Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Harrys laptimer - ANDROID logger+video
1, 2   >>
36591 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
EDIT: Nu är rookieversionen släppt: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.harrys.laptimer


Det börjar närma sig betarelease, skall bli spännande detta. Harrys är ju enda egentliga anledningen till att jag skulle kunna tänka mig en Iphone, nu behöver jag inte det längre.

Vilka har signat upp sig för betan?




_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Jag är inte så insatt i HLT men primärt attraheras jag mest av layouten/tekniken att filma med overlay direkt är coolt men frågan är om man blir nöjd med kvallen då det skumpar en hel del på dom flesta filmer.

Det gaggas en del om GoPro integration osv. Någon insatt som pallar dra lite kort hur vi kan nyttja detta framöver? För min del nöjer jag mig NOG med logg och att jag sedan drar över loggen på min GoPro film om det funkar. Kanske lite oldschool men jag vill ha bra filmer och bra vinklar.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Första versionen till Android blir ju bara basversionen (om ens det, kan ju vara ytterligare grejer bortkapade. Har inte på rak arm koll....)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Första versionen till Android blir ju bara basversionen (om ens det, kan ju vara ytterligare grejer bortkapade. Har inte på rak arm koll....)


Jo det blir väl rookieversionen tror jag men det är väl mer för att ta det lugnt med utvecklingen och kanske känna av marknaden. Harry säger att om intresset finns blir det all in även på Androidporteringen.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



.Just to keep all non alpha / beta testers up to date:
LapTimer Rookie 4 Android v17.1 alpha 1 is out!


Ska man kunna ladda ner denna app nu?

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
ja under förutsättning att du reggat dig som betatestare och installerat appen testflight och kopplat din hårdvara till den så är svaret JA

Betänk att det är en alpha version och den har craschat kanske 10ggr för mig på dom kanske 20ggr jag pillat på den idag, är du inte väldigt nördig/intresserad hade jag avvaktat till det kommer en beta version åtminstone



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Jag har fått besked av Harry att uppdateringar kommer att komma med täta mellanrum så här i början, ungefär var 48:e timme så än en gång hade jag avvaktat om man inte känner för att sitta och pilla på en väldigt ej färdigl Alpha version.

MEN det här kan bli riktigt skoj, klart är att HT är något för oss som gillar features, massor med godis och mer blir det.

Rookieversionen som är den som finns till Android just nu innehåller enbart loggning och inte video vilket passar mig rätt bra, jag vet inte hur jag ställer mig till att filma med nallen men förvisso finns det ju rätt bra stöd för GO Pro om man går upp till Gran Prix edition som är tp of the line när den väl kommer men det blir ju senare. Nåja vi får se vad det blir av det här. Jag har precis mailat iväg rapport nummer två till Harry och en ny version är att vänta i helgen..

Fortsättning följer..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Sorry om jag spammar men denna första Alpha version är mer eller mindre oanvändbar just nu, hittar massa att rapportera vilket är gjort. Är jäkligt sugen på att få igång en test IRL ..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



Tack för all info.

Det ska vara så krånligt att anpassa IOS appen till Android?...

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Mange skrev:
Tack för all info.

Det ska vara så krånligt att anpassa IOS appen till Android?...


Nja jag vet inte rent generellt men Harrys är väldigt fullt av features och Harry verkar vilja få in typ allt i grunden redan från början.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Det händer grejer, idag har Harry släppt 2 uppdateringar med en hel del buggar åtgärdade, där är långt kvar men feedbacken på det vi skickar in är riktigt bra.

Första rediga testen på bana dröjer ett tag så nu är det mest att rota runt och leta fel.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Johan Sjöström skrev:
Det händer grejer, idag har Harry släppt 2 uppdateringar med en hel del buggar åtgärdade, där är långt kvar men feedbacken på det vi skickar in är riktigt bra.

Första rediga testen på bana dröjer ett tag så nu är det mest att rota runt och leta fel.


Ska se om jag kan köra test av Harrys på Mantorp på tisdag thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Johan Sjöström skrev:
Det händer grejer, idag har Harry släppt 2 uppdateringar med en hel del buggar åtgärdade, där är långt kvar men feedbacken på det vi skickar in är riktigt bra.

Första rediga testen på bana dröjer ett tag så nu är det mest att rota runt och leta fel.


Ska se om jag kan köra test av Harrys på Mantorp på tisdag thumbs up thumbs up



Harry hoes Twingo!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Annars fungerar den bra på iPhone, sedan länge

GoPro stödet fungerar så tillvida att den startar kameran smatidigt som HLT och får på så vis en startreferens/synkning. Hela gopro-filmen sparas såklart på goprons minneskort och man synkar ihop det i efterhand och kan då få (här kan jag ha fel) in gopron i PIP. Lite synd jag skulle vilja ha gopron i huvudbilden eller ännu hellre kunns välja vilken kamera som skulle vara huvudbild.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
964RS skrev:
Annars fungerar den bra på iPhone, sedan länge

GoPro stödet fungerar så tillvida att den startar kameran smatidigt som HLT och får på så vis en startreferens/synkning. Hela gopro-filmen sparas såklart på goprons minneskort och man synkar ihop det i efterhand och kan då få (här kan jag ha fel) in gopron i PIP. Lite synd jag skulle vilja ha gopron i huvudbilden eller ännu hellre kunna välja vilken kamera som skulle vara huvudbild.


jo jag vet den funkar på Iphone men Iphone funkar ju inte för mig, jag vill ha frihet!

Det där du önskar kommer säkert med tiden, jag kommer längre fram att framföra lite önskemål och jag håller med om detta då Gopron levererar en betydligt bättre kvalitet än både Iphone och androider..

Nåja tillbaka till Harrys som redan är betydligt stabilare än den var från början.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Alpha nummer 4 släpptes igår kväll och lite tokigheter upptäckt, Alpha 5 kommer idag och det är skoj att se produkten växa fram så sakta även om det visuellt inte skiljer sig så mycket.

Jag ser framemot Magnus rapport med nya shoppingräsern och Harrys Laptimer, en riktigt rolig kombo får jag säga!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Alpha 5 släppt, mer buggar åtgärdade men även ett par nya dock inte avgörande features är implementerade.
Var dock inte svårt att hitta saker som craschade appen även i Alpha 5 men allt eftersom vi rapporterar in trimmas buggarna bort.

I dagsläget måste man editera sin Qstarz GPS puck med qstarz programvara gpsview för att signal på pucken i Harrys. Jag har iallafall fått göra det på 2 olika puckar från Qstarz

När ni letat upp gpsview 1.2.24 och konfat det rätt gå in i setup och ändra värdet RMC från noll till 5 och spara det så är saken biff.

Jag misstänker detta blir löst internt i Harrys framöver.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Massor av vatten har runnit under broarna på sistone och Harald kämpar på riktigt bra. En beta kommer att släppas nästa vecka vad jag förstår, hur publik den blir vet jag inte.

Jag har själv testat den extremt lite på bana men 2 ggr har den varit igång och ingen av gångerna har det lirat på smärtfritt. Framöver blir det förhoppningsvis lite mer tid att prova den.

Massa skoj pryttlar finns det i appen iallafall och mer lär det väl bli på sikt.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



Nån som hunnit testa denna på bana än?.


_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 493



Jag körde med den på A-torp o tyckte den var värd varenda krona!

_________________
Johan Rydh
Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler.
AudiClubSport
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Harrys laptimer - ANDROID logger+video
1, 2   >>
36591 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande