Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2332 besök totalt |
Besiktiga och registeringbesiktiga utan airbag?
Håller på att byga om min m3 e46 colover m.m för tracksdays. Men hade tänkt sätta i en buta o ta bort intedninhen och då ryker alla airbags med. Men om inte bilprovningen godkänner bilar med ej fungerade aibags hu gör alla? Kan man registera om den då till 2 sits samt med bir och utan airbags? _________________ Sebastian Sjöstrand |
||
Jag har ställt samma fråga då jag sitter i samma sits, det enda svar jag fått är en person som sa att han tog bort ALLT som kunde skvallra om att bilen skulle ha airbag, klistermärken, lampa i panelen mm.mm. Detta räckte för att han skulle kunna glida igenom besiktningen.
Jag vet Inte vad det gällde för bil i hans fall. _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||
Jag har ställt samma fråga då jag sitter i samma sits, det enda svar jag fått är en person som sa att han tog bort ALLT som kunde skvallra om att bilen skulle ha airbag, klistermärken, lampa i panelen mm.mm. Detta räckte för att han skulle kunna glida igenom besiktningen.
Jag vet Inte vad det gällde för bil i hans fall. _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||
Re: Besiktiga och registeringbesiktiga utan airbag?
Pratade tidigare i veckan med en s.k besiktningsingenjör (rätt titel?) på sbp. Enligt honom gick det utmärkt att riva ur all inredning bak och slänga ur bältena för att få ner antalet passagerare till 1. Med en regbesiktning som följd självklart. Och detta gällde tydligen även helbilsgodkända fordon. I regbeviset står det ju inte exakt hur många airbags man har och vart dem är placerade, brukar väl endast stå om främre passagerare har det eller ej. Är det denna du vill bli av med? _________________ / Daniel Ingvarsson ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2332 besök totalt |