Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-07-05/06/07 Svenskt Sportvagnsmeeting Knutstorp
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
68575 besök totalt
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare








_________________
Fredrik Lövgren
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Underbara bilder! Jag fyller på med ett par















_________________
Pontus Fyhr
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Snygga bilder grabbar! Och trevligt att träffa dig Pontus, hoppas vi ses på Minnesberg.
Här kommer några av mina bilder.































_________________
Fredrik Moberg
Citera
hedegaard
Helsingborg
Här sen Aug 2008
Inlägg: 27



en liten aktion rulle från roadsport c
sorry för att kvaliteten på filmen är inte den bäste

https://www.youtube.com/watch?v=YhoKt2wqwV0

_________________
Bjarne Hedegaard Christiansen

Lotus s1 (Helga)
Lotus s1 (Wicktoria)
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Videon är upplagd som "privat" på youtube. Du behöver ändra inställningarna för den om vi andra ska kunna se den...och det vill vi

_________________
Fredrik Moberg
Citera
hedegaard
Helsingborg
Här sen Aug 2008
Inlägg: 27



sorry .
nu är det fixat

som sagt är bildkvaliten kass

_________________
Bjarne Hedegaard Christiansen

Lotus s1 (Helga)
Lotus s1 (Wicktoria)
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



hedegaard skrev:
en liten aktion rulle från roadsport c
sorry för att kvaliteten på filmen är inte den bäste

https://www.youtube.com/watch?v=YhoKt2wqwV0


Välkommen till Roadsport och träffa nya vänner...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Heat två:











Bjarne, någon kommentar till vad som hände sekunden efter sista bilden?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Snygga actionbilder PP!

P.P. skrev:

Bjarne, någon kommentar till vad som hände sekunden efter sista bilden?


Vadå, vad har jag nu missat?
Var det ner i bäcken eller?

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1630



Vilken helg det blev! Superväder och kanonrejs att kolla på och köra! Har tidigare bara kört 3varv på knutan men nu blev det desto mer. Bilen gick som en klocka!


_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
hedegaard
Helsingborg
Här sen Aug 2008
Inlägg: 27



Snygga actionbilder PP!

P.P. skrev:

Bjarne, någon kommentar till vad som hände sekunden efter sista bilden?


Vadå, vad har jag nu missat?
Var det ner i bäcken eller?

----------------------------------------------------------------------------------
jag fick nog
jag kände mig som en ping-pong boll i ett flipperspel
och bestämde mig för att avbryta tävlingen av säkerhets skäll

man säger att en bild säger mera en tusen ord

har du dem sista bilderna

_________________
Bjarne Hedegaard Christiansen

Lotus s1 (Helga)
Lotus s1 (Wicktoria)
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Tack för en magisk helg, värme sol och racing. Tror detta blir ett SSM som går till historien.
Bugar och bockar djupt till MSCC för det som ni fixade denna helg - sagts förrut med vad har svensk elit-racing som STCC mot detta thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up


Själv kämpade jag på för att hålla mina placeringar och även om jag missade en del är detta några av det hårdaste
och roligaste racen jag kört. Jag tror att vi i B bjöd på fin racing till publiken
Kommer också minnas Sandéns kommentar... lite väl tufft motstånd i Roadsport B, tror jag håller mig till PCRS...

Bjuder på en film från race 2, tror den bjuder på underhållning. Kommer film från race 1 och rapport bilder i biltråden sen





Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Min kamera har ett rätt ok sekvensläge, så jag siktade och tryckte av när Mazdan återigen började gå sidledes nerför backen. 25 bilder senare var internminnet fullt och den sista bilden jag tog är den jag lade upp. Så bilden av RX7:an, som hade rätt mycket lägre hastighet än det övriga bilarna, svängandes tillbaka in i idealspåret och då passade på att ge dig en rejäl höft-tackling, den finns bara i mitt minne.

Och kanske i Erik Blixt kamera, för jag ser en sån monterad i bil 89...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Josen skrev:
Tack för en magisk helg, värme sol och racing. Tror detta blir ett SSM som går till historien.
Bugar och bockar djupt till MSCC för det som ni fixade denna helg - sagts förrut med vad har svensk elit-racing som STCC mot detta thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up


Själv kämpade jag på för att hålla mina placeringar och även om jag missade en del är detta några av det hårdaste
och roligaste racen jag kört. Jag tror att vi i B bjöd på fin racing till publiken
Kommer också minnas Sandéns kommentar... lite väl tufft motstånd i Roadsport B, tror jag håller mig till PCRS...

Bjuder på en film från race 2, tror den bjuder på underhållning. Kommer film från race 1 och rapport bilder i biltråden sen

Joachim


Vicken racing ni bjuder på Herr Osbeck! Grymt spännande rejsa att följa från sidan och din film gjorde det inte sämre. thumbs up
Lite tight när 1,2,3 i road B är med i samma rulle istort sett hela rejset.

Lite bildbevis på hur nära du var Sandén vid 3:24 över bäcken..



Roadsport B är numera en smältdegel i toppen, Osbeck,Sandén, Gistell och F&S Fredriksson borgar för mkt roliga rejs från åskådarplats. Forsätta rejsa cleant och snabbt, jag är grymt impad iaf! thumbs up

_________________
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare










_________________
Fredrik Lövgren
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare







_________________
Fredrik Lövgren
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare








_________________
Fredrik Lövgren
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Ännu ett SSM till ända, tillika 40 års jubileum för denna tävling

Detta måste vara den häftigaste tävlingshelgen i svensk motorsport alla kategorier

För egen del gick det båda bak och fram, efter att jag successivt byggt tillbaka bilen till mjukare setup och bredare däck så fick jag lite flyt i körningen
Tändningen missade dock för mig och jag har ännu inte lokaliserat felet fullt ut, kan vara säkerhetsbrytaren som glappar

Jag åkte både Roadsport A samt med sevenbilarna, normän och danskar med sitt syverrace, motorcykelbilar och någon med bilmotor bla en 285 hästars Duratecbestyckad best

Race i Roadsport A-B: en dålig start efter Max som missade en växel eller nått och på varv två fick jag en BMW M3 i sidan över bäcken och for omkring som en vante

Min fina titanljuddämpare tog värsta smällen, den minskade från ca 300mm till nära 0, lite skärmar trasades sönder, men jag fick förståss bryta, dagen förstörd och jag blev riktigt låg

Efter att jag sovit över hos Ulf K och hans fru (tack) så kom jag att tänka på att Lotus 7 Klubbens ordförande Håkan hade erbjudet mig en ny dämpare som fanns i Bjärred dock med okänt mått

Jag bad Henric, Michael och Torulf ( stort Tack) om hjälp att montera av den platta dämparen, rätta främre skärmhållaren och tejpa upp de saknade glasfiberbitarna

Jag lånade Håkans garagenyckel och for till Bjärred och hämtade dämparen, (55 minuter tor) fel mått så klart 2" i ställer för 2,5" men jag tänkte att jag testar

Fick kapa av lite rör från den gamla dämparen och tillverka en övergångsstos som monterades med Macklins hjälp och Tommy Falks avgasklämmor

Tätning med ölburk behövdes och del blev sådär tätt och jag tänkte att jag nog blir svartflaggad för buller, men skit samma

Ut på banan för race 2 Roadsport A-B,

huven var inte stängd och safetycar bilarna redan ute, jag startade ju sist av 26 bilar stort fällt, fick en funktionär att knäppa huven och for iväg runt banan förbi safetycar bilarna i fullt race tempo

Starten går och jag har inte rätt växel i

Jag far iväg på ren adrenalin, jobbar mig upp i fältet och har när racet är slut kommit fram till 14e position dvs paserat 12 bilar och presterat en varvtid på 1:08.660 (min bästa tid på 4 år men 3 sekunder långsammare än Hans Egonsson), de flesta varven runt 1:10

Vilket kanonrace för min del och vad trött min snart 64 år gamla kropp blev

Jag bälade snart i mig 1,5 liter vatten och kom ner till Seven åkarna som tyckte att jag skulle åka deras avslutande race också

Seven Race

Efter att ha pustat ut en timme så var det dags att åka i detta getingbo, startar sist och har inte mycket att hämta, dessa pojkar / gubbar ligger på tider mellan 1:04 och 1:07, det blev 2 positioner upp bakifrån räknat i mål

Vilken helg !!!!!

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Hej alla

Finns det film eller bilder på min krasch, Caterham nr 14 i Roadsport A race 1

Olyckan över bäcken

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Tack Ulrich Även om jag var lite besviken just efter race 2 så blev det efter en stund ett grymt minne/upplevelse
Var inte meningen att toucha Sandén missbedömde hans fart ut över bäcken, tur att det blev 'mindre' kontakt...

Bengt : Kalas att du kom ut igen till race 2 och att du kunde sätta respektfulla tider - ibland behöver man en omskakare, även om din sjua såg lite väl stukad ut. Bara att ta nya tag och gå vidare/framåt

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare
















_________________
Fredrik Lövgren
Citera
Eftersnack
2013-07-05/06/07 Svenskt Sportvagnsmeeting Knutstorp
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
68575 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande