| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mazda RX7 FB Silver säljes
|
40 besök idag (238359 totalt) |
|
skärmbreddare 9cm
Är inte nöjd med breddarna. Passformen hos dessa universal-breddare är just universal
Just nu ser Silver ut så här. Det får duga tillsvidare. Ev. tar jag ner dem någon cm och breddar hjulhuset i morgon kv. Ska först se hur de ser ut när man få ut bilen ur garaget
_________________ Rikard Niva |
||||
|
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||
|
Fick till lite kvalitetstid med silver direkt efter middag. Justerade lite på frambreddarna och lite provkörning årstvagningen
Silver känns inte stötig, snarare "fast". Nu blev det inte något tillfälle till att prova någon väghållning. Puttrade mest. TV bilder
Silverbilarna samlade, längst bak, Silver Cittran, mitten Silver BMW.n
||||
|
|
||||
|
Tog en kvällstur och pressade lite i några cirkulationsplatser. Så kändes det i ratten lite. Att något "räknade".
Kanske hjulet var för nära styrleden!? Hemkommen baxade jag upp henne på lyften igen och gjorde en framvagnsinställning. 1,5mm tå ut. Kanske mycket? Passade även på att efterdra bultarna i framvagnen. Flyttade även ut hjulen 3mm på vardera sida. Får se om det slutar "räkna" Nu får vi hoppas att jag får SBF.brev så att Vagnsboken blir betald i morgon (idag). Sista dagen annars måste jag tyvärr ställa in helgen
Färg till skärmarna, mattsvart eller silver?
||||
|
Re:
Okej nu är jag här igen... Vad menar du med räknade? Att det "slår" i ratten precis som nåt tar i? Färg till skärmarna är en svår fråga... Gillar lite dom svarta som dom är nu... Du kan inte måla en av varje och sätta dit?
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||
|
Re:
||||
|
Nej Rickard, du ställer inte in helgen. Du ringer SSK och förklarar att du inte hunnit få klistermärket - det löser sig garanterat. Och - det är lättare om man pratar med dem innan...
...och breddarna måste ju vara svarta! _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
|
Ska du komma till Sportvagnsmeeting med den?
SSK borde vara förstående om de fått reda på varför du inte har märke innan du kommer. Eller kan du ringa någon på SBF och få ett kvitto på att det är betalt via mail? 1,5 mm Toe ut är nog ok. Jag testade både 0º och några mm toe ut och det kändes inte konstigt. Dock hade ju jag smalare däck och mindre scrub (antar jag, för även om du gjort distanserna så är du väl inte nere på original scrub, eller). Har du vägt den ännu? +1 på svarta skärmar _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
|
Re:
Väntar på fakturan/ocr kostar enl. Sbf 1000kr för förtur. Det har jag inte tänkt att betala. När jag väl har betalat borde det inte vara några problem, som ni säger. Bes. Killen här hemma står stanby, bara betalning har gjorts. Svart är coolt, kanske matt. Får tillsvidare höja putsen på lister. SportvagnsM skulle vara häftigt! Förhandling pågår hemma. Legoland ligger nära
||||
|
Re:
"Förhandling pågår hemma"
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
|
Fick inbetalningskortet, betalt och kvitto erhållet. Samt snackat med Förbundsteknikern. Allt GRÖNT.
Bara för att det går så bra... kommer det att regna "hundar och katter"
070-3582507 om någon vill hålla sällskap, gissar att jag är framme i morgon fm.
||||
|
Re:
Men Kinnekulle har alltid eget väder så det kan bli 30 grader med palmer och sol också
Vi ses imorgon (det blir Caddy i år igen ).
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Mazda RX7 FB Silver säljes
|
40 besök idag (238359 totalt) |