Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
aLapRecorderHD - logger+video Android
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
1 besök senaste veckan (80312 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Dignell skrev:
Johan Sjöström skrev:
Mårten..

Tyvärr har utvecklingen helt avstannat gällande aLapRecorder så det känns lite osäkert just nu. Jag har haft lite kontakt med utvecklaren tidigare men nu är han som bortblåst sedan i höstas.

Racechrono för Android är under utveckling och en publik beta kommer troligtvis inom 14 dagar.
Jag har lagt upp lite info och bilder på en prewiev jag kör för tillfället.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=39184&start=252



Å fan, happy times då slipper jag lära mig något nytt samt att alla splitts mm förhoppningsvis är samma som i gamla RaceChrono.

Jag gillar verkligen RaceChrono men jag bara kunde inte stå ut med en Windows Lur längre. Timingen för byte var ju oanat bra.

Frågan är bara hur det funkar med Android 4.0 som jag har på min One X?

Kan man få tag på betan och testa?


sm sagt det funkar med 4.0 ( ice cream sandwich) En publik beta hoppas jag kommer inom 14 dagar..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
MankanG
Linköping
Här sen Aug 2012
Inlägg: 36



Lyckas inte få aLapHD att hitta mitt externa SDkort sedan jag har uppgraderat till Android 4.1. Spelar ingen roll vad jag skriver i inställningen Secondary SD Card Location. Har kollat med filbläddrare att pathen är /storage/sdcard1?

Någon som har något förslag?

Kör version v1.0b24.

Min telefon är en Motorola Razr XT910.

_________________
Marcus Gustafsson
Audi S5 Sportback
Citera
MankanG
Linköping
Här sen Aug 2012
Inlägg: 36



Löste det till slut :-) ../../storage/sdcard1

_________________
Marcus Gustafsson
Audi S5 Sportback
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Ja det där kan vara lite lurigt

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
TobiasE
Skänninge
Här sen Feb 2008
Inlägg: 24



MankanG skrev:
Löste det till slut :-) ../../storage/sdcard1

Tack för att du postade lösningen! Jag hade nästan gett upp hoppet om att köra med denna logger i år.

_________________
Tobias Elfström
Citera
TurboCD
Vänersborg
Här sen Sep 2013
Inlägg: 8



Hej! Har läst igenom tråden och hoppas få lite hjälp med appen, som hittills känns mycket bra att använda!
Gjorde själv ett test med min Sony Xperia S med intern GPS samt OBD2 blåtands-adapter och inspelningen samt uppspelningen i själva appen fungerar klockrent.

Att exportera i menyn på appen med bluescreens och det där verkar ta lång tid, dessutom när jag skulle öppna mappen i datorn så fanns där inga filer.

Därför antar jag att det andra alternativet är bättre, prövade från appen att maila inspelningen till mig, då får jag med följande; 4 CSV-filer samt 1 NFO-fil.
CSV-filerna är väl data som jag förstått det, är det samma med NFO-filen?

Med ovan nämnda filer+filmen, skulle det då alltså vara möjligt att sammanfoga de i Racerender på något sätt? Har inte fixat det programmet än men antar att det behövs, då jag använder Nero Vision 10 och jag antar att det programmet inte kan hantera de filerna?

Nu blev det en del frågor men jag hoppas att det inte är så krångligt som det verkar, vore jättetrevligt att kunna få ihop detta till något som kan visas på datorn och inte bara på telefonen.

_________________
Daniel Bengtsson

Saab 9-5 2,3T Aero replica -02
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Jag brukar använda bluescreen sättet. Väljer att den ska skapa 10fps med bluescreens. Sen när jag tar in alla de bilderna i Sony Vegas så ställer jag först in att bilder ska läggas upp med 0,1s mellanrum. Så stämmer det bra.

Är dock lättare enligt de flesta, att jobba med loggfilen i Racerender istället

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Ny film från Anderstorp

Satte micen inlindad i en bit tyg för att dämpa vindljud, blev väl så där bra, men goare ljud än att höra coupéljudet



GPSen hänger inte med ibland, visar tex att jag går ner till 60km/t i vissa kurvor fast jag håller konstant 90 eller annan hastighet..
Får köpa en GPS-puck med högre frekvens än 1Hz tror jag

Här i fullversion. Som vanligt välj 1080p för bästa kvalité



Sen har vi kortversion med bara bästa varvet 1:51,28


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
MankanG
Linköping
Här sen Aug 2012
Inlägg: 36



Jag exporterar i RaceRender2-format direkt, går ganska snabbt. Kan tänka mig att bluescreen kodar om videon. En klurighet vid exporten, som händer mig, är att ofta är skärmen tom när man valt export. Då är det bara att trycka där man tror Racerender2-valet är (näst högst upp) så ritas skärmen om.

När exporten är klar trycker jag bara back för att inte skicka filen nånstans utan jag kopplar in telefonen till datorn och överför filerna (film mm) från SD-kortet via USB.

NFO-filen är mest aLap-intern, inget som RaceRender2 behöver.

_________________
Marcus Gustafsson
Audi S5 Sportback
Citera
TurboCD
Vänersborg
Här sen Sep 2013
Inlägg: 8



MankanG skrev:
Jag exporterar i RaceRender2-format direkt, går ganska snabbt. Kan tänka mig att bluescreen kodar om videon. En klurighet vid exporten, som händer mig, är att ofta är skärmen tom när man valt export. Då är det bara att trycka där man tror Racerender2-valet är (näst högst upp) så ritas skärmen om.

När exporten är klar trycker jag bara back för att inte skicka filen nånstans utan jag kopplar in telefonen till datorn och överför filerna (film mm) från SD-kortet via USB.

NFO-filen är mest aLap-intern, inget som RaceRender2 behöver.


Känns som det enklaste alternativet, CSV-filerna slås ihop till en som man lägger ihop med videon i Racerender2 då alltså?

Prövade i Nero Vision med att infoga bluescreen i videon men jag har begränsade inställningar så det blev väldigt besvärligt att infoga ca 3700 bluescreenbilder där varje är 0,1 s. Dessutom på något sätt tappades en del data där verkar det som då bara varvräknaren fungerade, frågetecken på de andra två mätarna.

Så det blir nog att skaffa Racerender2 och försöka få ihop filmen där

_________________
Daniel Bengtsson

Saab 9-5 2,3T Aero replica -02
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
aLapRecorderHD - logger+video Android
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
1 besök senaste veckan (80312 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande