Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Video VBOX Lite - Erfarenheter och tips önskas
1 besök senaste veckan (3469 totalt)
thommart
Nacka
Här sen Sep 2012
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Hej, jag använder Harrys Laptimer och en VBOX Sport (gps puck) idag och vill ta det ett steg till. (Harrys är bra men vill använda telefon till annat). Har bara kört bana några gånger men är rejält fast och beredd att investera i något "bättre". Funderar på en Video VBOX Lite som verkar kunna ge mig allt jag tror jag behöver. Loggning, video, overlay, analys av körning i datorn efteråt, OBC koppling till bilen, två kameror, automatisk tidtagning under körning, feedback med varvtider på en liten display.

Eftersom jag har mer vilja än erfarenhet så vet jag att man brukar komma på vart efter vad det är man behöver. Är det någon som har erfarenhet av Video VBOX Lite, för- och nackdelar. En fundering jag har är hur det blir med kablaget i bilen då jag inte vill ha något synligt kablage så den kan sitta där även till vardags. En annan är att det inte ska krävas något fippel med prylarna under körning så man kan fokusera på att hålla sig på banan. Gillar när det är enkelt både före, under och efter körning.

En ytterligare fundering är vilken data man vill plocka ur bilen då det finns 8 CAN kanaler på den, någon som har några tips och råd på vilken som är mest användbar för att analysera och förbättra körning.

Har en kompis som återförsäljer dem och kan få den levererad nästa veckan innan Knutstorp med BMWSC så lite tips och synpunkter för att underlätta beslutet vore grymt uppskattat.

Mvh,
Thomas

_________________
Thomas Martinsson
BMW M3 E92 - 2012
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Video VBOX Lite - Erfarenheter och tips önskas
1 besök senaste veckan (3469 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande