Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Är i startgropen för ett golfbanbygge...
1136 besök totalt
gäddan
Visby / Snart Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Goddagens är ny här på forumet, kan väl börja med att skriva lite om mej själv... 21 år, rörpulare från gotland men är på väg upp i de värmländska skogarna.... bilen är en Golf mk2 16v -88, å efter att ha kört rs-bana här på gotland så har jag verkligen fastnat för de, gisses va skoj de kan vara att få gasa runt ett par konor =), men som sagt bilen är helt orginal, min fråga är, vart skall man börja med uppgraderingarna? väghållning, effekt osv... ja de finns ju 1000-tals startpunkter tänkte därför höra vad ni började med osv.


//sebbe

_________________
Sebastian Högberg
Citera
Carl Elwing
Jönköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 91



Hej Sebbe!
Välkommen hit, till banåkernas guldgruva!
Själv håller jag mest på med mk1-Golfarna men detsamma gäller väl de flesta bilar.
Jag skulle börja med att gå igenom bromsarna och bromssystemet eftersom det är mycket viktigt att detta är i bra kondition. Orginalgrejerna funkar fint men ett par mer racinganpassade belägg är aldrig fel.
Slitsade skivor hjälper till.
Nästa steg blir väghållningen: Hårdare bussningar i fram-och bakvagn, övre och undre Fjäderbensstag samt banracingpreppade stötdämpare och fjädrar. Här finns det ju mycket att välja på och jag är nog fel man att tala om vad som är rätt för dig. Väldigt inviduellt. Lyssna runt med erfarna mk2 åkare så får du nog en del tips.
Nu om inte förr börjar det nog bli dags att slipa förarkunskaperna!
Sedan kan du ju fortsätta hur långt som helst men har du ordning på ovanstående och ev. en omgång R-däck så har du en mycket skoj banbil. Kika även in på vw.gtiklubben.nu under FAQ/Teknik där du kan hämta mer info. Lycka till!

btw, forumpolisen vill att vi skriver ut fullständigt namn...

_________________
/Calle
Citera
Carl Elwing
Jönköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 91



Carl Elwing skrev:


btw, forumpolisen vill att vi skriver ut fullständigt namn...



Såg inte att du fixat det, sorry!

_________________
/Calle
Citera
Skruva banåkabil
Är i startgropen för ett golfbanbygge...
1136 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande