Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-05-11 TimeAttack Rudskogen
4682 besök totalt
Henrik8
Bromma
Här sen Aug 2012
Inlägg: 42


Trådstartare
Så var TA13 inledd!

Förarna anlände med sina bilar till besiktningen på fredagskvällen. Den goda stämningen från förra året fanns kvar och folk kommer fram och hjälper till. Första chansen att spana in konkurrensen.

Andra utnyttjade väntetiden för att ordna det sista med bilen, men att spänna fast buntband UNDER besiktningen, tycker jag är värd ett hedersomnämnande.

I väntan på de riktiga fotografernas bilder, slänger jag upp mina egna. Hojta till om du vill använda nån av dem, eller vill ha nån i högre upplösning.










_________________
Henrik Lindqvist
Citera
Henrik8
Bromma
Här sen Aug 2012
Inlägg: 42


Trådstartare
På lördag, efter förarmötet, började uppvärmningen. Många hade fortfarande mycket att göra med bilarna. Dekorteknik hade fullt upp med att dela ut och montera alla tävlingsdekaler, de hann inte ut själva förrän till kvalet. Premiärnerverna kändes i luften och stämningen var lite spänd. Men sedan förarna hunnit känna på banan i warm-up eller tidstester, märktes ur folk öppnade upp. Grannarna blev nya vänner och teamen högg självmant i för att hjälpa varann: bankörning är en fantastisk teambuilding.

RaceConsultings live-uppdaterade varvtider gjorde mycket för att hjälpa teamen och publiken hänga med vad som hände på banan och gjorde tävlingen spännande. I Club-klasserna för bilar utan störtbur, ställs koner ut för att dämpa farten på två rakor. I år ställdes konerna i rad - en ny utmaning där det finns tid att kapa för en del av oss.

Som förare måste jag tacka alla funktionärer och arrangörer som ställde upp helhjärtat och slet för att göra dagen så bra som den blev!

Här är lite bilder från race-dagen, i väntan på de riktiga fotograferna. Alla kom inte med på dem - jag hade att göra med heaten. Säg till om ni vill använda bilderna, eller vill ha dem i högre upplösning.
Klicka för större bilder!

_________________
Henrik Lindqvist
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206



härligt me bra rapport o bilder , lyckades ju smyga med på nån me evon6an bredvid saab 9-5 o kompisen me hans grymma ford mk2 med bmw turbo motor, har du fler bilder på våra bilar o om du inte vill lägga ut här så maila gärna uffarn82@hotmail.com

_________________
ulf edgren
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Finns bilder här också:
http://onroaders.com/blog/1467

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Henrik8
Bromma
Här sen Aug 2012
Inlägg: 42


Trådstartare
uffarn skrev:
bilder ... evon6an ...har du fler bilder ...


Få se nu, bilder på en Evo... det var ett lite vagt signalementet på Rudskogen i helgen

Ja det finns ett par bild till. De sållades bort den för att den inte var tillräckligt bra fotografiskt, och alltför lika de andra, men om nån ber om det så, varsågoda. Ser att Alexandras röda Evo knappt kom med igår, den är med här.




Däremot saknar jag bilder på bilarna ifråga under racet: jag hade inte ro att fota förrän jag åkt ut ur tävlingen, och sen skulle jag göra i ordning bilen för hemfärd.

_________________
Henrik Lindqvist
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Den observante ser att jag och även bilen var där Innan jag linkade hem i förtid utan styrservo... Syns det att jag gillar den gröne?


_________________
Magnus Thomé
Citera
Henrik8
Bromma
Här sen Aug 2012
Inlägg: 42


Trådstartare

_________________
Henrik Lindqvist
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206



Magnus Thomé skrev:
Den observante ser att jag och även bilen var där Innan jag linkade hem i förtid utan styrservo... Syns det att jag gillar den gröne?



du e en sann linslus magnus för du ell din bil e med på varenda bild samling man finner:) Trevligt att träffas i verkligheten föresten, se till o få ihop bilen snabbt nu inför nästa körningar så kanske man får chansen att ge dig en match nån gång:)

_________________
ulf edgren
Citera
Henrik8
Bromma
Här sen Aug 2012
Inlägg: 42


Trådstartare
[quote="Magnus Thomé"]Syns det att jag gillar den gröne?

- Ja, din tröja matchar den bra.

_________________
Henrik Lindqvist
Citera
racefan
Fjällbacka
Här sen Nov 2006
Inlägg: 35



mera bilder:)
https://www.facebook.com/JarlengripMedia den är öppen så behövs ej inloggning för att se bilderna.

Va en grym dag annars ,lite lång och kall om man ska klaga.
tråkigt för dom som fick lite plåtskador eller tekniska fel men inga personskador som tur va.

dagens kämpe va han med vita porschen som fick ner decibelen från 112 till 99 och fick tyvärr bara 3 varv innan nått annat gav

tack till smk-trollhättan för grymt bra funktionärer samt banpersonal,ni fick verkligen dagen att flyta.

Med vänlig hälsning han som sprang runt med decibelmätaren

_________________
Kaj Nilsson
evo 7 timeattack bil
facebook.com/racefan.se
Citera
Avregistrerad (14522)

Här sen Nov 2008
Inlägg: 180



skönt att höra att dagens kämpe blev han som fick ner sitt DB, klart underskattat att få till DB på bilen så man tar hänsyn till sjöfågeln

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Glenn ocklund skrev:
skönt att höra att dagens kämpe blev han som fick ner sitt DB, klart underskattat att få till DB på bilen så man tar hänsyn till sjöfågeln


thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Glenn ocklund skrev:
skönt att höra att dagens kämpe blev han som fick ner sitt DB, klart underskattat att få till DB på bilen så man tar hänsyn till sjöfågeln


Nu ska du väl inte vara sån


Kommentaren skrevs ju av han som mätte alla bilars ljudnivå och såklart att han är imponerad av att någon på plats kan bygga om och få ner från 112dB till 99dB . Det är imponerande jobbat.

_________________
Magnus Thomé
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



racefan skrev:
mera bilder:)
https://www.facebook.com/JarlengripMedia den är öppen så behövs ej inloggning för att se bilderna.

Va en grym dag annars ,lite lång och kall om man ska klaga.
tråkigt för dom som fick lite plåtskador eller tekniska fel men inga personskador som tur va.

dagens kämpe va han med vita porschen som fick ner decibelen från 112 till 99 och fick tyvärr bara 3 varv innan nått annat gav

tack till smk-trollhättan för grymt bra funktionärer samt banpersonal,ni fick verkligen dagen att flyta.

Med vänlig hälsning han som sprang runt med decibelmätaren


Tack för tålamodet med alla mina ljudmätningar
Hade problem med tankmätaren så det slutade med soppatorsk på banan efter 2 lugna varv utan gas då motorn klippte så fort jag gav lite gas. Nya tag mot Tierp!
Här är mästerverket som tog ner ljudet

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
larsabil

Här sen Maj 2013
Inlägg: 10



Haha. Verkligen ett mästerverk!

_________________
Lars Andersson
Citera
Avregistrerad (14522)

Här sen Nov 2008
Inlägg: 180



självklart vill jag inte förringa insatsen med DB jakten, otroligt underskattad fråga DB men mycket viktig och kanske framför allt att följa SBF regler, det gäller att vara bäst i klassen....


Magnus Thomé skrev:
Glenn ocklund skrev:
skönt att höra att dagens kämpe blev han som fick ner sitt DB, klart underskattat att få till DB på bilen så man tar hänsyn till sjöfågeln


Nu ska du väl inte vara sån


Kommentaren skrevs ju av han som mätte alla bilars ljudnivå och såklart att han är imponerad av att någon på plats kan bygga om och få ner från 112dB till 99dB . Det är imponerande jobbat.

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Henrik8
Bromma
Här sen Aug 2012
Inlägg: 42


Trådstartare
Glenn ocklund skrev:
självklart vill jag inte förringa insatsen med DB jakten, otroligt underskattad fråga DB men mycket viktig och kanske framför allt att följa SBF regler, det gäller att vara bäst i klassen....


HA! Jag såg nog:
När jag line:ade upp frågade de decibeljägarna om mitt tal. Deras min när han svarade var ett stort frågetecken. Sen sa de till mig att varva upp för de skulle mäta om.

När de fick samma resultat, 77 Db, gapskrattade Ralph åt mig. Dagens hån!


Men va *#% jag ska köra bilen hem från tävlingen också! Det är väl bra om man kan roa andra.

PS. Ralph, den där pennan har varit med mig sen 2007. DS

_________________
Henrik Lindqvist
Citera
Henrik8
Bromma
Här sen Aug 2012
Inlägg: 42


Trådstartare
Ett racereportage med fler bilder på Operation R:
http://operationr.com/2013/05/12/time-attack-rudskogen-rond-1-premiare . . . .

_________________
Henrik Lindqvist
Citera
Eftersnack
2013-05-11 TimeAttack Rudskogen
4682 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande