Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-05 Scandinavian Raceway Opel Sport Club (+inbjudna)
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
17990 besök totalt
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



Johan Dahl skrev:
nån som tog tiden på gula faran?
lär inte varit jättebra men kan vara bra att veta inför framtiden...

förresten? är det någon som filmat? om någon har så vore jag mycket tacksam om ni la upp filmen eller mailade eller nått...


2.03....fick inte möjlighet att klocka så många varv med ändå.. thumbs up

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



Johan H, ska bli spännande att se...

Jani, kanonbilder! thumbs up

Petri.. kan det verkligen stämma?? 2.03? låter bra för att vara en glad amatör...


_________________
Johan Dahl
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Johan Dahl skrev:

in och meka i garaget.. ställa hjulvinklar.. rensa inredning... kylslangar till mina bromsar... nytt avgas. lättare stolar.. SPÅRARUT.NU !!!! djeeevla Janne E som lurat mig på det här med bankörning!! men kul är det... *ler*


>

Inte för att lilla jag vill bli beskylld för ngt osv...men lite delaktig i din nyvunna sjukdomsbild vill jag nog påstå att jag är...





Bra tid Johan och kul att det blev av tillslut! thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



Johan Dahl skrev:
Johan H, ska bli spännande att se...

Jani, kanonbilder! thumbs up

Petri.. kan det verkligen stämma?? 2.03? låter bra för att vara en glad amatör...



Jag klockade dig under ett pass då du hade en snabb,röd M3 E30 framför dig...det gick riktigt fort där ett tag...kanske du slipstreamade.. eller nåt!?...det är iallafall en bra tid och jag tror den stämmer hyfsat.. thumbs up

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Nino.K.
Stuttgart
Här sen Mar 2003
Inlägg: 180



Petri skrev:
"Därför var jag tvungen att be om en åktur och jag kan intyga att det gick riktigt fort. Med ett vanligt tidtagarur mätte vi upp stabila tider på 2.02 - 2.04. Någon annan som tog tider på andra bilar??

Mvh Nino"

Jag stod bredvid och filmade lite och klockade en del bilar med mobilen (högst ovetenskapligt) ,fick bl.a annat 2.01 på Lotus Samuel och Esa då dom leket "följa John" i några varv... thumbs up


Ja de två var också riktigt snabba, vad jag kunde se, hann aldrig klocka dem.
Jag tog också tiden med mobilen.

figgz>>> Jag tog inte bilderna med digitalkamera så jag kan inte lägga upp dem. thumbs down

_________________
Chalmers Formula Student 2010 och 2011
E30 325 24v
Katadzic
Citera
Ingmar Truedsson
Karlskrona
Här sen Nov 2002
Inlägg: 559



Skitkul var det, trots att det är en hel del arbete med att genomföra en sån träff. Första timmen ska, som vanligt, ALLA köra så då är det lite stressigt att vara arrangör, men sedan framåt eftermiddagen blir det mycket lungnare.
För min del så fick jag åka med brorsan hem för växellådan i Kadetten havererade, men jag hann med en hel del körande innan dess. Bilen står hos en kompis i Gislaved och väntar på att få en "ny" låda så vi kan roa oss på Kinnekulle i juli.
Tycker också att chikanen blev bättre än vad jag hade förväntat mig, det är svårt att få en som är "lagom" snabb.

_________________
MVH
Ingmar Truedsson
Opel Kadett GSi
Opel Astra OPC
Träffansvarig Opel Club Sweden
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jag vill också passa på att tacka för en trevlig dag. thumbs up Banan var nog bra mycket roligare än jag hade förväntat mig att den skulle vara, chikanen var nog ingen dum idé heller tycker jag (annars hade jag nog somnat på den rakan ), men vissa spårvalbekymmer hade man väl allt i de långa kurvorna.

Jag får även passa på att tacka Nisse för hjälpen med mina däcksfunderingar, det funkade mycket bättre sen.

_________________
Peter Karlsson
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Det var kul att återse Anderstorp tillsammans med bra medtrafikkanter. Träffade lite resja.nu-kändisar också. (jag hade glömt min dekal)
Chikanen på rakan är jag lite kluven till. Visst var den kul att ladda genom men det finns viss charm med att köra hela rakan och sedan bara se banan ta slut i en 90-gradersböj. Den andra orsaken är chikankoner brukar ofta vara ute och vandra lite, det drabbades jag tack och lov bara av på ett av passen.

Mycket körning blev det, speciellt på eftermiddagen.
Konstigt det där. Varför har alla så bråttom ut före lunch för sedan ge sig framåt halv tre. Jag skall väl inte klaga desto mer körmöjlighet för mig. Jag var ute så mycket jag orkade mellan 14.00 och 16.00

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



SciroccOMats skrev:
Jag fick 2.00 på en svart M3 E30 när jag satt flaggvakt på andra passet.



_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Lotus Samuel skrev:
Dan Hovang skrev:

Men personen med denna bilen vill troligen ändra bältesinfästningarna bak. Den infärstningsvinklen är inte nyttig att krocka med!


Frågan är om det är så farligt egentligen? Dom nya BMW STCC och ETCC bilarna har bältena precis så utan nån tvärsträva. Man tycker ju inte att BMWs fabriksstall skulle bygga så om det va så farligt som alla säger.


Hm .. Kanske en skröna jag stött på då.
GT rekommenderar att man har högst 10 grader mellan horisontalplan från överdelen av stolen räknat och bältet (dvs i princip rakt bakåt). Men upp till 45 grader är ok.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Lotus Samuel skrev:
SciroccOMats skrev:
Jag fick 2.00 på en svart M3 E30 när jag satt flaggvakt på andra passet.




ok det var du det. Det gick så fort så jag hann inte läsa namnet på rejsa dekalen när du for förbi.
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Petri skrev:
Jag stod bredvid och filmade lite och klockade en del bilar med mobilen (högst ovetenskapligt) ,fick bl.a annat 2.01 på Lotus Samuel och Esa då dom leket "följa John" i några varv... thumbs up


Jag fick det till 2.01.4 efter att kollat inspelningen. Med peter som passagerare blev det 2.02.8 som bäst fast då taget efter rakan för att få med sista chikanen passeringen. Annars var vi två sekunder långsammare. Förstår inte varför han var så tyst under körningen.

_________________
bmw bmwsson
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Dan Hovang skrev:


Hm .. Kanske en skröna jag stött på då.
GT rekommenderar att man har högst 10 grader mellan horisontalplan från överdelen av stolen räknat och bältet (dvs i princip rakt bakåt). Men upp till 45 grader är ok.


Jag vet faktiskt inte. Jag ifrågasatte det faktiskt till dom som byggt bilen men det hade dom aldrig hört nåt om. att det skulle va farligt alltså. Hade jag byggt hade jag ju tänkt precis som du. thumbs up

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Lotus Samuel skrev:
Får också tacka Opel sport club för en trevlig dag.
Jag räknade inte men uppskattar att jag körde 50-60varv.

Va först lite skeptisk till en chikan på rakan, men efter att ha kört så kan man bara konstera att rakan blev riktigt kul.

Skulle vilja se filmen Esa filmade innefrån sin bil.


Jag har inga möjligheter att lägga ut den själv. Du får väl titta över nån gång.

Chikanen var rätt kul men synd att man inte fick tider som man kan jämföra sen förut.

_________________
bmw bmwsson
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Varför en chikan på rakan..? oavsett om man kommer upp i 240 eller 140 så är väl lite av vitsen och momentet i bankörning att bromsa ner bilen.
om man sätter upp en sådan chikan av den anledningen att folk inte skall hamna i lecakulorna, så misstror man folks förmåga att köra bil.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Esa skrev:
Petri skrev:
Jag stod bredvid och filmade lite och klockade en del bilar med mobilen (högst ovetenskapligt) ,fick bl.a annat 2.01 på Lotus Samuel och Esa då dom leket "följa John" i några varv... thumbs up


Jag fick det till 2.01.4 efter att kollat inspelningen. Med peter som passagerare blev det 2.02.8 som bäst fast då taget efter rakan för att få med sista chikanen passeringen. Annars var vi två sekunder långsammare. Förstår inte varför han var så tyst under körningen.


hehe... satt ju förstummad , ..av att uppleva din körning!! thumbs up
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



själv körde jag förresten 2.17
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



Lidström!!!

jo det är nog du som från första början fick mig att vilja köra fort...

du o Janne har gett mig en sjukdom... dyr och tidskrävande men ack så rolig!!!

har redan spanat in Turner Motorsport... listan blev ganska lång, försökte förklara för sambon att det inte blir nån semester i år.. eller nästa...

sen kanske lite kolfiber / glasfiber..

fan man blir ju tokig av det här...

_________________
Johan Dahl
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



ja det var kul..synd att jag bara hann köra ett pass..men fort gick det..ska se filmen imorgon & se vad det vart för tider.. ..

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Ingmar Truedsson
Karlskrona
Här sen Nov 2002
Inlägg: 559



höfläkt skrev:
Varför en chikan på rakan..? oavsett om man kommer upp i 240 eller 140 så är väl lite av vitsen och momentet i bankörning att bromsa ner bilen.
om man sätter upp en sådan chikan av den anledningen att folk inte skall hamna i lecakulorna, så misstror man folks förmåga att köra bil.


Vitsen med chikanen var att minska risken för att någon skulle hamna i lecakulorna. Att få bort en bil därifrån är mycket tidskrävande och vi vill ju använda tiden till bankörning och inte bärgning.
Det är ju ingen tävling utan det är bara "Prova Bilsport" enligt Gemensamma regler 3.8.

_________________
MVH
Ingmar Truedsson
Opel Kadett GSi
Opel Astra OPC
Träffansvarig Opel Club Sweden
Citera
Carl Elwing
Jönköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 91



Passar på att att tacka OSC och alla andra för en hejdundrans skojig dag! och blandningen av bilar tycker jag gjorde det hela ännu bättre, speciellt på en bana av Anderstorps kaliber där "alla" får plats ändå.
Kan man hoppas på repris nästa år?

Hälsningar
Calle i en silver Golf mk1- (20 år gammal och 15 mil på banan utan att protestera det minsta, det är oxo lite imponerande tycker jag. Okej, oljetempen drog iväg lite ibland men då passade jag på att släppa förbi kön i backspegeln... )

_________________
/Calle
Citera
Eftersnack
2004-06-05 Scandinavian Raceway Opel Sport Club (+inbjudna)
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
17990 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande