Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-05-04 BMWSC Mantorp
<<   1, 2, 3, 4
6 besök senaste veckan (20449 totalt)
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Tack för filmerna Håkan! thumbs up
Tack också för deltagande Marcus!

En fråga - i första hand till er två - är det pga av slicksen och dessas fäste som ni går in så tidigt? För det känns som om ni styr in väääldigt tidigt?
Som jämförelse går jag själv på gasen långt innan apex (ni i bästa fall vid apex) i tex Mjölby. Då har jag iofs kört en avsevärt längre sträcka på väg in men ändå?

En fråga till de andra av er som kör med r-däck, går ni in lika tidigt eller senare?

-----

Jag skulle hemskt gärna köra med en laptimer vid något tillfälle och ligga och testa vilket spår som är snabbast. Men tidtagning är förbjudet gör oss gatisar eftersom BMW OF har det som ett oeftergivligt krav. I balansen mellan tidtagning och vagnskada så är det hela ett lätt val.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Michael Bäck skrev:
Lite bilder från helgen



Jag tror jag ser vart inspirationen till lacken kommer ifrån :




_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



BTG skrev:
Tack för filmerna Håkan! thumbs up
Tack också för deltagande Marcus!

En fråga - i första hand till er två - är det pga av slicksen och dessas fäste som ni går in så tidigt? För det känns som om ni styr in väääldigt tidigt?
Som jämförelse går jag själv på gasen långt innan apex (ni i bästa fall vid apex) i tex Mjölby. Då har jag iofs kört en avsevärt längre sträcka på väg in men ändå?

En fråga till de andra av er som kör med r-däck, går ni in lika tidigt eller senare?

-----

Jag skulle hemskt gärna köra med en laptimer vid något tillfälle och ligga och testa vilket spår som är snabbast. Men tidtagning är förbjudet gör oss gatisar eftersom BMW OF har det som ett oeftergivligt krav. I balansen mellan tidtagning och vagnskada så är det hela ett lätt val.




Jag kan väl bara svara för mig själv, och jag skulle säga att det är pga slicksen, men raceline är ju lite speciell också, då man inte vill lämna för stora luckor.

Om Klubben fixar ringtaxi nästa gång vi är på Mantorp så bjussar jag på en tur i passagerar stolen så får du känna på hur det känns

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Klurax skrev:


Jag tror jag ser vart inspirationen till lacken kommer ifrån :


Till och med hans födelsedagstårta förra veckan hade samma stuk
"All in" från Team Skåne


_________________
Patrik Skoog
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



Feta fälgar på tårtan!

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Flesh skrev:
Jag kan väl bara svara för mig själv, och jag skulle säga att det är pga slicksen, men raceline är ju lite speciell också, då man inte vill lämna för stora luckor.

Om Klubben fixar ringtaxi nästa gång vi är på Mantorp så bjussar jag på en tur i passagerar stolen så får du känna på hur det känns


Jag förstår att man måste hålla tätt bakåt men inte ens då det är någon som är nära bakom så dyker ni in väldigt tidigt... Men med mycket fäste stämmer väl devisen: "tight is right".

Tack, en åktur låter super!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449




_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
DanSol
Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 494



Flesh skrev:

Om Klubben fixar ringtaxi nästa gång vi är på Mantorp så bjussar jag på en tur i passagerar stolen så får du känna på hur det känns


Härligt, jag tar en kölapp

_________________
/// Daniel Solaric ///

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 Race
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Jag har skickat ut en förfrågan till cupföranrna om ringtaxi nästa gång vi är på Mantorp. Men ännu är det bara Stålheim som svarat, vi behöver vara minst 5 bilar för att det ska gå att motivera:)

_________________
olof Johansson
Citera
baging
Lidköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 205



Får dom hänga i buren, kan jag ta med nån....

_________________
Stefan Båging
----------------
BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



baging skrev:
Får dom hänga i buren, kan jag ta med nån....

Jag har alltid med mig mycket buntband och silvertejp så det skall väl gå?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Vätterleden Racing skrev:
Jag har skickat ut en förfrågan till cupföranrna om ringtaxi nästa gång vi är på Mantorp. Men ännu är det bara Stålheim som svarat, vi behöver vara minst 5 bilar för att det ska gå att motivera:)



Inte fler ?? Äh kom igen nu, det här är ju bästa sättet att bjuda tillbaka till sponsorer eller vänner som hjälpt eller hjälper till.. Alla har tyckt det är bland det bästa det gjort.

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Eftersnack
2013-05-04 BMWSC Mantorp
<<   1, 2, 3, 4
6 besök senaste veckan (20449 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande