Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2013-05-25 Tierp Arena öppen banträff! | 1 besök senaste veckan (3524 totalt) |
Då har man testat "Arenan" med konor lite här och där. Arret behöver man träna på så jag och en Rx8
till lämnade tillställningen vid 2-tiden efter att vi varit på banan jag 2 ggr och han 1ggr. Banan var sönderhackad av konor här och där så bromsklosslukt kännde man hela tiden. Vore bra om man byggde en bana för racing istället för denna konbana. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Låter som ingen där var van att arra trackday?? (erfarenhet att arra dragrace i världsklass har de ju med råge men är ju inte direkt överförbart om man säger...). Hoppas de sög i sig plus och minus så att de blir duktiga på det framöver. En tanke hade ju varit att ta hjälp av något erfaret trackdayarrangörsgäng???? _________________ Magnus Thomé |
||||
Det var detta jag var rädd för o försökte förklara för Henrik Modigh i "inför" tråden.
Så nu känner jag mig inte så ledsen längre att jag inte kunde komma o testa eftersom jag inte han få ihop bilen på fredag kvällen o slapp då också spendera några tusen (bankörning+soppa+belägg osv.) + en lördag på konbane körning Men ni som var där om dom hade skippat konorna hade banan varit okej då eller är den för rak? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Snackade med Hellen som var där och kollade banan inför Time attack-köret. Undrar hur de kommer att kona banan??
Att konor och däckuppställningar behövs på denna bana förstår jag men avstånd och radier bör vara mjukare. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Ja, hoppig och "konigt" var det. Däremot vet jag inte om jag stördes så mycket av konerna. Det som stör mig mest var problemet med pitlane för att komma ut på banan, de var lite lotteri över det hela.
Jag kom ut i första passet, kanske 09:30, körde 10 varv, tillbaks till pitlane, köade en timme. När sen min kö började köra ut på banan blev jag och en annan bil bortplockade eftersom vi redan kört en gång ! Där fick man för att man var ute i god tid ! Dom flesta i kön var också sådana som åkt i första passet, så dom hade tur. Nåväl, tillbaks till en annan pitlane, som visade sig vara den sist startande av 5 vilket då skulle bli ytterligare 1:30 i väntan. Käkade då lunch, kom tillbaks, ny pitlane och när dom började vinka ut oss så han dom halvvägs pga av en incident på banan, så då vart det stopp. När körningarna sen kom igång så startade dom pitlane bredvid oss vilket återigen skulle betyda 1:30 i väntan. Klockan var då 14:45, så det vara bara att packa ihop och åka hem. Nåväl, lång utläggning men där finns utrymme för förbättring, så det kan bara bli bättre tills nästa gång Men, vädret var bra _________________ A n d e r s J u u r i n e n |
||||
Some photos I took:
videos: https://www.youtube.com/watch?v=D7yx https://www.youtube.com/watch?v=B107 I really enjoyed the event. Could have been better if there was less cones, but it was fun nevertheless. _________________ Daniel Dourado |
||||
Ett pass på hela dan? Då finns det iaf utrymme för förbättring. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n |
||||
1 enda pass på hela dagen??? Pratade du med PG som matade ut? Själv körde jag 3 pass och avstod från ett fjärde då det kommit olja på banan. Jag håller med om att banan var gropig I två böjar, det kändes som man studsade på ytterhjulen genom dessa och de bör absolut förbättras. Själv hade jag lite bökigt med avståndet mellan speedtrapsen/konorna, antingen övervarvade jag på tvåan eller så slängde jag i trean och missade tid på nerväxlingen i stället.. Sen pajade huvudbromscylindern och bromsverkan reducerades gradvis tills pedalen nästan tog i golvet.. Bara att mecka mera och komma igen till nästa körning. Här är en filmsnutt från andra "heatet" i Classic gänget. //Ricky. http://www.youtube.com/watch?v=4u4Ax _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||
Ja, ett pass blev det. Hade säkert blivit ett till om jag ätit snabbare, då jag stod i en line som kom ut under tiden jag åt. Men dom hade taskig koll på sina lanes och jag hade inte tid att vänta utan var tvungen att dra därifrån vid 15:00. Nåväl, nu har man kört Tierp iallafall. _________________ A n d e r s J u u r i n e n |
||||
Du körde I gatdäcksklassen då antar jag Anders?
Sedan det blev så manga deltagare I den klassen borde man ha kört 2 pass på raken med halva gänget var gång så att alla får lika mycket körtid. Det finns ju klart utrymme för förbättringar för ett körpass är ju alldeles för lite. Bara att ge feedback till Modigh så blir det nog tänkt på till nästa gång. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||
Hur mycket banåka bilar var det där?
Eftersom det verkar va väldigt få körpass/bil... _________________ Peter Bollnert Kör skoda pickup Kör Audi S1 replika Audi S3 -02 såld Har byggt replikor av: Audi sport quattro-såld Audi 90 imsa gto-såld Audi S1 H1 |
||||
Eftersnack 2013-05-25 Tierp Arena öppen banträff! | 1 besök senaste veckan (3524 totalt) |