Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
RenaultSport "The definitive hot hatch" | 4871 besök totalt |
|
||
Trevlig specialvariant. Antar att den aldrig har sålts i Sverige.
En annan intressant poäng är att små lätta bilar med relativt stor motor går bra Håller på att bygga min egen tolkning av the ultimate hot hatch. Enligt mig är det en Renault ifrån 80 talet utan abs, servostyrning och annat jox men med den vassaste sugmotorn som har monterats i en framhjulsdriven bil. Iom att det var Honda som gjorde motorn blev det en del extrajobb... Men 950 kg tjänstevikt och en motoreffekt på över 200 hk borde bli rätt bra _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||
Noterade att 182 Trophyn verkar kosta mellan 5000-6000 punk i Uk.
http://www.pistonheads.com/classifie Finns det mer specialutgåvor som inte har sålts i Sverige? Verkar ha funnits en Megane Williams och Renault 5 Turbo Raider Megane R26.R är också en som aldrig har sålts i Sverige. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||
Clio williams var det, 2,0 16v 150hk , första versionen hade numrerad guldplacket på instrument brädan, blåa mätartavlor, guldfälgar. Gte fanns åxå i en mörkblå nyans med blå/svart tyg istället för det röd/svarta. R21 finns i turbo med utan 4 hjulsdrift. R25 v6 turbo , motorn som inte funkade i 760. R11 och r9 turbo, safrane biturbo och 4 hjulsdrift.fuego turbo . Många som aldrig sålts här. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
R5 turbo eller GTE hette raider i england och Le mans i frankrike vill jag minnas. Gammelfemman hette Gordini där och R5 Alpine i Frankrike.
Safrane Biturbo tillverkades aldrig som högerstyrd och såldes aldrig på marknader med vänstertrafik. _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
RenaultSport "The definitive hot hatch" | 4871 besök totalt |