Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Wannabe racare
8997 besök totalt
rstjej
Norrköping
Här sen Apr 2013
Inlägg: 4


Trådstartare
Så! Hur gör man om man inte har något racingkontaktnät alls men är väldigt intresserad av att skaffa sig ett?
Jag förstår att det finns träffar naturligtvis men inser någonstans att det blir lite spännande att dyka upp ensam till en träff när man inte har en aning om vad man gett sig in på.
Jag har alltid uppskattat att köra som ett litet svin till vardags men börjar tro att bankörning kanske är något för mig.
Har en Skoda octavia rs kombi (2011) med 255hk. Automat (jag förstår att det säkert är dödsstraff på automat i dessa kretsar)

Vill nog helt enkelt öppna upp för en dialog inom detta.

/Tjej utan bilintresserade vänner.

_________________
Diana Andersson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Besök träffar/träningar/tävlingar utan ambition att köra och fråga/tjöta, du kommer få fler svar och råd än du vet vad du ska göra med

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13267



Ett riktigt bra tips är att anmäla sig på ett sånt här event:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=86008

Då blir du väl omhändertagen och de enda dumma frågorna kommer vara dem du inte ställer. Bilen funkar alldeles utmärkt på de eventen.

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Håller med, en kurs är ett bra tillfälle att prova på om man inte har ett gäng rutinerade vänner att hänga på. Då får du lära dig än det ena än det andra och på samma gång prova och se om det är något för dig.
När du sen blivit biten är rejsa en bra site att hänga på. I bankalendern hittar du alla träffar, bla en hel drös med körningar under enkla former på Sviestad i Linköping. Är det något du behöver hjälp med kring bilen finns det gott om kunnigt folk här som gärna tipsar.
Har du väl kommit så långt så ska du se att det finns fler tokar i ditt närområde att bygga kontaktnät med

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Trackdays och tjöta med folk i depån mellan passen.

Bilfolk är verkligen inte svårt att få kontakt med, speciellt inte i depån thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



Kanske detta kan vara nåt?

Tjejtrackday på g för att prova på
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=3641319#p3641319

Kul med fler tjejer! Förstår att det inte självklart hur man sätter igång, fråga på, snart är du beroende som oss andra :-)

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
rstjej
Norrköping
Här sen Apr 2013
Inlägg: 4


Trådstartare
Tack så väldigt mycket för alla bra förslag, ska grotta ner mig i det som skrivits.

Ses på banan!

_________________
Diana Andersson
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



5100.se anordnar en hel del träffar på mantorp (nära för dig). Öppet för alla sorters bilar.

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Bra tips thumbs up

Klockrent börja https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=86008

Sen köra lite track days. På Sviestads öppna träffar är alla bilar välkomna, bara som ett av massa massa exempel på var man lätt kan komma igång o köra bana: https://rejsa.nu/Bankalender.asp?Show=&bilar=Gatbilar&Year=on& . . . .

Sen efter det är man mer än redo om man vill ge sig på lite långlopppsracing. Det finns alltid team som söker förare. Har man kört track days ett tag så är oddsen att man blir välkommen i teamet bättre än om man aldrig kört bana förr (även om även det kan gå iof )

_________________
Magnus Thomé
Citera
larsabil

Här sen Maj 2013
Inlägg: 10



Bra tips för mig också. Tackar!

_________________
Lars Andersson
Citera
larsabil

Här sen Maj 2013
Inlägg: 10




_________________
Lars Andersson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



larsabil skrev:
Här finns en kalender med träffar i norden: http://www.wheelsmagazine.se/artiklar/artiklar/20080220/kalendern-nord . . . .



Men det är är väl även en massa träffar utan svängköra? marknader, swapmeets,utställningar osv.
rejsas kalender är grym, filtrerbar och i stort sett alltid aktuell.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Provapåträffarna på Sviesta i Linköping borde passa perfekt nära och bra. Det är LMS Linköpings MotorSällskap som håller dom.

I helgen är det långlopp/banåka på Mantorp med SLC där är det säkert många att fråga och se hur det går till både på trackdays och gräsrotsracing.

Titta i bankalendern här på rejsa.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Björn skrev:
Provapåträffarna på Sviesta i Linköping borde passa perfekt nära och bra. Det är LMS Linköpings MotorSällskap som håller dom.

I helgen är det långlopp/banåka på Mantorp med SLC där är det säkert många att fråga och se hur det går till både på trackdays och gräsrotsracing.

Titta i bankalendern här på rejsa.


och imorgon har vi ett par tjejer som tävlar med..... som är både snälla och pratbara och gärna hjälper andra tjejer att komma igång.

Om du kommer till mantorp, kontakta mig så presenterar jag dig gärna för dom....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Anteln
Linköping
Här sen Maj 2011
Inlägg: 148



Såg precis den här topiken, lite synd att bumpa det efter så lång tid men det finns även Östgöta Sportvagnsklubb som anordnar körningar på Sviestad (och kanske Mantorp men inte säker).

Vet inte hur många tjejer det finns i ösk men det är ett trevligt gäng i alla fall.

_________________
Andreas Lindström
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Wannabe racare
8997 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande