjälmen

Övriga vätskor till bilen, växellådsolja, diffolja samt 4 liter motorolja

Dessutom har jag haft ytterligare 3 hjul extra med, 4 med reservhjulet

Obs det mesta får plats INNE i bilen, dock inte hjulen

Så plats finns i alla fall i en Caterham Magnus

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Eftersnack
2013-05-12 MSCC KM2 Bulltofta konbana
2435 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande