Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-09-05 Anderstorp, Open pitlane med Maciek
1, 2, 3   >>
17850 besök totalt
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Passade på att smita från jobbet tidigare idag för att åka ner till Anderstorp för att kolla på lite körning! Åkte även med i Davids blå Corsa (min gamla) och även med Peter i hans Nissan 370Z. Det var tusan vilken rolig bil det var Peter! thumbs up

Några bilder:










Vissa har så bråttom att de kör snabbare än sin egna bakskylt



Massa fler bilder finns på servern, http://figgz.ogun.org/traffar/anderstorp_130905/

Tack för ett skönt arrangemang och härlig medåkning!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3545



Fina bilder Fredrik! thumbs up

Måste passa på att tacka Maciek & co för en härlig dag, mycket körtid och gott om plats på banan!
Helt perfekt med open pitlane och skön blandning av bilar

Jag trodde jag skulle vara i vägen för alla men det gick ju ganska bra, lyckades till och med köra om ett par gånger
Verkar som om det är nån extra hästkraft i bilen nu, jag kan lägga i 4an på ställen där det inte gick förra året och på långrakan gick det att få i 5an
210 knyck på mätaren i en 36 år gammal Opel är ganska spännande


Min bil läcker bensin från tanklocket, det var tydligen ganska mycket enligt Figgz som åkte bakom nåt varv.
Hoppas det inte blev halt för nån?

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



Tackar för ett riktigt trevligt evengemang! Det blir nog fler besök på dessa träffarna. Riktigt rolig blandning utav bilar och skitnajs med open pitlane!

Hade lite problem med värmen som kanske syntes (svart pegutt) samt sista rundan så sa 3'an upp sig på väg ut på långa rakan. skrapade till sen fanns där ingen växel mer.. upptäckte detta i slutet av rakan när ja skulle växla ner igen vilket ledde till att ja var lite mycket ivägen för en bmw, tror det var den militärgröna e36an eller compacten. Ursäkta!

_________________
Emil Jönsson
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578



Även jag vill tacka för en underbar dag med massa körning :-)
Tror ja lyckades göra av med 100L soppa iaf thumbs up

Bra arrangerat och toppen med open pit bara ut å gasa igen när
bil och förare vilat upp sig lite!!

Fina bilder Fredrik :-) är det ok att låna dem?
Du lyckades få med mig på ett par bl.a.
när ja håller på att tappa fronten hehe...

_________________
Jon Rolfsson
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



Kanondag, perfekt väder och i princip obegränsad tillgång till fria varv. Trodde ABSen hade lagt av det sista men pluspolen till batteriet hade vandrat upp och låg lös på polen. Sitter bara påskjutet original så får nog fixera det till nästa år så man slipper liknande problem

Tack också till Johan för en skvätt kopplingsvätska thumbs up

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2087



Underbar träff, precis så det skall gå till. Avslappnat och mycket bra kört av alla ute på banan.

Märktes att det var rutin på deltagarna, fastnade aldrig bakom någon och förbisläppen sköttes fint.

Tur att nummerplåten inte flög av helt


Tack Maciek för att du ordnade detta thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2087



Och Figgz, tack för fina kort! thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Tack för trevlig träff!
Blev 10 varv för mig innan topplockspackningen sa upp sig. Kul 10 varv dock

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Kanonträff i vanlig ordning! thumbs up

Fick som sagt köra på de gamla däcken + reserhjulet som inte gått annat än regn innan, så det blev ett par låsningar innan det kom igång. Lite understyrt, men bättre grepp än jag räknat med, faktiskt. (Kom en bil med ett gäng A048 Soft igår, och nu ligger de och väntar på Posten... )

Efter två pass och ett par varv så lossnade något i växellådan och det blev friläge istället för 6:an. Lyckades peta i 3:an efter lite vevande, och den fick jag köra hem på sedan. Nåja, inte hela världen... Antagligen sista körningen i år, och hela drivlinan mm ska ändå gås igenom i vinter.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
henrik rosengren
norra vram
Här sen Feb 2005
Inlägg: 163



Trots förkyling och feber så var det en kanon träff.

Henrik

_________________
henrik rosengren
Citera
-Skalman-
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 59



Tack för en grym träff!

Även jag hade värmeproblem i början (röd Peugeot) men det löste sig efter lite bortrensad plast i fronten. Filmade lite med en skräpkamera innifrån bilen, lägger upp det när jag kollat igenom det. Har bland annat en sekvens när jag ligger bakom en grön Speedster några varv.

_________________
Johan Svensson
Volvo V60 laddhybrid till jobbet
Mazda MX-5 NC till glasskiosken
Locost på banan
Citera
matthias
trollhättan
Här sen Feb 2006
Inlägg: 126



Tack så himla mycket!! Helt sinnessjukt trevlig å bra anordnad träff..
Kommer garanterat att köra på flera träffar med er boyz. Så himla många duktiga å snabba förare.

Orka med 1:51:46 som bäst med 242:an. Första gången med slicks å första gången någonsin på
Anderstorp. Men har en del saker å fixa med nu. Fick inte fästet å funka så bra bak. Å sen studsar framvagnen vid snabb kurvtagning.Hade även lite problem med förpumpen till catchtanken. Men allt går å förbättra inför framtiden. Lite mer mos i motorn hade vart skoj oxå.

Såg i Figgz bilder att 242:an fastna på bild oxå. Grymt.. thumbs up

Fick filmat en hel del igår, ska försöka sätta ihop något kul å lägga upp här..

Mvh Matthias Strömberg "den vita 242:an"

_________________
Matthias Strömberg
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496


Trådstartare
Tar några bilder till






Hellre avåkt än frånåkt?




Använd gärna bilderna om ni vill, ingen Lewan eller Figge-klass på dem tyvärr, men vad tusan... bättre än inget
Klickar ni på thumbnailen får ni bilden i stort format, klickar ni på filnamnet får ni den i 800*600 (webformat).

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578



Hehe ja jag kom lite långt ut så de gick i lite men va fasen är det inte värre :-) silvertape löser det mesta ju!!

_________________
Jon Rolfsson
Citera
dookie
Alingsås
Här sen Feb 2011
Inlägg: 27



Ja, det var verkligen en perfekt dag. Fint väder, trevligt folk att snacka med och massor av roliga bilar.
Och open pitlane är ju alltid grymt.....

Mina action bilder blev inget vidare så jag slänger väl upp några från depån istället.







_________________
Thomas Mårtensson
Opel Speedster -01 (Grön med silver ränder)
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tack alla som kom Det är trots allt tack vare er träffarna blir av thumbs up
Hela dagen blev perfekt och alla skötte sig helt perfekt , det blev endast tre bogseringar på 9 timmar så det anser jag vara mycket bra samt att ingen överskred 95db gränsen thumbs up
Tycker att allihopa skötte sig perfekt både på och utanför banan , alla visade respekt för varandra trots stora skillnader i fart
Tack Thomas Jörgensen för all hjälp med träffen samt alla ni andra som hjälper till frivilligt på ett eller annat sätt , det uppskattas väldigt mycket när ni kommer fram och erbjuder hjälp så ett stort tack killar

Själv fick jag kört mycket och bilen sörplade i sig 160liter E85 så den är bra törstig
Hade skitgoa fajter med Åkesson i svarta BMW samt MM sport 242 , fan vad vi körde skiten ur bilarna dom varven vi fick ihop
Bilen fungerar grymt bra med nya turbon ( stort tack till GIK Peter ) så nu höjdes sluthastigheten i slutet på rakan lite till , nu släpper jag av vid 250 blås

Nu ser jag fram emot nästa år med er på Anderstorp thumbs up Så boka in torsdagen den 29 maj ( kristiflygare dagen ) är en röd dag så ingen jobbar så kör vi skiten ur våra bilar igen
Kommer en separat tråd i införbanträffar

_________________

--VVTS--
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 493



Tusen tack för denna dagen Maciek
Kom igång lite sent o började inte köra förrän halv2 tiden. Tyckte det flöt på bra hela tiden utan några större incidenter. Åkte själv av en sväng när mina bromsar bestämde sig för att sluta fungera
Gick som tur va fixa på plats. 80 liter fick jag kört upp och jag lyckades med dagens mål att komna under 2min. 1.59,2 blev resultatet.
Ses nästa år

Tack för dom fina bilderna

_________________
Johan Rydh
Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler.
AudiClubSport
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Johan din bil går riktigt bra för att vara så tung och stor direktörsvagn Men den luktar lite illa när man ligger bakom dig Du får nog sota ur den lite oftare eller så får du gå över till E85

_________________

--VVTS--
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 493



Tack Kanske dags trycka mer är 50% på gasen då så jag sotar ur den
Kan vara bränd bromsolja som du lukta. Hade bromsolja som kommit på grenrören som luktade ve o fan när jag brände bort den...

_________________
Johan Rydh
Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler.
AudiClubSport
Citera
matthias
trollhättan
Här sen Feb 2006
Inlägg: 126



Har satt ihop en liten film... lånade lite bilder av Figgz... sen är det filmat lite från olika vinklar...

Hoppas ni tycker det är lite kul i alla fall...


http://www.youtube.com/watch?v=XNLvsb_3r0U / Matthias Strömberg

_________________
Matthias Strömberg
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



matthias skrev:
Har satt ihop en liten film... lånade lite bilder av Figgz... sen är det filmat lite från olika vinklar...

Hoppas ni tycker det är lite kul i alla fall...


http://www.youtube.com/watch?v=XNLvsb_3r0U / Matthias Strömberg

Du får göra så man kan se filmen från mobiltelefon med har inte tillgång till datorn närmaste dygnet

_________________

--VVTS--
Citera
Eftersnack
2013-09-05 Anderstorp, Open pitlane med Maciek
1, 2, 3   >>
17850 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande