Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-08-31 Slalom KSVK, SYAB Kalmar
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (18871 totalt)
MagnusS
Mönsterås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 534


Trådstartare
Jag passar på och startar en eftersnackstråd.

Jag tackar för ett väl genomfört arrangemang. Utmanande bandragning som tog lång tid innan jag blev vän med men till slut satt den o jag fick flyt i körningen.

Vill tacka arrangörerna för att ni gör detta. Skitkul att få komma och köra, All heder åt er. Jag hoppas att ni säger till om ni behöver mer hjälp innan/under/efter körningarna.

Så, upp med bilder nu då ni som har

_________________
Magnus Strömberg
MR2 AW11
Citera
jesper78
kalmar
Här sen Aug 2007
Inlägg: 74



Skäms på dej Magnus, din jävla taskmört!! Köra så passagerarna får springa å spy!! Riktigt lågt!!!!! Haha...

_________________
Jesper Augustine


Super seven replica
Citera
MagnusS
Mönsterås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 534


Trådstartare
Det var jag oskyldig till Det var Jon som körde så hårt

_________________
Magnus Strömberg
MR2 AW11
Citera
jesper78
kalmar
Här sen Aug 2007
Inlägg: 74



Sorry. Självklart var det Jon. Fick lite hjärnsläpp där.

Såg halt ut för dej idag. Regnet gjorde det inte lättare!!

_________________
Jesper Augustine


Super seven replica
Citera
MagnusS
Mönsterås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 534


Trådstartare
Ja, det var riktigt halt, Men mot slutet fick jag till ett par hyggliga rundor

_________________
Magnus Strömberg
MR2 AW11
Citera
Skede
Kalmar
Här sen Aug 2007
Inlägg: 12



Tack än en gång för en bra slalomdag! Spännande med lite vatten på banan och även en ABS som började strula på slutet (typ varannan inbromsning)

_________________
Stefan Skedebäck
Citera
kemargoi
Trekanten
Här sen Feb 2008
Inlägg: 46



Va kul att få prova Evon äntligen så man vet att den funkar. Blev dock bara 2 vändor då ja hade oturen att vänta sen va de dags att vara flaggvakt under tiden vissa han köra 4 vändor då ja stod i nästa 1h å 35 minuter ute på fältet å givetvis va de då få som ville köra.

Kul åxå å se den stora blandningen av bilar å olika körstilar:)

Hamnade man på någon bild skulle ja gärna vilja ha den:)

_________________
Anders Kembring
Passat Kombi TDi
Opel Vectra
Honda Civic Type R
Mitsubishi Evo 3
Mitsibishi Evo 2
Opel Astra Gsi 16v
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645



Det var en riktigt skoj bana med bra flyt denna gången tycker jag. Kul att så många körde fort också. Alltid skoj när det blir lite kamp om placeringarna

Nu ska jag gå och drömma om 2-elevens hela natten

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Olle tog visst 1000 blder och filmade lite med min kamera, så det kommer nog en del därifrån. Och ifrån Niklas, och Hugge, och mig, och säkert nån annan... Så någonstans är du med Anders.

Överexponerat, suddigt och eländigt, men Stefans alternativspår är intressant att se ändå.














_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645



Haha inte bara jag som tog den vägen

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
pellby
Sverige
Här sen Jun 2008
Inlägg: 14



Många som slöt upp idag, det hade jag inte räknat med när regnet smattrade under natten. Som vanligt stor variation på fina bilar med, verkligen inte fel att stå och glo på

Ett gäng bilder blev det, tack PP för kameralånet


















































































_________________
Olle Pellby
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Olle

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2233



Snygga bilder!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
MagnusS
Mönsterås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 534


Trådstartare
Väldigt trevliga bilder, Kul att se thumbs up

_________________
Magnus Strömberg
MR2 AW11
Citera
Bronx
Kalmar
Här sen Aug 2013
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tack för denna dagen.. va sjukt kul å testa på att köra. Lär köra fler gånger

Efterlyser redan nu bilder på den svarta E34an

Men här kommer lite av mina bilder




















Vill ni se resten av bilderna så finns dom här:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.591314417578730.1073741829.205974829446026&type=1

_________________
Nicklas Gräns
Citera
MagnusS
Mönsterås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 534


Trådstartare
Bronx thumbs up

_________________
Magnus Strömberg
MR2 AW11
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



MagnusS skrev:
Det var jag oskyldig till Det var Jon som körde så hårt


Klart man blir åksjuk i en vobblo Hi hi kunde inte låta bli!
Nä det chassiet funkar så fint så man tror han bara har lite brottom hem från ICA thumbs up
Blir man åksjuk där så blir man nog det av tvspel också

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Var alla så exalterade över Pärs Lotus att ingen fick med den på bild?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Jag kör en crosspostning ifrån fejjan, jag orkar inte komponera nåt nytt:

Vilka datum är banan ledig? När har vi som arrangerar ledigt? Finns det andra träffar i närheten då? Tävlingar? Klubbmöten? Okey, då har vi en tid och en plats.

Vilket upplägg kör vi? Vilka skall vi jobba på att få dit, och hur många? Vem jobbar på vad? Hur gjorde vi förra gången och vilka förbättringar skall vi tänka på?

Så utskick görs till medlemmar, datum läggs in träffkalendrar och infon sprids via fejjan. Lite då och lite senare. Gamla träfftrådar lyfts med lite nya filmer. Sen börjar man snacka med folk, på träffar, på stan, på jobbet. Ibland får man med sig fyra när man talar med en, men oftast blir det tvärt om. Men man vet aldrig...

Men nån vecka kvar börjar mailen mellan oss arrangörer dugga tätt. Vad har vi, vem har det, vad behövs mer. Har vi behov av extra resurser? Hur skall banan se ut egentligen?

Vart efter det sen närmar sig inträffar en av två saker. Antingen sänker sig en oroväckande tystnad runt en (ingen sms:ar, ingen ringer, ingen skriver något i inför-trådarna), eller så brakar helsicket löst. Meddelande-symbolerna lyser röda vart man än tittar.
Riktigt vad något av de ovanstående alternativen betyder för själva deltagarantalet har vi ännu inte listat ut.

Dagen innan fixas nyckel till området, utrustning packas och bilen ställs redo och när övriga Sverige ägnar sig åt fredagsmys försöker tre förvirrade män åt att föra över den allmänna ide en av dem haft till en körbar bana. Regn och det faktum att den snabbaste bilen de har att provköra banan med är en Golf Manhattan underlättar inte.
Att banägaren klippt gräset på ett par ställen där avkörningar kan ske är bra (det känns i alla fall bättre att se vad man kanske kommer att krocka med). Att gräset nu ligger på banan och är halt pga regnet är mindre bra.

Senare på kvällen skruvas det ännu mer Golf. Kommer det inga startande kan man ju ändå gasa lite. Den hittar ju runt på egen hand och kan kanske chocka några nybörjare med sin (host, harkel) fart...

Det hinns och med ett telefonsamtal med tävlingsledaren. Vad vet vi (lite), vad tror vi (mer), vad hoppas vi om antalet deltagare? Jag har haft fel varenda gång, så jag säger ingenting, men 21 namn finns på listan när samtalet är över.

Så kommer då racedagen. Det har regnat under natten, men yr.no säger uppehåll, så det blir nog bra. Telefonen fortsätter att gå varm: Finns det platser kvar? Bra, jag är redan på väg... Hmmm, vad håller på att hända, kommer vi bli många? Folk jag absolut inte väntat mig att se rullar in. Folk jag tar för givna saknas. Telefonen fortsätter plinga: Jag skruvar fortfarande, SNÄLLA, spar en plats!

Tar en promenad längs banan och ritar en kartskiss samtidigt som jag försöker förklara för de lite mer ovana hur den går. Även vana förare kliar sig villrådigt i huvudet.

Förarmöte 10 minuter efter utsatt tid, jag svamlar i vanlig ordning men frågorna efteråt är få. Antingen har folk fullkomligt givit upp på min förmåga till att informera (troligtvis...) eller så fick jag med allt (visst...).

3 omgångar rekonoseringskörningar med ledarbil är vi igång, alla 30+ förare. Jag startar folk, jag försöker guida dem när de kört fel, kommer med lika delar uppmuntring och påhopp, hjälper till med verktyg och tillbehör när jag kan. Åker med, tittar, viftar, pekar, skriker ut riktningar, det verkar funka. Ser totalförvirring ibland andra och tackar gud att det saknas passagerarsäten jag får plats i just där.

Besökarna börjar också rulla in. Klubbmedlemmar som brukar dyka upp, medlemmar jag aldrig sett här förr, folk jag känner, folk jag inte har en aning om vad det är för några. Totalt sett mer folk än jag någonsin sett i slalomsammanhang. Och alla tittar de undrande och roat på samlingen bilar, Sevens, Lotus 2-11, Porschar, Polo Kombi, Evos, DS3, Alfor mm.

Körningarna rullar på, konvaktsbyten sker med bättre frekvens än tidigare och folk börjar hitta runt. Molnen runt oss är oroväckande, men det mesta håller sig borta. I alla fall ifrån oss, man kan tidvis se det där bekanta diset dra in över de olika ändarna av de två flygbanorna. Men plötsligt syns det tydligt hur den andra änden av "vår" bana inte bara är blöt, den flyter, och det är på väg åt oss. En febril aktivitet inleds, preseningar vecklas ut, paraplyer riggas, cabbar fälls upp, kepsar och regnjackor tas upp. Men floden kommer aldrig riktigt. Några hundra meter ifrån oss övergår det i ett lättare regn som bara varar länge nog för att göra asfalten blöt. Nån timmes körning senare finns det ett torrt spår igen.

På eftermiddagen hinner jag peta i mig två risifrutti och ger mig sen ut som konvakt. Jag hinner också ta en 250 kort under tiden, på driftande BMW:s, gräsklippande Compacter och däcksrykande Toyotas. Med en halvtimme kvar av dagen kallas vi tillbaka till starten, men de sista kör till vi säger stopp 20 minuter senare. Då är det fortfarande 10-talet bilar kvar varav 3 stycken köande för att köra.

Sen skall allt rivas, hela och trasiga bilar lastas, verktyg och brandsläckare stuvas undan, anläggningen återställas och sen, sen kunde jag åka ner till garaget och få hjälp med att konstatera att Det inte är en drivknut som låter lustigt i Porschen, det är växellådan...

-Så gjorde du något särskilt på semestern, Patrik?
-Nää, smågrejer mest, det var tillräckligt för att hålla mig sysselsatt...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Erik. B
Färjestaden
Här sen Jan 2009
Inlägg: 74



Återigen!!!

Stort TACK för en fantastiskt rolig slalomkörning igen. Det blev väldans roligt med en så lång sträckning av banan, riktigt roligt med lite höga farter i slalomen samtidigt som man fick vara lite skärpt för att komma ihåg sträckningen.

Kul att se lite bilder på när jag är ute och vinglar mellan konorna, själv så hade jag laddat batteriet i kameran, köpt nytt minneskort och glömde totalt bort att ens starta kameran..... Jaja, pressfotograf kommer jag inte bli.

Tack Dennis för åkturen, den var oförglömlig Den gör jag gärna om igen i din lilla roliga bil.

Hoppas att ni hojtar om ni skulle behöva hjälp med något någongång, ni gör ett kanonjobb som ställer upp och fixar allt så vi andra kan hoppa och leka hela dagen.

Tack och på återseende

_________________
Erik Brundin


Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628
Och en bruksbil....
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



Tack själv Erik för åkturen i din lilla leksak. Kul att vi kan roa varandra

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
Eftersnack
2013-08-31 Slalom KSVK, SYAB Kalmar
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (18871 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande