Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2013-08-31 Slalom KSVK, SYAB Kalmar | 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (18871 totalt) |
Jag passar på och startar en eftersnackstråd.
Jag tackar för ett väl genomfört arrangemang. Utmanande bandragning som tog lång tid innan jag blev vän med men till slut satt den o jag fick flyt i körningen. Vill tacka arrangörerna för att ni gör detta. Skitkul att få komma och köra, All heder åt er. Jag hoppas att ni säger till om ni behöver mer hjälp innan/under/efter körningarna. Så, upp med bilder nu då ni som har _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
Va kul att få prova Evon äntligen så man vet att den funkar. Blev dock bara 2 vändor då ja hade oturen att vänta sen va de dags att vara flaggvakt under tiden vissa han köra 4 vändor då ja stod i nästa 1h å 35 minuter ute på fältet å givetvis va de då få som ville köra.
Kul åxå å se den stora blandningen av bilar å olika körstilar:) Hamnade man på någon bild skulle ja gärna vilja ha den:) _________________ Anders Kembring Passat Kombi TDi Opel Vectra Honda Civic Type R Mitsubishi Evo 3 Mitsibishi Evo 2 Opel Astra Gsi 16v |
||
Det var en riktigt skoj bana med bra flyt denna gången tycker jag. Kul att så många körde fort också. Alltid skoj när det blir lite kamp om placeringarna
Nu ska jag gå och drömma om 2-elevens hela natten _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||
Olle tog visst 1000 blder och filmade lite med min kamera, så det kommer nog en del därifrån. Och ifrån Niklas, och Hugge, och mig, och säkert nån annan... Så någonstans är du med Anders.
Överexponerat, suddigt och eländigt, men Stefans alternativspår är intressant att se ändå. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
_________________ Olle Pellby |
||
Tack för denna dagen.. va sjukt kul å testa på att köra. Lär köra fler gånger
Efterlyser redan nu bilder på den svarta E34an Men här kommer lite av mina bilder Vill ni se resten av bilderna så finns dom här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.591314417578730.1073741829.205974829446026&type=1 _________________ Nicklas Gräns |
||
Klart man blir åksjuk i en vobblo Hi hi kunde inte låta bli! Nä det chassiet funkar så fint så man tror han bara har lite brottom hem från ICA Blir man åksjuk där så blir man nog det av tvspel också _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
Jag kör en crosspostning ifrån fejjan, jag orkar inte komponera nåt nytt:
Vilka datum är banan ledig? När har vi som arrangerar ledigt? Finns det andra träffar i närheten då? Tävlingar? Klubbmöten? Okey, då har vi en tid och en plats. Vilket upplägg kör vi? Vilka skall vi jobba på att få dit, och hur många? Vem jobbar på vad? Hur gjorde vi förra gången och vilka förbättringar skall vi tänka på? Så utskick görs till medlemmar, datum läggs in träffkalendrar och infon sprids via fejjan. Lite då och lite senare. Gamla träfftrådar lyfts med lite nya filmer. Sen börjar man snacka med folk, på träffar, på stan, på jobbet. Ibland får man med sig fyra när man talar med en, men oftast blir det tvärt om. Men man vet aldrig... Men nån vecka kvar börjar mailen mellan oss arrangörer dugga tätt. Vad har vi, vem har det, vad behövs mer. Har vi behov av extra resurser? Hur skall banan se ut egentligen? Vart efter det sen närmar sig inträffar en av två saker. Antingen sänker sig en oroväckande tystnad runt en (ingen sms:ar, ingen ringer, ingen skriver något i inför-trådarna), eller så brakar helsicket löst. Meddelande-symbolerna lyser röda vart man än tittar. Riktigt vad något av de ovanstående alternativen betyder för själva deltagarantalet har vi ännu inte listat ut. Dagen innan fixas nyckel till området, utrustning packas och bilen ställs redo och när övriga Sverige ägnar sig åt fredagsmys försöker tre förvirrade män åt att föra över den allmänna ide en av dem haft till en körbar bana. Regn och det faktum att den snabbaste bilen de har att provköra banan med är en Golf Manhattan underlättar inte. Att banägaren klippt gräset på ett par ställen där avkörningar kan ske är bra (det känns i alla fall bättre att se vad man kanske kommer att krocka med). Att gräset nu ligger på banan och är halt pga regnet är mindre bra. Senare på kvällen skruvas det ännu mer Golf. Kommer det inga startande kan man ju ändå gasa lite. Den hittar ju runt på egen hand och kan kanske chocka några nybörjare med sin (host, harkel) fart... Det hinns och med ett telefonsamtal med tävlingsledaren. Vad vet vi (lite), vad tror vi (mer), vad hoppas vi om antalet deltagare? Jag har haft fel varenda gång, så jag säger ingenting, men 21 namn finns på listan när samtalet är över. Så kommer då racedagen. Det har regnat under natten, men yr.no säger uppehåll, så det blir nog bra. Telefonen fortsätter att gå varm: Finns det platser kvar? Bra, jag är redan på väg... Hmmm, vad håller på att hända, kommer vi bli många? Folk jag absolut inte väntat mig att se rullar in. Folk jag tar för givna saknas. Telefonen fortsätter plinga: Jag skruvar fortfarande, SNÄLLA, spar en plats! Tar en promenad längs banan och ritar en kartskiss samtidigt som jag försöker förklara för de lite mer ovana hur den går. Även vana förare kliar sig villrådigt i huvudet. Förarmöte 10 minuter efter utsatt tid, jag svamlar i vanlig ordning men frågorna efteråt är få. Antingen har folk fullkomligt givit upp på min förmåga till att informera (troligtvis...) eller så fick jag med allt (visst...). 3 omgångar rekonoseringskörningar med ledarbil är vi igång, alla 30+ förare. Jag startar folk, jag försöker guida dem när de kört fel, kommer med lika delar uppmuntring och påhopp, hjälper till med verktyg och tillbehör när jag kan. Åker med, tittar, viftar, pekar, skriker ut riktningar, det verkar funka. Ser totalförvirring ibland andra och tackar gud att det saknas passagerarsäten jag får plats i just där. Besökarna börjar också rulla in. Klubbmedlemmar som brukar dyka upp, medlemmar jag aldrig sett här förr, folk jag känner, folk jag inte har en aning om vad det är för några. Totalt sett mer folk än jag någonsin sett i slalomsammanhang. Och alla tittar de undrande och roat på samlingen bilar, Sevens, Lotus 2-11, Porschar, Polo Kombi, Evos, DS3, Alfor mm. Körningarna rullar på, konvaktsbyten sker med bättre frekvens än tidigare och folk börjar hitta runt. Molnen runt oss är oroväckande, men det mesta håller sig borta. I alla fall ifrån oss, man kan tidvis se det där bekanta diset dra in över de olika ändarna av de två flygbanorna. Men plötsligt syns det tydligt hur den andra änden av "vår" bana inte bara är blöt, den flyter, och det är på väg åt oss. En febril aktivitet inleds, preseningar vecklas ut, paraplyer riggas, cabbar fälls upp, kepsar och regnjackor tas upp. Men floden kommer aldrig riktigt. Några hundra meter ifrån oss övergår det i ett lättare regn som bara varar länge nog för att göra asfalten blöt. Nån timmes körning senare finns det ett torrt spår igen. På eftermiddagen hinner jag peta i mig två risifrutti och ger mig sen ut som konvakt. Jag hinner också ta en 250 kort under tiden, på driftande BMW:s, gräsklippande Compacter och däcksrykande Toyotas. Med en halvtimme kvar av dagen kallas vi tillbaka till starten, men de sista kör till vi säger stopp 20 minuter senare. Då är det fortfarande 10-talet bilar kvar varav 3 stycken köande för att köra. Sen skall allt rivas, hela och trasiga bilar lastas, verktyg och brandsläckare stuvas undan, anläggningen återställas och sen, sen kunde jag åka ner till garaget och få hjälp med att konstatera att Det inte är en drivknut som låter lustigt i Porschen, det är växellådan... -Så gjorde du något särskilt på semestern, Patrik? -Nää, smågrejer mest, det var tillräckligt för att hålla mig sysselsatt... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Återigen!!!
Stort TACK för en fantastiskt rolig slalomkörning igen. Det blev väldans roligt med en så lång sträckning av banan, riktigt roligt med lite höga farter i slalomen samtidigt som man fick vara lite skärpt för att komma ihåg sträckningen. Kul att se lite bilder på när jag är ute och vinglar mellan konorna, själv så hade jag laddat batteriet i kameran, köpt nytt minneskort och glömde totalt bort att ens starta kameran..... Jaja, pressfotograf kommer jag inte bli. Tack Dennis för åkturen, den var oförglömlig Den gör jag gärna om igen i din lilla roliga bil. Hoppas att ni hojtar om ni skulle behöva hjälp med något någongång, ni gör ett kanonjobb som ställer upp och fixar allt så vi andra kan hoppa och leka hela dagen. Tack och på återseende _________________ Erik Brundin Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628 Och en bruksbil.... |
||
Eftersnack 2013-08-31 Slalom KSVK, SYAB Kalmar | 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (18871 totalt) |