| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
VaGinetta WTF G20 2008
|
71476 besök totalt |
|
Re:
Nya packningar kombinerat med gucka
Ska köra med redline heavy shockproof ( som alltid )
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Tanken tillbaka uppe
Bakaxeln ihop och påfylld med Redline Heavy Shockproof Delarna till lådan skickades tydligen i onsdags från England, så med lite tur sätts lådan ihop på Mån-Tis
||
|
Re:
Den dök upp på en tävling för ett tag sedan iaf, kolla lite längre ner i detta inlägget: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
|
Re:
Kan vara mjuka bussnngar bak som gör att när du bromsar får bakhjulen lustiga vinklar...alt för lite toe in bak helt enkelt. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
|
1 sec
Jag är intreserad av vartider ! med tanke på trägolvet citat: På kinnekulle, så ger det ungefär 1s/varv, när vi testade på en liknande bil. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Dags att uppdatera lite då
På måndag åker chassit in på blästring och grundmålning Nya SAAB 9-3 spindlar för att kunna göra en SFRO besiktning
Påbörjat monteringen av nya motorn. Flyttat tillbaka den så långt som möjligt och det blir stum montering i chassit
||
|
Såg att du nämde SFRO, ska den bli gatlegal? I så fall tror jag inte att du får stum montera motorn. Lycka till med bygget hursom
|
||
|
Re:
Hittar ingenstans i bilbyggarboken att det inte skulle vara ok att stummontera en mc-motor. Dom är ju det original på mc. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Kanske är ändrat, men jag fick iallafall nedslag från SFRO för 2 år sedan när jag hade stum monterat motor och växellåda i mitt bygge.
|
||
|
Re:
Mc-motor? _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
|
||
|
Så söta små ok som kom idag.
Rallydesign i England är ruggigt snabba och har klart konkurrenskraftiga priser. Detta 4-kolvsok med handbroms kostade 119 pund + moms och väger under kg
||
|
Re:
De ska tydligen inte vara nåt för handbromsvändningar och driftlekande. Men de räcker kanske för bilprovningens bromsprov på en lätt bil (De klarar säkert engelska SVA iaf). |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
VaGinetta WTF G20 2008
|
71476 besök totalt |