Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Mail vid svar av bevakade trådar?
2098 besök totalt
TeamJeremia
Surte
Här sen Aug 2005
Inlägg: 91


Trådstartare
Går det att stänga av så man inte får mail om någon svarar i någon bevakad tråd? Eller måsta man sluta bevakade dem?

_________________
Mattias Hammer
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

TeamJeremia skrev:
Går det att stänga av så man inte får mail om någon svarar i någon bevakad tråd? Eller måsta man sluta bevakade dem?


Längst ner i tråden står det typ bevaka tråden, trycker man där så är tråden bevakad och man får mail.

Då ändras texten till Sluta bevaka tråden. Bara trycka där så slutar man bevaka tråden.
Borde vara att man inte får mail

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1693



Jag skulle också vilja kunna stänga av mail från (alla) bevakningar. Jag använder bevakning för att hålla kolla på trådar (man får ju en fin sorterad lista med olästa när man klickar på "bevakade"-knappen), men det genererar väldigt mycket mail (ca 4500 hittills).

Det är ju ett mindre problem med ett mailkonto som bara används via pop, men skulle behöva avveckla det kontot, och client-side-filter blir rätt otympligt för sådant mot mailadresser som används via imap och webmail.

Det är väl kanske så bevakningar var tänka att användas men det är vad jag vet det enda vettiga sättet att hålla ett öga på intressanta byggloggar utan att besöka forumet dagligen.

_________________
Markus Ålind
Citera
Foruminfo/frågor
Mail vid svar av bevakade trådar?
2098 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande