| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
MB 2.5-16 EVO 1 König-Pilsener DTM '90 - SÅLD
|
29 besök senaste veckan (464735 totalt) |
|
Re:
Åhh låter som det kommer bli ett minne för livet. Jag som bara älskar de gamla DTM bilarna speciellt Mb 190, hade varit något. Ha så kul
|
||
|
Du har gjort ett skitfint jobb med bilen och jag hoppas du får bra med creds för det i DE!
Tänk om man haft en knivsudd av den petigheten till sitt eget bygge. Förövrigt tror jag det blir klockrent att åka ner och kika på allt skoj.
Första banträffen utanför Sverige är nu avklarad.
Jag och Johan tog i fredags färjan från Göteborg till Kiel för att med trailer ta ner König-Pilsenern. Vi tog A7 till Hamburg och sen A1 ner till Rhen-dalen. Sen blev det "The Scenic Route" genom Rhen. Vi var framme vid Hockenheim på kvällen och snackade och drack lite pilsner med övriga MB och BMW-gubbar. På lördagen var det körning men också första körningen sen incidenten på Falkenberg för två års sedan. Motorn var även den nybyggd med separata spjäll, avgas hann vi aldrig bygga så Figgz gamla fick duga. Vi hann väl ungefär 20 varv på förmiddagen för att känna på banan. Bilen kändes stabil och gick bra, men utväxlingen på 3.07 är inte optimal. Jakten på en 3.67 har börjat. Efter lunch var tanken att vi skulle försöka putsa på varvtiderna, tyvärr kom vi bara två varv innan hela spakstället havererade In i depå och reparera. Sätter mig i bilen och skall ut igen men då börjar gasen kärva och ena spjället börja låsa sig. Vi bestämde oss för att packa ihop och ta oss upp till ringen för 24-timmars. Sammanfattat: Ostring är inte den roligaste banan, men kul att ha kört där. Alla track-day inspirerade bilar hade slicks (sugen på att testa blir man) Betongmuren såg hård ut på baksidan, incidenten från Falkenberg gjorde sig påmind.. Här är två bilder, har inte hittat mer än på forumen.
Sen lite film med Harrys, varv 13 är det ända som faktiskt gick att stå på, omkörningen var förbjuden på baksträckan så det blev lite stockning ibland. Ändra till HD [url][/url] _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||
|
Hockenheim är en grym bana, men den där sträckningen är inget vidare. du får åka dit igen när du får köra hela varvet!
Grymt stuk på bilen, på bilderna ser det verkligen ut som en riktig och bilden kunde var 20 år gammal, och det menar jag som något positivt!
_________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||
|
En fin MB från Götet har fastnat på lite film:
http://vimeo.com/66556585 _________________ BMW MC-klubben |
||
|
_________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||
|
Re:
Kul att den fastnade. Man märker att man är så bortskämd när man köra på svenska banor. Så otroligt många duktiga fotografer och det kryllar av bilder bra någon dag efter körningar. Från Hockenheim har det knappt dykt upp några bilder alls från förrsa söndagen.
Fick dessa skickade idag till mig, den gula Opeln var riktigt fräck
Lite annat smått och gott från träffen Opel Omega 500 En av många fina M3:or Kadett C? _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||
|
Re:
Var det M3an i Götatunneln igår som körde så förbannat sakta igår och vi inte ville köra om??
De var ju synd, visste vi att det var en Rejsian kunde tunneln vara fylld av roliga ljud igår
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Yes, det var jag som bromsade upp hela tunneln
Gamla Bettan vill gärna blir lite varm innan gaspådrag, kom precis ifrån parkeringsgaraget innan jag svängde före er, annars är det trevligt med tunnlar
_________________ Per Skoglund 2010 NS BTG 18:20,6 / 2 varv 2011 NS BTG 9:45,5 / 16 varv 2012 NS BTG 8:52,0 / 24 varv |
||
|
Får försöka tvätta en omgående då
Har saknat nya stolar i bilen. Har idag en Sparco 2000 som jag visserligen sitter rätt bra i men har tittat på Recaro Pole Position ABE under en längre tid. Eftersom jag valt att behålla inredningen så tog jag idag beslutet att beställa två stycken Recaro Pole Position i halvkonstskinn i svart, tillsammans med original Recaro glidskenor, Recaro alu. sidofästen samt Wiechers sport underreden. Recaro hade inga underreden till min. Förhoppningen är att jag ska kunna besiktiga med dessa stolar. Dessa stolar har ABE/TÜV godkännande, vilket visserligen säkert inte SBP bryr sig om. Men dom till skillnad från FIA-varianten av dessa så har dom här större hål för bältesgenomföringen av vanlig 3-punktsbälte Under hösten ska jag försöka få sittdynan omklädd i samma material som originalstolarna, samt få sytt upp matta till baksätet. Pratat med Dekra om att få regga in bilen med bur och för endast 1 passagerare. Så här ser stolarna ut med alu sidofästen
[img][/img] _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||
|
Vart hittade du stolarna??
Jg vart sugen på lika till min Clio 16V.... Grym Merca, gillar dogamla DTM bilarna och dess speciella körsätt
_________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
MB 2.5-16 EVO 1 König-Pilsener DTM '90 - SÅLD
|
29 besök senaste veckan (464735 totalt) |