Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
RS200 TE SALU - LÄNK
1359 besök totalt
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare
RS200 TE SALU - LÄNK

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1& . . . .

RS200 TE SALU PÅ EBAY - 99 000 DOLLAR - BILLIGT ???

Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

-"The Guiness Book of World Records has the RS200 as the Worlds Fastest Accelerating Production Car "

hmm.. stämmer inte.. det är en Super seven som har rekordet.. ( en Tiger för att vara mer exakt..)
0-60mph på 2.97 sekunder !!!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Acke skrev:
-"The Guiness Book of World Records has the RS200 as the Worlds Fastest Accelerating Production Car "

hmm.. stämmer inte.. det är en Super seven som har rekordet.. ( en Tiger för att vara mer exakt..)

Äsch då. Jag som precis tänkt köpa Forden... då skiter jag i det

Det finns ett reportage i någon äldre Bilsport om den svenska RS200'an. Mycket trevlig läsning

Täby
Här sen Dec 2002

Acke skrev:

Production car var det. Tigern var väl inte direkt en "production car"?

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Magnus Thomé skrev:
Acke skrev:

Äsch då. Jag som precis tänkt köpa Forden... då skiter jag i det

Det finns ett reportage i någon äldre Bilsport om den svenska RS200'an. Mycket trevlig läsning

Instämmer + att han som äger den hade tävlat med bilen i rally cross. Grymma bilar är det thumbs up

--VVTS--
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Finns några korta filmsnuttar på min hemsida från när vi var och hälsade på med FMCS för två år sedan, , stor eloge till Hasse som tog emot oss.

http://www.cossie.org

Ni hittar filmerna om ni går in på Pictures -> FMCS Trackday at Sviestad, finns längst ned på sidan.

Är ingen vidare kvalititet då det är filmat med digital stillbilldskamera men ljudet är skönt, naturligtvis hade man ont om batteri i kameran så det blev inte mycket filmat.

/Andreas

Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

dubbelpost

Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

Peter S skrev:

Production car var det. Tigern var väl inte direkt en "production car"?

mnjaa... jag tror iof att rekordet är officiellt men å andra sidan så är knappt en RS200 en "production car" heller ??
iof finns det tillräckligt många för att tävla med den men mycket mer är det väll inte ????

Täby
Här sen Dec 2002

Acke skrev:
mnjaa... jag tror iof att rekordet är officiellt men å andra sidan så är knappt en RS200 en "production car" heller ??
iof finns det tillräckligt många för att tävla med den men mycket mer är det väll inte ????

Ja den är tillverkad i tillräckligt många exemplar för att bli homoligiserad. Normalt är det väl minst 5000 ex. Kanske det var nåt annat på Grupp B tiden?

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Det krävdes bara 200 bilar för att klassa in i grupp B och om jag minns rätt fick 20 av dessa vara i "evolution-utförande". På www.rs200.org finns chassienumren listade med regnummer.

Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:
Det krävdes bara 200 bilar för att klassa in i grupp B och om jag minns rätt fick 20 av dessa vara i "evolution-utförande". På www.rs200.org finns chassienumren listade med regnummer.

24 Evolutionbilar, här är en till salu http://www.theautocollections.com/index.cfm?key=1152&action=detail . . . . den verkar dock sakna en del utrustning som jag har för mig att dom skulle ha, fast med tanke på hur få som byggdes så gjordes nog inte alla lika.

Allmänt banåkaforum
RS200 TE SALU - LÄNK
1359 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande