| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 318is -90 ----> m20b27
|
7 besök senaste veckan (33664 totalt) |
|
Ja precis så jag går i tankarna David! Lägga pengar på chassi å behålla eller leta nytt då motorbyte kan bli mycket bök pga original hk!
Ja kvällen va trevlig som fasen skoj me ansikten på bilarna nu :-) å ja din har bra fart David!! Börjeson jag vet va du tycker men plånboken sätter stop för det jag vill ha å vill inte byta till nått jag kanske får mindre körglädje me
|
||||
|
Mycket velande
MEN! Nu är det klart kommer fixa min m20 spis jag har liggandes och tanken är att den åker i till nästa säsong! Kommer bli 2.7 me lite extra lul lul och nej inte turbo inte! Så sitter nån på delar för billiga kulor så hojta till! Söker 320 stakar Svänghjul Växellåda Kardan Startmotor Vassare kammar Kamremssats Sotningssats M20 motorfäste Mm mm
Kommer bli första spisen jag snickrar ihop från grunden kommer bli fett skoj! Återkommer med bilder mm frammåt! |
||||
|
Vev och stakar köpta!
Toppen åker iväg på lite portning ev svetsning mm Letar delar som en dåre! Är ju snål me det är aldrig en bra kombo men fan så skoj att köra på tajt budget! Buren beställs när bilen ställs av! Jag använder den ju dagligen nu! Mer info kommer inom kort! |
||||
|
|
||||
|
Ja jag hoppas de
Kommer förhoppningsvis få lite mer fart på rakorna nästa år! Och hoppas på en driftsäker spis som mon m42a varit! Kommer ju klar spara m42an ifall nått går snett
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
Kul att fler bygger m20 bigblock
jag har motorfästen om du är sugen. även lamelldiff tillsalu =)
/Henrik _________________ Henrik Åkeson http://www.facebook.com/AkesonRacing Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net |
||||
|
|
||||
|
Går sakta men säkert framåt!
Motor i delar inga konstiga överraskningar! Blir att beställa lite vevlager och kolvringar och invänta grejerna från balansering! Under tiden blev det lite nya förändringar inne i cockpiten
|
||||
|
Hej!
Vad kommer du köra för kamaxel? Jag har en under säljes, Dr Schrick 304 grad. Helt ny. Skulle sitta fint i din maskin
Ifall du är intresserad så skicka PM. Vad för insug blir det då? original?
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
|
Re:
Tro mej kollat in den ett antal gånger men budgeten håller inte för det i år! Kommer köra org kam och original insug denna sommaren!
Ska dock slipa ner allt som går i insuget för lite bättre flås! |
||||
|
Interessant bygge
Hvilken kombo kjör du på med vev, kolvar, stakar? Holder själv på med et liknande budget bygge: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Vi kjör med M52b28 vev, 320 stakar och m20b25 pre-face kolvar. Ska ge 2.79L och ca 10,2:1 komp efter mina berekningar. Har stått still en stund med hoppas på at komma igång igjen nu med motorbygget nu.... _________________ - E30 325 - 8.17 BTG
|
||||
|
Re:
Tack! Jag ska köra med m21d24 vev m20b20 stakar och org m20b25 kolvar! |
||||
|
Re:
Ja du frapp allt över 200hk så är jag nöjd!
Nä svårt att säga då jag kommer köra standard topp/kam/insug! Men jag kommer bänka den iår för skoj skull sen även nästa år då jag tänkte gå över det jag nämnde innan! Ska bli kul att se skillnaden! Så jag hoppas att detta lirar lika bra som m42 fast en massa mer fart
|
||||
|
Re:
Tror de kommer gå som tåget För att inte tala om ljudet
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 318is -90 ----> m20b27
|
7 besök senaste veckan (33664 totalt) |