Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Dunlop?
2437 besök totalt
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 984


Trådstartare
Är det händelsevis någon eller några av herrarna som har någon erfarenhet av Dunlops r-däck??

_________________
Karl Brag
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Dom har ju varit extremt ovanliga i Sverige.

Men jag tror ev. Anders Bj. hade en omgång ett tag? Har för mig att johann träffat på folk på ringen som haft dom osså... Om Anders inte dyker upp kan du pröva med att bränna iväg ett email till honom härfirån forumets avändarlista.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 984


Trådstartare
Ja, dom har väl inte visat sig så mycket här...men nu har dom gått in som partner till SLC. Därav intresset, vore ju trevligt att få lite omdömen innan man bedömer ekonomin...

_________________
Karl Brag
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Jag antar att den modell som Dunlop i första hand kommer att erbjuda teamen i SLC är Super Sport Race. Mig veterligen kom det inte förrän under andra halvan av 2002 och jag tror inte det finns några större erfarenheter av däcket. (Har för mig att ett team som åker V40 klass2 i SLC hade dem på finalen i oktober.)

Under 2002 fanns ett annat Dunlop R-däck som görs i Japan, Super Sport Race är tillverkat i Europa, att få tag i i några dimensioner i 16" och 17". Pratade med några som använde det i norsk Roadsport och de tyckte det var jämförbart med Bridgestone Re540S.

Frågan är väl hur väl Super Sport Race står sig, själv tycker jag det verkar vara lite väl mycket mönster...



Mvh
Martin Gistell
Wheelbase KB

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Hej!

Jag har inte själv haft Dunlops Super Sport Race på min bil men kört ett par varv med en lånebil på Mantorp. De är tämligen vanliga bland tyska Porsche-åkare nere på Nurburgring.

Jag uppfattar dem som de minst "raciga" av R-däcken. Kanske en lämplig kompromiss för den som inte prioriterar tiondelarna och vill ha goda allroundegenskaper.

Jag har de vanliga Super Sport på en bil och de är helt OK och bra i regn.

Dunlop har också ett R-däck som heter Formula R, jag har aldgrig sett det i Sverige, däremot på lite olika bilar i Tyskland, bland annat Lotus Elise. Det ser verkligen läckert ut "slicks" betonat ut och de jag pratat med har varit mycket nöjda! Tror det är extremt svårt att få tag i här i Sverige. Kanske England eller USA är lättare?

Mvh

Anders Jonsson

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Däck för banåka
Dunlop?
2437 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande