| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mazda RX7 FB Silver säljes
|
40 besök idag (238359 totalt) |
|
I kväll blir det bygga om primärrören. De går 2,5cm under ram. Silver blir "skyhög" så någon måste göras.
Hinner jag blir det även vagnsboksbesiktning. Gårdagskvällen skämdes Silver bort regält nya oljor till motor, växellåda och diff. Ja bromsarna har också fått nytt.
En bild på huvudbrytare och lättviktsbatteri. Man ser även avgasreningskontaktorerna, så jag "fuskar" inte där i alla fall Gissar att Silver ger rappare gas om man skulle ta bort dessa och steloperera-mekaniskt öppna spjällen.
_________________ Rikard Niva |
||||||
|
Re:
Nu kommer jag med mina frågor igen
Primärrören är? Red line blev jag lite varnade av att använde i min gamla sjua... Vad har du för erfarenheter av det? Avgasreningskontaktorerna sitter var? Inget jag känner till, måste man ha det? Vad gör dom? Startar luftpumpen? Sen, huvudbrytaren ska den inte sitta så man når den när man sitter i bilen eller på utsidan? _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||||
|
Re:
||||||
|
1 steg framåt 2 bakåt :)
Fixade primärrören, de är över ram, skar böjde och svets. -20mm
Men när jag luftade bromsarna, lät det "swich". Ett hål på bakre rör. En loppa från skräningen av axel
Byte på båda sidorna när jag ändå skulle göra en
Nu är det luftat klart
||||||
|
Otur
Bilen har ju inte varit igång på ett tag. Och när det strulade lite med strömmen så har det tidigare varit ox på säkringar mm. Men, nya Huvudströmbrytaren var det glapp i. Bytt och har en extra i reserv. _________________ Rikard Niva |
||||||
|
avgas
Väntar fortfarande på skärmbreddarna från L-M-R, Sverige verkar duktigt stort
Passar på att packa om mitten dämparen. Tog från en gammal rik Appel och gav till fattig feltema
Appel fick även släppa till plåten, det blev dubbla plåtar denna gång. Hoppas att det är tätt. Hade slut gas i gas.svetsen. Efter axel skränkningen...
||||||
|
Jag tackar för svaren
Hur länge tror du "ullen" finns kvar i dämparen? köpte en simons dämpare till min, två veckor senare och den var tom
Sen måste jag fråga... När jobbar du på ditt "riktiga" jobb?
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||||
|
Re:
Den där ullen är lite bättre än den som sitter i Simons. Den är långhårig. Nej det finns inte någon ull om några dagar. Skillnaden mellan din och min är ca 100hk. Din bränner och pulsar snabbare än Silver. Jobbar.... tjänstgör på dagtid jobbar (i garaget) mellan 22 och 01. Då sover familjen.
||||||
|
Vagnsbok, SILVER OK!!!
Vagnsbok Silver är OK, återstår att få inbetalningskortet. Den måste komma senast ons. annars blir det inget SPVM och Kinnekulle.
Vårbilder, ja hon är smutsig. Ska tvätta henne när skärmbreddarena är på plats. Lovar. MEN hon är COOL
(Tänk bort 2cm i höjd, pga avsaknad av breddare))
||||||
|
skärmbreddare har anlänt
Sent kom breddarna. 5min före stängningstid DHL, piper SMS.et till. Kompisen åker och hämtar, STORT TACK PER!!! Funderingar om hur jag jag ska sätta dem, lite framåt är tanken. Tar bort lite vind och släpper vind bakom hjulet... Tyck gärna till på söndag är det över
Breddning 90mm på breddarna Bak
Fram
Sidan
||||||
|
Den ser snyggare ut utan skärmbreddarna
Mer så får du inte av mej, är kass på vad som bra på "race"... Och när kommar diffuserna? eller hur man stavar till det
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||||
Vem skjutton har snott min bil?!?!?!?! När man ser dessa bilder så ser det bättre ut... Nu blev man lite sugen
||||||
|
Re:
Kanon, tack! Det är radien som är det största problemet på breddarna som jag har. De är för stora för hålet. Försöker man böja/dra ihop dem så viker de sig. Ingen höjdar kvalla men men men det är vad som verkar finnas här i svedala. Du har inte någon "köp" länk. Eller någon annan länk. Den grå liknar duktigt de jag har men verkar passa bättre i hålet. _________________ Rikard Niva |
||||||
|
Re:
Håller faktiskt med. Original skärmkanten är riktigt snygg. Men varken lagen eller regler tillåter att hjulen ligger 3cm utanför skärm. Så någon måste göras. Tyvärr har jag väntat sedan 3maj på dessa och måste hitta på någon med dem. Just nu är de i våg, blir snyggast så men då tar hjulet mer luft. Marginellt men lill motorn har nog mycket att kämpa i mot. Australiska skärmbreddare och front spoiler kan jag kanske fixa hem till rimligt pris till hösten. Då kanske det blir både spitter och diffuser.
||||||
|
Re:
Tyvärr inte. Googlade bara lite efter RX-7:or med breddning. Om du tänker på den första bilen, så är bilden härifrån. _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||||
|
Re:
Mycket vill ha mer...
|
||||||
|
Re:
Ja en annan front skulle jag vilja ha, original är lite trist!
Mums
||||||
|
Re:
|
||||||
|
Kvällens hobby, blev inte så mkt. Lite avslaget då skärmbreddarna inte riktigt funkar. Det tillsammans med kraftig pollen attack i kombination med en ,ärvd av mina barn, ruggig förskylning
Men, nu är det förberett för skärmbreddare. Alla original SA/FB fantaster bör titta bort på kommande två bilder
Fram bortskuret, grund & bättringsmålad
Bak bortskuren skärmkant, punktad ihop med innerskärm, limar/tätar + grund & bättringsmålning
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mazda RX7 FB Silver säljes
|
40 besök idag (238359 totalt) |