Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Track Attack 2014 + F1-bilar på banan!
10574 besök totalt
Ramona
Uppsala
Här sen Aug 2013
Inlägg: 4


Trådstartare
Track Attack på Mittsverigebanan 31/5-1/6 samt Sturup Raceway 28-29/6.
Track Attack är ett modernt sätt att visa prestandan på din bil, standard som extrema sportbilar. Track Attack genomförs i tre olika klasser Stock, Extreme och Unlimited. Alla bilar kör två kval under första tävlingsdagen, två stycken uppvärmningsvarm och avslutar med ett tredje som körs mot klockan. Poäng delas ut till de tio snabbaste bilarna i respektive klass som tas med till andra tävlingsdagen då två stycken delfinaler skall köras. De bilar som har de längsta varvtiderna startar först och sedan i fallande ordning, under denna dag så är poängen högre vid de tio bästa varvtiderna vilket gör att de som inte tog hem poäng har fortfarande chansen att vinna den totala tävlingen.

Track Attack's tre olika klasser:
Stock: Registrerade gatbilar
Extreme: Banracing och rallybilar
Unlimited: Formelbilar, racing-sportvagnar och GT-bilar.

Anmälan gör ni till Ramona Eklund på 070-666 23 48, ramona@blackwolfentertainment.se eller on-line på www.trackattack.se

Start/ anmälningsavgiften är 1000:- per tävling.

_________________
Ramona Eklund
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Kul!! Upplagt i Rejsas kalender thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Uppar denna eftersom det är NU i helgen.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Ramona
Uppsala
Här sen Aug 2013
Inlägg: 4


Trådstartare
För er som har funderingar på att anmäla er för körning så kan jag meddela att det är fritt val gällande däck, standarddäck (ej vinterdubb), slicks eller R-däck. Anmälan gör ni direkt till mig, Ramona Eklund 070-666 23 48

_________________
Ramona Eklund
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Jag fattar inte att alla är så fantastiskt usla på att marknadsföra sina event?
Jag hörde ett svagt rykte om detta för några veckor sen men har sen inte hört nåt mer?!
Hur har man tänkt att få dit riktigt vassa byggen när ingen känner till eventen?! Det var ju samma sak på Anderstorp för ett par veckor sedan.. Själv behöver jag planera sånt här minst 1 månad innan helst mer...

I övrigt verkar det verkligen kul! :-)

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Vad blev det för varvtider på F1-bilen och de som tävlade?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Feed The Monkey
Sundsvall
Här sen Mar 2013
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Om jag kommer ihåg rätt så körde Johan Rajamäki på 53,78 kan ha fel på nån tiondel.
Ska väl tilläga att han inte körde den nya chickanen utan körde helarakan.

Övriga vet jag inte då jag inte var kvar på slutet!

_________________
Jonas Westerlund
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Lägg på 4 sek så har ni chikanen med. ( som jämförelse )
Det jag vet är att 3:an körde 1,08xxx med en Rx8 med kompressor (c:a 290 hk på bakaxeln ) slagen av 2:an med 12/100 delar. Någon måste varit där och kan säkert komplettera min info med riktiga siffror.

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
RAXo
Sundsvall
Här sen Aug 2005
Inlägg: 48



Mitt minne säger att helgens bästa tid var 1.09.10 (996 Turbo). Jag hade Söndagens bästa tid på 1.09.40 (Boxster -98). Tror inte att trean åkte under 1.10... (RX8)?

Hoppas Ramona kan lägga upp resultaten här!

_________________
Oskar Rosenlund
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Var det torrt underlag? Vore kul att se alla tiderna eftersom vi körde Time Attack där för några veckor sen med nya chikanen på plats.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
RAXo
Sundsvall
Här sen Aug 2005
Inlägg: 48



Det var aldrig blött men klart problematiskt med fästet ändå då asfalten var väldigt kall, det räckte inte med fyra varv för att få temp i däcken heller. Lufttemp på morgonen på 8 grader och det blev aldrig varmt...

Vill också se alla tider. Vart kan man se tiderna från time attacken?

_________________
Oskar Rosenlund
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



RAXo skrev:
Det var aldrig blött men klart problematiskt med fästet ändå då asfalten var väldigt kall, det räckte inte med fyra varv för att få temp i däcken heller. Lufttemp på morgonen på 8 grader och det blev aldrig varmt...

Vill också se alla tider. Vart kan man se tiderna från time attacken?


Det var liknande när vi körde TA. Regn och kallt halva dagen men blev torkade upp till lördag eftermiddag.
De snabbaste tiderna var troligen när vi körde final på lördagen. Körde själv på 1:06.17.
http://www.raceconsulting.se/timeattack/pro_final.pdf

Samtliga tider här:
http://www.raceconsulting.se/timeattack/timeattack.htm

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



det ska ju tydligen arrangeras ett stadslopp i sthlm hörde jag, vet dock ej om jag bör avslöja platsen än.
leffe andreasson(gamla dragracingräven) är väl en av medarrangörerna om jag fattat det rätt, han har tydligen handlat sej yamitsu moslern

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



Mange K skrev:
det ska ju tydligen arrangeras ett stadslopp i sthlm hörde jag, vet dock ej om jag bör avslöja platsen än.
leffe andreasson(gamla dragracingräven) är väl en av medarrangörerna om jag fattat det rätt, han har tydligen handlat sej yamitsu moslern


Säger man A måste man säga B!!, låter ju tokintressant!

_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Mange skrev:
Mange K skrev:
det ska ju tydligen arrangeras ett stadslopp i sthlm hörde jag, vet dock ej om jag bör avslöja platsen än.
leffe andreasson(gamla dragracingräven) är väl en av medarrangörerna om jag fattat det rätt, han har tydligen handlat sej yamitsu moslern


Säger man A måste man säga B!!, låter ju tokintressant!
Föreslagen bansträckning


















_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



Mange skrev:
Mange K skrev:
det ska ju tydligen arrangeras ett stadslopp i sthlm hörde jag, vet dock ej om jag bör avslöja platsen än.
leffe andreasson(gamla dragracingräven) är väl en av medarrangörerna om jag fattat det rätt, han har tydligen handlat sej yamitsu moslern


Säger man A måste man säga B!!, låter ju tokintressant!


Bansträckningen finns ju ritad på hemsidan så det är väl bara att börja jämföra mot en stockholmskarta
Kommer bli pampigt å vi får hoppas att det inte sitter nån beslutsfattande tomte som ger avslag, så att säga

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Mange K skrev:
det ska ju tydligen arrangeras ett stadslopp i sthlm hörde jag, vet dock ej om jag bör avslöja platsen än.
leffe andreasson(gamla dragracingräven) är väl en av medarrangörerna om jag fattat det rätt, han har tydligen handlat sej yamitsu moslern


Intressant, vilka klasser skulle köra isf?
Men varför hamnade denna infon i den här tråden?

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



TPR skrev:
Mange K skrev:
det ska ju tydligen arrangeras ett stadslopp i sthlm hörde jag, vet dock ej om jag bör avslöja platsen än.
leffe andreasson(gamla dragracingräven) är väl en av medarrangörerna om jag fattat det rätt, han har tydligen handlat sej yamitsu moslern


Intressant, vilka klasser skulle köra isf?
Men varför hamnade denna infon i den här tråden?


varför denna info hamna här? kanske för att de e track attack som arrangerar, annars kan radera mina inlägg, helt okej om ni tycker de ligger fel

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Aha, det stod inget om det men då förstår jag.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Ramona
Uppsala
Här sen Aug 2013
Inlägg: 4


Trådstartare
Gällande den planerade tävlingen i Stockholm så väntar vi på att få tillstånd för att kunna genomföra tävlingen. Klasserna är densamma som för Track Attack som vi förövrigt kommer att köra på Mittsverigebanan den 31/5-1/6 samt Sturup Raceway 28-29/6. Information om dessa tävlingar samt inbjudan till att delta finns på http://www.trackattack.se/

_________________
Ramona Eklund
Citera
Inför träffar
Track Attack 2014 + F1-bilar på banan!
10574 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande