| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mazda RX7 FB Silver säljes
|
40 besök idag (238359 totalt) |
|
lagret
Funderade varför lagren inte riktigt vill hänga med längre. Visst gamla grejer men båda på en gång. Hittade att plåten som låser drivaxlen och lagret i bakaxeln. Verkar vara i klenaste laget. Den har gett sig. Mest troligt vid lite högre sidobelastningar. Värst är högra plåten, gissar/tror, att de flesta banor går i högervarv får den plåten hålla emot mer än vänstra. En plåt i 5mm skulle lösa problemet permanent. Men nu är det söndag och ... profilerade lite med 3" rör och plåtbitar.. Tips till alla FB ägare, vi är inte många, som vill rejsa lite. Om det håller, får jag se. Har mallat av plåten och ska vid tillfälle låta skära ut några stycken 5mm. Är det någon som är intresserad kan jag göra några extra? Att det inte kan vara lätt
Ring tillkapad och inpassad
Färdig, med punktat rör och ståendeplåtbitar
_________________ Rikard Niva |
||||
|
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||
|
renov. bakbromsar
Besegrad, av handbromsmekanismen! Behöver minst en hand till när man ska sätta tillbaka den efter ett o-ringsbyte. Det är lite pilligt att samtidigt pressa ner "menbran-kolv", föra in axeln ovan "menbranet" och samtidigt (igen) peta in vipp/utväxlings-kil. Å de utan att förstöra något Får ta och leta upp en hand nästa mek-pass/natt
||||
|
En kompis kom till undsättning tillsammans fick vi ihop handbromsmekanismen.
Fick leverans från Martin G 2st däck. Kan knappt vänta tills Silver kommer ut i dagen. Hardcore Skärmbreddar kommer snart
80mm markfrigång
||||
|
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||
|
Re:
Tack! Tyvärr gissar jag på att det blir till att bygga för dig. Jag har en uppstättning gula koni du kan ta för en lunch eller så
||||
|
Re:
Blir bra det där Rikard! (men skärmbreddare lär nog behövas...) Får hoppas de andra två däcken dyker så det kan bli lite inom kort!
_________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
|
Re:
Gummit har kommit, monterat hjulen på bilen. Blir bra det här. Även om totalvikten på bilen ökade med ca5kg (hmm får försöka banta själv 5kg ) Breddarna har inte kommit än, tyvärr.
Mer tyvärr är att det inte blir någon Kulle för mig i morgon. Dragbilen pajade helt och jag "får" först i morgon tag på en ersättare. Men då är avståndet till "får" (Stockholm) bilen och Silver (Luleå)100mil. Så jag hinner helt enkelt inte.
Hoppas på att alla roadsportrejsers tar hand om en till SPVM helgen v.20. Vill ju gärna hitta runt å så
Bildbevis på att jag monterat andra sidan. 45mm regelvirke räcker inte till att komma loss från frihjulslyften.
||||
|
Grattis grabben men köpt 2 dagar för sent.
Jag stred ensam så gott jag kunde, så det blev att flytta runt däcken för att ha lite gummi att åka på. C Jo!!!!!!!!!!!!!! _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
|
Du har missförstått helt. Det är inte stålomspunna slangar man ska ha utan stålomspunna däck!!!!
Men vackert under flygeln blir det. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
|
Varför behåller du original ratten?
Jag var stor sett tvungen att byta ratt när jag satte in race stolen
||||
|
Re:
För att jag kan och jag gillar den! Stor och greppvänlig. Passar en klen kille dom jag. Har inget djup, vilket tvingar mig lite för nära pedalerna. Det går att råda bot på.
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mazda RX7 FB Silver säljes
|
40 besök idag (238359 totalt) |