Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-05-26 Anderstorp
1, 2   >>
8104 besök totalt
Macke
Växjö
Här sen Dec 2003
Inlägg: 68


Trådstartare
Måste säga att jag var mycket nöjd med dagen.

Kändes lite tomt när man kom fram va knappt några bilar...
Fast sen kom det massor av bilar!

Bilen funkade prima förutom att det suger att åka med gatdäck...
Kunde köra typ 2-3 varv sen va däcken redan för varma

Har en film på G som kommer upp senare.

Är det någon som har några bilder/filmer så dela gärna med er.

_________________
Markus Axelsson
Eat My Shorts
www.impreza.mysig.nu
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Hur kunde du köra däcken varma idag?? Det va ju blött och snorhalt. Iofs torkade det ju upp lite mot slutet men då va ju min rotor pulveriserad.

Ett tips är ju att kyla däcken i vattnet på rakan.

Annars va det trevlig att köra av sig lite. Tyckte bara inte om att det va så mycket driftande och att det va många som inte vill släppa om.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Stratosquattro
Kinna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 122



Våra däck blev inte farligt varma, men det är ju en lätt bil.

Kul var det! Första gången jag körde i vått. Gick lite brett stundtals....

Men var det inte obligatoriskt med hjälm? eller har jag fel?

_________________
-Tobbe Henricsson, Frilans
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Hade också riktigt kul!

Samuel: Ber om ursäkt för mitt driftande, men jag kunde inte låta bli.

Hjälmtvång trodde jag det var, men det verkade det ju inte vara. Helt sjukt om du frågar mig... Jag trodde det var någon som förirrat sig ut på banan och glömt ta på sig hjälmen först tills jag märkte att det var många som körde utan hjälm. thumbs down

Tyckte folk släppte förbi hyfsat och jag gjorde mitt bästa för att släppa förbi dem som körde om mig. Folk flyttade på sig när man körde med helljus. Var dock en röd Corvette C5 som vägrade släppa förbi mig så jag blev tvungen att KÖRA om honom. Inte så lätt med 136 hästar mot XXX fler hästar då man helst inte vill gå in och stöta plåt (glasfiber?).

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Claes Haglund skrev:

Tyckte folk släppte förbi hyfsat och jag gjorde mitt bästa för att släppa förbi dem som körde om mig. Folk flyttade på sig när man körde med helljus. Var dock en röd Corvette C5 som vägrade släppa förbi mig så jag blev tvungen att KÖRA om honom. Inte så lätt med 136 hästar mot XXX fler hästar då man helst inte vill gå in och stöta plåt (glasfiber?).


Det är just sånt som är så jobbigt. folk med dyra bilar och mycket effekt vägrar släppa förbi i kurvorna eftersom dom minsann har en snabbare bil. Sen när man kommer till rakan där det finns plats att köra om. Ja då trampar dom gasen i botten och man är tillbaka på ruta 1 igen.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Claes Haglund skrev:


Samuel: Ber om ursäkt för mitt driftande, men jag kunde inte låta bli.


Jo det gick lite brett ibland även för mig. Men det är ju lite skillnad att släppa ut baken vid accelration och ligga och åka brett hela kruvan när man vill förbi.
Det va ju några bilar som va ganska buckliga och som åkte runt och driftade. Det är ju rätt kul att kolla på. Men när man ska köra om en sån bil blir man lite nervös.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



ja det var kul denna kväll åxå....då syns vi imorgon kväll åxå då Samuel (om allt ordnar sej för dej)


Haglund: kul att hälsa på dej åxå....din bil går ju riktigt fint. thumbs up

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Macke
Växjö
Här sen Dec 2003
Inlägg: 68


Trådstartare
Vore trevligt om någon vill våga prata lite med mig också på banträffarna
Jag är inte farlig.

_________________
Markus Axelsson
Eat My Shorts
www.impreza.mysig.nu
Citera
Macke
Växjö
Här sen Dec 2003
Inlägg: 68


Trådstartare
Min film från idag hittar ni här:
http://130.240.192.120/~reaperman/impreza/impreza_anderstorp.avi (119mb)
Är filmat från min egen körning.

Såga mig inte förmycket nu....
Första gången jag kör på anderstorp

_________________
Markus Axelsson
Eat My Shorts
www.impreza.mysig.nu
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356



Jag och Martin (var sin silverfärjad evo) var o hälsade på en stund. Det var premiär på bana för mig på ett år (bilen avställd sen förra juni). Kändes riktigt bra. Satt på Öhlinare i vintern så dom har jag ställt in lite som jag tyckte kändes bra därhemma på gatan. Trodde jag skulle behöva justera massa efter lite körning men allt fungerade klockrent. Vädret var precis som jag ville. Ösregn på början så att man kan åka o leka lite o känna in sig i bilen sen sken solen och det torkde upp.
Säger bara en sak, fan vad Öhlinarna gör skillnad. Martin hade lite problem med sina däck så han åkte mest o spann omkring.
och det bästa av allt. Har kört med org. system sen jag tog ut den och bytt till större IC. Då laddade den 0,8 (vilket ju är väääldigt lite) Trodde att systemet ströp så mycket tillsammans med strörre IC. I går lunch fick jag nytt Mongoose system, som jag satte på och var klart 30min innan vi skulle åka. Var exakt samma turbotryck. Grymt besviken åker vi mot Anderstrop. Kör några omgångar och märker att bilen går sämre och sämre. Efter ett rejält gäng med svordomar och hotelser att sälja bilen så åker jag av för att hitta felet. Gissade att någon slang till turbon lossnat. Öppnar upp och felsöker febrilt (lite svårt att höra o känna var det läcker när 20 trimmade bilar susar förbi 15 meter ifrån en och en vind på nästan orkanstyrka.. (nästan..). Till slut lyckas jag hitta felet. En slang som hoppat av. Halva! Inte konstigt att bilen gick som en påse nötter. Helt plötsligt blev det väldigt brutalt ljud i avgassytemet. På med hjälmen o ut och prova. Jävlar vad bilen gick. Laddar 1.4 precis som den ska. Nu gick det spinna omkring hur som helst och det är brutalt ork (som förra året). Så denna idioten (jag) har kört omkring 100 mil med 0,8 helt i onödan) Man lär sig så länge man lever.
En väldigt lyckad dag blev det till slut med mycket rolig körning (och slapp bli frånåkt av Volvosar och andra bilar på långa rakan på slutet )

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Fredric skrev:
Haglund: kul att hälsa på dej åxå....din bil går ju riktigt fint. thumbs up


Ja det var kul att hälsa! Antar att vi kommer ses fler gånger där nere.
Bilen min går över förväntan med tanke på vad som är gjort med den. Tokrolig om än inte så snabb kanske.
Får väl hoppas att du har med dig något att köra med nästa gång.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
malacka

Här sen Apr 2004
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


joo..något ska det bli..men det går fint att köra pappas åxå.. vi turas om..den gick 3 timmar i sträck igår.. thumbs up

_________________
MALACKA
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356



Någon som fotade eller filmade och har det ute på nätet för "allmän beskådning"?

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Lotus Samuel skrev:
Claes Haglund skrev:

Tyckte folk släppte förbi hyfsat och jag gjorde mitt bästa för att släppa förbi dem som körde om mig. Folk flyttade på sig när man körde med helljus. Var dock en röd Corvette C5 som vägrade släppa förbi mig så jag blev tvungen att KÖRA om honom. Inte så lätt med 136 hästar mot XXX fler hästar då man helst inte vill gå in och stöta plåt (glasfiber?).


Det är just sånt som är så jobbigt. folk med dyra bilar och mycket effekt vägrar släppa förbi i kurvorna eftersom dom minsann har en snabbare bil. Sen när man kommer till rakan där det finns plats att köra om. Ja då trampar dom gasen i botten och man är tillbaka på ruta 1 igen.


Verkar ha varit lite tråkig stämning igår

En metod som iofs inte är speciellt säker eller vänlig är att köra riktigt nära i baken på dom i kurvorna, till slut brukar dom fatta galoppen då.

_________________
Pär Hylander
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Pär Hylander skrev:
Lotus Samuel skrev:
Claes Haglund skrev:

Tyckte folk släppte förbi hyfsat och jag gjorde mitt bästa för att släppa förbi dem som körde om mig. Folk flyttade på sig när man körde med helljus. Var dock en röd Corvette C5 som vägrade släppa förbi mig så jag blev tvungen att KÖRA om honom. Inte så lätt med 136 hästar mot XXX fler hästar då man helst inte vill gå in och stöta plåt (glasfiber?).


Det är just sånt som är så jobbigt. folk med dyra bilar och mycket effekt vägrar släppa förbi i kurvorna eftersom dom minsann har en snabbare bil. Sen när man kommer till rakan där det finns plats att köra om. Ja då trampar dom gasen i botten och man är tillbaka på ruta 1 igen.


Verkar ha varit lite tråkig stämning igår

En metod som iofs inte är speciellt säker eller vänlig är att köra riktigt nära i baken på dom i kurvorna, till slut brukar dom fatta galoppen då.


Förmodligen körde C5-chauffören med skygglappar för jag var så nära att jag höll på att vända på honom en gång när jag trodde han skulle släppa förbi mig i karusellen fast det var bara ett konstigt spårval visade det sig.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 356



Var väldigt mycket "tabbar" i går tycker jag. Höll på smälla tre gånger p.g.a. att folk inte tittade i backspegeln och bara byter spår utan att kolla. Tråkigt när det blir så. Folk satsar mer på att åka brett än att ha koll. + det här med hjälmar. Många som körde utan. Borde vara totalförbjudet att åka ut på bana utan hjälm! eller så kan man lika väl =

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Pär Hylander skrev:


Verkar ha varit lite tråkig stämning igår

En metod som iofs inte är speciellt säker eller vänlig är att köra riktigt nära i baken på dom i kurvorna, till slut brukar dom fatta galoppen då.


Nä så farligt va det inte. Men när det är så här privat så kommer ju alla typer av chauförer. Det är ju heller ingen som flaggar av om nån kör vårdlöst.

Andreas va ju där med sin nya GT3RS. Det va ju rätt modigt av honom att ta ut den på banan igår måste jag ju säga. Helt underbart ljud. Tyvärr kunde jag inte titta så mycket när han körde eftersom jag meckade BMW. Men hörde gjorde man ju.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Harris

Här sen Jan 2004
Inlägg: 36



Jag var med och körde lite igår. Grymt skoj.
Första gången på bana för mig, det är inte alltid lätt att genast flytta sig för snabbare bilar märkte jag igår.
Det blir väl bättre när man har fått lite erfarenhet av bankörning.
Haglund din 318is var snabb när det torkade upp, 120 i karusellen??
Själv körde jag en svart bmw e36 328 coupe.

_________________
/Haris Dzafic
Citera
malacka

Här sen Apr 2004
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


bromsarna e slut fram nu såg jag efter gårdagens körning.. ...så det blir att sätta dit nya PF belägg nu till kvällens körning..

_________________
MALACKA
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



vem ÄR Malacka????..det e mina inlägg under dennas namn..hmm..någon på jobbet som e reggad här åxå..som inte har loggat ut... tror jag vet vem..nu blir det att dra i örat & föklara regler igen..

någon mer som ska köra ikväll åxå? ?

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Fredric skrev:
vem ÄR Malacka????..det e mina inlägg under dennas namn..hmm..någon på jobbet som e reggad här åxå..som inte har loggat ut... tror jag vet vem..nu blir det att dra i örat & föklara regler igen..

någon mer som ska köra ikväll åxå? ?


Malacka måste va din chef som är inne och kolla hur ofta du sitter på rejsa.nu

Själv kommer jag inte ikväll. Hinner inte fixa bilen tyvärr.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Eftersnack
2004-05-26 Anderstorp
1, 2   >>
8104 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande